voedingsschema hulp gezocht...

hey meiden hoor eigenlijk thuis bij april 2010 maar ja die is er niet dus bij deze een paar vraagjes aan jullie..

ik kom niet uit met het voedingsschema van mijn dochtertje 13 weken ze krijgt als volgt:

8.00 fles met 180 cc + 6 schepjes
12.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 170
16.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 170
20.00 fles met zelfde hoeveelheid maar drinkt 130
en dan is het logisch laatste voeding om 24.00 ivm met 4 uur ertussen maar ze gaat gewoon om half 11 naar bed dus overdag is het smokkelen met de voeding waardoor de laatste voeding er rond 22.00 in gaat en dan drinkt ze 170.

ben erg benieuwd wat jullie schema's zijn en wil ook gaan beginnen met fruithap tegen het advies van cb in ik weet dat er meerdere dames zijn die eerder zijn begonnen zal nog wel even uitleggen waarom: smakken zelfs na de fles, alles in dr mondje, gisteren aan een banaantje laten sabbelen maar die ging natuurlijk helemaal in dr mond want ze wil happen, na een kleine 5 minuten sabbelen en hapjes doen aan de banaan toch maar weggehaald.. hebben jullie een schema voor me hoe jullie het geven? zou ik misschien terug kunnen naar 4 voedingen dat ze dan wel al haar flessen leegdrinkt of werkt het niet zo?? heb wel een super tevreden meisje en vond het banaantje geweldig!!!

alvast bedankt meiden!!

Hoi,

Het schema waar mijn dochter op zat toen ze de leeftijd had van jouw dochter was als volgt:

08.00 180+6
11.30 180+6
15.00 180+6
18.00 180+6
21.30 180+6

Ze dronk toen ook alleen haar eerste en laatste fles helemaal leeg en van de andere 3 liet ze meestal 40cc staan.

Ik ben toen ze 4 maanden was begonnen met fruit en groente. Daardoor is ze automatisch naar 4 flessen gegaan, die ze ook leeg dronk.

Nu is ze 6 maanden en is haar schema als volgt:
08.00 fles
10.30 fruit
12.00 fles
16.00 fles
18.00 groente
19.30 fles

Succes!

Groetjes Sabine

hey sabine, thanks heb ik zeker wat aan maar zie dat er ong. 3 tot 3 1/2 uur tussen zit ik dacht dat er min. 4 uur tussen moest zitten??? hoe heb je het dan gedaan in het begin toen ze maar een paar hapjes fruit kreeg heb je toen gelijk een fles weggelaten of tussendoor totdat ze wel een heel potje op kan???

groetjes ils

Hi,

Wij hebben heel lang het volgende schema gehad:

7.00
10.30
14.00
17.30
21.00

Eerste flessen van 165 (150+5 schepjes), later flessen van 200 (180+6 schepjes).

Als ik jou schema zo lees, zou ik er gewoon minder tijd tussen zetten, net als Sabine zegt. Omdat Isa de flessen niet meer leeg drinkt, zitten we nu op 4 voedingen per dag en krijgt ze een paar hapjes fruit. Nog niet zo heel veel, het is maar dat ze vast went aan vast voedsel.

Succes.

Gr. Tamara.

Hoi,

Ja klopt, in het begin kreeg ze een paar hapjes en 5 flessen maar ze vondt fruit en groente zo lekker dat ze vanzelf de fles van 18.00uur liet staan.

Overdag zit er meestal wel 4uur tussen de flessen in maar Lotte is om 19.00 doodmoe dus dan gaat ze in bad en krijgt ze rond half acht een fles, en dan slaapt ze klokje rond.
Volgende week moet ik weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat ze dan weer te zeggen hebben... ze kunnen hier nogal zeuren namenlijk haha.

Groetjes Sabine en Lotte (28-01-2010)

Hoi,

Ons mannetje is a.s maandag 22 weken.
Hij krijgt

07.30 180cc fles,
11.00 fruit
13.30 210cc fles (drinkt hij niet altijd leeg)
17.00 groenten
20.30 210cc fles, met 2 schepjes pap erin.
en door de dag heen wat thee, water of diksap.

Wij moetn 23 aug weer naar het bureau, ben benieuwd. Laatste keer was hij 68 cm en 7250gr.

Groetjes Sandra
Ps de tijden kunnen soms wat afwijken!!

Simon is over een week alweer 6 maanden!!
Van de week voor het eerst een fruithapje gehad en hij vond het vies!
Simon zijn schema als hij thuis is verschilt met het schema op het kdv.
thuis:
7.30 bv
10.30 bv
13.30 bv
16.30 bv
19.30 bv
en sinds deze week dan ergens 's middags een paar happen fruit.
Op het kdv heeft hij zo ie zo 4 uur tussen de voedingen en soms zelfs 5 uur.
Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan