Voedingsschema baby 3 maanden

Wij hebben niet een heel strak ritme, zoontje is 3,5 maand. Voeden om de drie uur, afhankelijk van hoe laat de ochtendvoeding op verzoek is. Maar met kdv zal het wel iets vaster worden. 
Dus bv
8 uur fles 150+5
11 uur fles 150+5
14.30 uur fles 150+5
17.30 uur fles 180+6
22.30 uur fles 150+5 s, maken hem wakker maar anders kom hij zelf wel ergens rond die tijd
dan wordt hij nog een paar keer wakker snachts. Meestal slaapt hij verder met speen, tot ergens tussen 5-6.30 en dan krijgt hij 100ml. Maar mn vriend vindt dit zielig, ik wil juist de nachtvoeding afbouwen of de voeding verder rekken. Meer flessen mag hij ook niet. Lastig dilemma! Op 100 ml slaapt hij wel prima verder. 
Hij is tussen de flessen van 8 en 17.30 uur steeds 1,5 uur wakker. Na de fles van 22.30 en 5 uur meteen weer naar bed

Ik lees met je mee.. want hier een baby van 12w4d die overdag het voorbeeldig doet inmiddels maar ik stoei nog met de avond en nachtvoeding.
Ongeacht hoe de dag loopt, gaat zij vanaf het avondeten mee in t ritme van onze peuter. (Dus of ze nu om 16u heeft gedronken of 17u, maakt niet uit)
Dan dus in bad, 19u de fles (180/6), naar bed, we maken haar wakker om 23u voor een fles maar dan drinkt ze maar 100/120cc en ze dient zich tussen half 5 en half 7 altijd weer aan. Alles na 6 uur vind ik helemaal top hoor, maar half 5 komt nog wel vaak voor.. "helaas". Want op zich geen ramp bij 12 weken maar ik lees ook baby's die al doorslapen tot 7/8uur. En dat was bij mijn zoontje ook het geval dus even wennen voor moeders.. ;)
Overdag drinkt ze prima, elke 3 a 4 uur. 
Iemand nog tips?

Vanaf hoeveel weken zijn jullie je kids dan na de fles van een uur of 19 in bed gaan liggen?
Onze dochter is bijna 1,5 maand maar ik vraag me af hoe dat gaat. Wij komen nu meestal rond 21:30-22 uit met de laatste fles en gaan dan zelf ook naar bed. Meestal voed ik 17:30-19:30 (half flesje) en dan 21:30 omdat ze rond 19:30 vaak wat onrustig is de avonden. Wellicht voor meer rust in bed leggen? Of js het normaal dat jonge baby’s savonds nog beneden zijn.

Mijn zoontje was altijd wakker tot de laatste fles van 22/23/24uur en ging dan naar bed. Maar rond de 11 weken viel hij soms al rond 20:00uur in een hele diepe slaap en maakten we hem wakker voor zijn laatste fles.
sinds die tijd zijn we gaan proberen om hem na de fles van 18/19uur naar bed te brengen met wisselend succes maar de laatste tijd gaat het goed, soms slaapt hij direct en de andere keer zijn we 3kwartier in de weer. Hij is nu 17weken.
we maken hem nu ook niet meer wakker voor de laatste fles maar eigenlijk regelt hij uit zich zelf dat hij wakker wordt tussen 22 en 24. 

@anemoontje: onze kinderen gingen beiden vanaf ongeveer 8 weken in hun bed slapen savonds na de fles van van 19u.
Daarvoor waren ze beneden (zoon sliep in box/wandelwagen tot 23u) of op de borst aan het slapen (dochterlief, was nogal onrustig in de avond, huilde tot 7 weken veel in de avond)
Mijn schoonzus had haar zoontje tot 4 mnd beneden tot de fles van 23u, de ene keer slapend in de box en de andere keer wakker. Doen wat goed voor jou voelt :)
Voor mijn kids is het te druk beneden qua prikkels denk ik.. licht, tv, etc.
Dus de rust van hun bed doet ze goed. En ik vind t fijn om weer "een avond" te hebben hihi

Hier liet onze jongen zelf s avonds steeds eerder merken dat hij moe was.
dat schoof vanaf 22.30 steeds verder naar voren, waarop wij de laatste fles mee naar voren geschoven hebben en uiteindelijk met 3 maand overgestapt zijn naar 4 flessen. 
Denk dat dit met 1,5 maand begon en nu is hij 3,5 maand en krijgt om 19.00/19.30 laatste fles en gaat dan naar bed. Meestal is hij dan 6.00/6.30 wakker en ligt dan nog lekker ff in zn bed te brabbelen/met zn handjes te spelen
hier werkt het zo heel prettig, enige advies wat ik je kan geven is kijk naar wat je kleintje aangeeft ?

Mijn dochtertje is nu 13weken en ons schema is 7/11/15/18/21. Om 21u is ze moe en slaapt ze tot de volgende ochtend. We hebben het ritme door haar zelf laten bepalen. Dus eerst voeden op verzoek en kwamen we hier op uit. Soms verschilt het wel eens een half uur of uurtje. Ik weet alleen dat ik haar niet later dan 21/22u de fles moet geven want dan is ze te moe en drinkt ze bijna niets. 

Terug
Bovenaan