voedingsschema en tandjes?!?

Hallo mama's,

onze kindjes zijn alweer 5 maadjes oud, wat gaat dat snel he? hoe gaat het bij jullie? En hoe ziet jullie voedingsschema eruit?
Tijs krijgt 4 flessen van 210ml. water en 7 schepjes poeder en 1 potje fruit maar heb het idee dat hij minder melk wil, hij drinkt de flessen niet leeg overdag. Hij begint 's morgen rond 8.00uur met een fles, die hij volledig opdrinkt, daarna rond 12.00uur weer een fles, dan rond 14.30uur fruit, rond 16.00uur een fles die hij voor de helft leeg drinkt en 's avond rond 19.30uur krijgt hij een papfles die hij leegdrinkt. Ben benieuwd naar hoe jullie kindjes het doen.
Ook heeft hij zijn 1e tandje erdoor. Jeetje wat scherp. haha.

groetjes Jantine

hoi hoi,

Hier ons schema:

08.30 uur fles 210ml
10.30 uur fruit
13.00 uur fles 210ml
15.00 uur soepstengel (halve) en flesje diksap
17.00 uur warm eten
19.30 papfles 210 ml

groetjes Geeske

Hier gaat het nog zo:
+/- 07:00 borstvoeding
+/- 11:00 borstvoeding en fruithapje of pap
+/- 15:00 fles 190cc met 6 schepjes
+/- 18:00 borstvoeding
+/- 22:30 borstvoeding

Ik ben borstvoeding aan het afbouwen naar 2 a 3x per dag vandaar dat het wat anders is :). De volgende voeding die ik laat vallen is die van 11:00 en die hoop ik dan volledig te vervangen met pap of een fruithapje. Eigenlijk wilde ik nog geen fruithapje geven tot ze helemaal van de bv af was, maar aangezien ik voorlopig in ieder geval nog minimaal 2x per dag wil blijven voeden heb ik het toch maar wel gedaan :).

Hier gaat het zo:
+/- 7 uur fles 200ml met 6,5 schep
+/- 11.30 uur fles 200ml met 6,5 schep
+/- 16.30 fles 200 ml met 6,5 schep
+/- 22.00 uur fles 200 ml met 6,5 schep

Wij mogen van het consultatiebureau pas beginnen met fruit en groente als ze 5,5 maand is En onze dochter is nu 4,5 maand. Maar wij gaan morgen beginnen met fruit. Ze is er al aan toe want ze kijkt het eten uit je mond. Dus wij beginnen gewoon eerder.

Ik merk wel dat er al veel mensen al veel eerder zijn begonnen met groente en fruit terwijl wij dat nog niet "mogen' van t consultatiebureau

oeps... hihi

06:30 fles 210 water, 7 scheppen, 1 nutriton
10:00 fruithapje
11:00 fles 210 water, 7 scheppen, 1 nutriton
14:00 restant fruithapje of diksap, meestal niets
15:30 fles 210 water, 7 scheppen, 1 nutriton
18:00 groentenhap
19:30 fles 210 water, 7 scheppen, 3 rijstebloem

De flessen doen we sinds vorige week 210 water, daarvoor was het 180 water maar we merkten dat hij tussendoor hongeriger was.
Derkjan is volgende week 5 maand oud en we mochten met zowel fruit als groente starten bij 4 maanden... hij was er ook echt aan toe.
Alles in het schema gaat op, met uitzondering van de groentehap... dat verschilt erg wat voor smaak. Olvarit vindt hij smerig m.u.v. de bruine bonen maar het liefst heeft hij gewoon hetzelfde wat wij ook eten.

Eerste tandje is al zichtbaar maar nog niet door....

Thanks dames, ik zie bij de meesten dus nog wel 4 volledige voedingen. Nou ja, ik kijk he tnog even aan, en anders laat ik er eentje vallen en probeer ik het met groente.

Hey Vlinder,

Dit is ons derde kindje en al bij ons oudste begonnen met het niet luisteren naar de adviezen van het cb. Zei zien je kindje maar even, en je weet zelf wanneer je kindje aan iets nieuws toe is. Denk wel om de gluten natuurlijk.

Ik ga alleen naar het cb voor het wegen, meten en de inentingen. voor de rest ga ik op mijn gevoel af.
Dat werkt prima, al twee gezonde jongens rond lopen en met onze dochter komt het ook wel goed.

Groetjes Geeske

Terug
Bovenaan