Voedingsschema bij 4,5 maand

Hallo meiden!

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand. Wij zijn 2 weken geleden begonnen met een fruithapje, en 2 dagen geleden met een groentehapje. Ze vind het heerlijk. Vanavond heeft ze een klein potje sperzieboontjes helemaal opgegeten.
Ze krijgt hierbij nog 4 flessen van 200cc die ze over het algemeen goed leeg drinkt, en in haar laatste flesje krijgt ze 3 schepjes rijstebloem erbij.
Haar voedingsschema ziet er nu als volgt uit:

7.00 flesje van 200cc
10.00 fruithapje
12.00 flesje van 200cc
16.00 flesje van 200cc
18.00 groentehapje
20.30 flesje vam 200cc met 3 schepjes rijstebloem

Hoe vinden jullie dit schema?
In principe werkt dit schema goed.
Misschien hebben jullie nog andere suggesties.

Groetjes van Elly
 
Hallo purple

Wil even reageren op je voedingspatroon bericht van je kindje van 4,5 maanden.
Maar het forum doet volgens mij weer wat vreemd.

Ik heb zelf ook een kindje van die leeftijd(22-12-2005) en die zit ook op dezelfde voedingspatroon.
Alleen krijgt zij om 20.00uur de papfles met 5 schepjes erin.

En tussendoor geef ik haar diksap

Prima schema lijkt mij. Je zit op de juiste tijden als ze strakjes ook nog een boterhammetje mag gaan eten rond 12uur met daarna een flesje.

Dit is ook mijn eerste kindje dus we rommelen maar wat aan.
Ik heb het schema gekregen van een ervaren moeder (vriendin) van me en ik moet zeggen het bevalt me prima.

Groetjes C
 
hoi,
Mijn dochtertje is ook van die leeftijd (21-12-2005) haar schema is ook ongeveer zo.
beetje anders, bevalt me prima:

7.00 fles 200 cc
11.00 fles
14.30 heel potje fruit
15.00 fles
17.30 heel potje groente.
dan zo laat mogelijk de fles, maar meestal is het al moeilijk om hem tot 18.00 uur te rekken. dus 18.00 fles met 2 a 3 scheppen nutrix.
dan nog voor 19.00 naar bed en dan slaapt ze tot 7.00. de volgende dag.

doei!
 
hoi hoi purple!!
Ik wilde je wat vragen,mijn klein mannetje is ook 4,5 maand nu en hij krijgt nog 5 flessen,omdat ie de laatste nog zo goed drinkt!maar die wil ik nu gaan laten vallen want ik merk dat ie t veel te veel allemaal vind want mijn scheme is als volgt
8.00 fles 210
11.00 fruithapje
12.30fles 210
16.00fles210
19.00groente
20.00fles210
23.30 laatste fles
maar ik merk dat t m echt te veel word,dus wil ik nu de 5 e laten vallen en dan de 4 e niet meteen na t groentehapje geven maar een 2 uurtjes later maar nu wilde ik jou vragen ,geef jij de kleine wat te drinken bij t groentehapje???diksap?of niks??doei doei kim en dylano
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reaktie! Fijn om te horen dat we op de goede weg zitten. Het is ook onze eerste dus het is inderdaad even aankijken hoe het het beste werkt. Maar dan hou ik gewoon dit schema aan want het werkt prima.

Hoi Kim!
Ik geef mijn dochtertje nog geen diksap. Ze krijgt in principe nog genoeg vocht binnen met haar flesje dus het is nog geen noodzaak om haar extra drinken te geven. En haar fruithapje gaat goed zonder extra drinken.  En ik zou gewoon proberen om het laatste flesje te laten vervallen en kijken hoe dat gaat. Bij ons ging dat prima want ze sliep gewoon door. Het is even uitproberen. Maar 4 flesjes van 200cc moet zeker nu wel voldoende zijn als je al bijvoeding geeft.
Succes!

Groetjes van Elly
 
Lieve mede mamma's

Ik probeer het nog een keer want de site deed weer eens raar.
Sinds 10-12-2005 ben ik moeder van mijn eerste kindje geworden een mooie dochter.
Ik loop ook regelmatig met de vraag rond is mijn schema wel goed klopt het allemaal nog wel en sluit het goed aan bij haar behoefte. De opa's en oma\s worden gek van me want ik mail ze steeds wer een ander schema toe zodat we allemaal het zelfde bij haar doen en ze niet steeds moet omschakelen en er teeds wat anders gedaan word..Sinds enkele weken gebruik ik nu het volgende schema.

8.00          200 melk met 1 schep nutrix
9.15          naar bed ( ze slaapt dan ook echt tot de volgende fles)
12.00        200 melk        
13.30        fruithapje        
14.00          naar bed ( dit is maar een uurtje want dan vind ze het wel weer genoeg)
15.00        100 diksap en een stukje soepstengel ( dit vind ze echt heerlijk om op te
                       kauwen en in haar haren te smeren)
16.45        groentenhapje
17.00        200 melk
18.30          in bad of in de douch en dan naar bed
21.00        240 melk en 2 scheppen nutrix

Haar melk krijgt ze gelijk na haar groente omdat uiteindelijk die melk komt te vervallen voor het groente hapje.

Mag ik jullie meing vragen of dit schema, handige tips zijn ook altijd welkom.

Liefs lilly
 
Terug
Bovenaan