Voedingsschema bij 4,5 maand

Hoi,

Ik vind het geweldig dat jullie zo'n schema's hebben. Ik wil dit ook, maar ik heb een probleem. Mijn zoontje is nu ook 4.5 maand en hij is bij elke voeding 2 u wakker. Dus hij krijgt dan bv om 7 u zijn flesje en hi gaat dan om 9 u terug slapen, en slaapt dan ook 2 u aan een stuk, dus dan komen we om 11 u uit, hij zou dan zijn fruithapje krijgen, dus weer 2 u wakker, dan is het 13 u, dus een flesje, maar dan is dat vlak voor zijn slapen gaan. Hoe doen jullie dit??

En hebben jullie kindjes geen nachtvoeding meer nodig?? Wiebe is pas terug begonnen met zijn nachtvoedingen. Maar nu de laatste dagen eet hij zijn avondfles, nachtfles en ochtendfles niet meer helemaal uit, dus je zou kunnen zeggen dat je de nachtvoeding zou kunnen laten vallen, maar hij wordt altijd terug wakker en we krijgen hem niet getroost zonder een flesje, ook niet met water. Hij blijft dan huilen, zo om het kwartier, dus wij stonden om het kwartier op om een tutje te geven of om wat te laten drinken. En dat gedurende een uur of 2 of 3.

Heeft er iemand tips?????????

alvast bedankt, van een vermoeide moeder.

grtjs, Bea
 
Hoi Beke,

Mijn dochtertje krijgt inderdaad geen nachtvoeding meer. Dit gaat al een aantal weken goed. Eerst kreeg ze om 23.00 de laatste fles, maar daar moesten we haar altijd voor wakker maken, en ze dronk de fles nooit helemaal leeg. Dus hebben we uitgeprobeerd om haar gewoon door te laten slapen, en dat ging goed! Ze sliep door tot 6.00 a 7.00. Ze krijgt nu rond 20.00 haar laatste flesje en dan de volgende morgen om 7.00 weer. Nu moet ik denk ik ook eerlijk toegeven dat wij het wel getroffen hebben hoor. Maar Fabiénne krijgt in haar laatste flesje 3 schepjes nutrix en daar slaapt ze heel goed op. Doe jij dat ook? Anders zou je dat eens uit kunnen proberen. En met 4,5 maand hebben ze in principe geen nachtvoeding meer nodig, tenzij ze hier aan gewend zijn. Dan is het de kunst om dat af te bouwen. Ik zou gewoon proberen om in  het laatste flesje wat meer te doen en deze wat voedzamer te maken, misschien helpt het.

En wat betreft je schema, ziet het er niet echt verkeerd uit hoor. Fabiënne heeft geen vast slaappatroon. De ene dag slaapt ze goed en de andere dag maakt ze van die "haazeslaapjes". Ik denk dat je misschien moet proberen om het slaapritme aan te laten passen aan je voedingsschema. Dan komt er misschien vanzelf een ritme en een goed schema uit. Dus je kleine wakker maken wanneer het tijd is voor zijn flesje en voor zijn fruithapje. Daarna even laten spelen en knuffelen en daarna weer even lekker slapen. Dan komt er wel een ritme in, denk ik.

Heel veel succes!
Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan