voedingsschema hulp gezocht...

Hallo,

ons mannetje krijgt sinds dat hij 4 maand oud is nog maar vier flessen hij kiest een beetje zelf zijn tijden.

ong. 7.30 pap van 210cc water (echt lepeltjespap)
dan ongeveer tussen half een en een uur een fles van 180cc water
dan rond 5 uur nog een fles van 180cc water
en dan rond 9 uur half 10 een fles van 210cc water en dan slaapt hij de hele nacht door.

wij beginnen vanaf volgende week met fruit en groente ivm bronchitis en astma van mij moeten we echt tot de 6 maanden wachten met bij voeding.

Ik zou zelf echt op aanvraag voeden en laten slapen als ze slaapt geeft ze eerder aan voor een fles gewoon lekker eerder geven.
zelf zou ik nog wachten met fruit geven ivm met het ervoor klaar zijn van haar darmpjes.
ze is nog maar 13 weken geniet er maar lekker van dat ze nog lekker flesjes drinkt ze zijn zo snel groot en toe aan bijvoeding!!

ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, vat het niet aanvallend op en vooral GA OP JE EIGEN GEVOEL AF! BOEIEND WAT HET CB ZEGT!

Hi Ilsje,

Onze Isa was rond 3 maanden toen wij over gingen naar 5 flessen. Nu ze vijf maanden is, zitten wij op 4 flessen en een fruithap per dag. Maar die fruithap doen wij pas sinds een paar dagen. Vast laten wennen aan de lepel en vast voedsel. Over een maand moet ze al bijgevoed gaan worden.

Gr. Tamara

Hoi!

Ik geef nog borstvoeding op verzoek, en dat is momenteel nog best veel. Het komt meestal neer op onderstaande tijden, maar omdat het op verzoek is wil hij nog wel eens afwijken.

bv 6 uur in de ochtend
ontbijt: hij eet met ons mee, meestal fruit
bv 9 uur
lunch: hij eet met ons mee, meestal fruit
bv 2 uur
diner: hij eet met ons mee, hij lust alles
bv 6 uur (daarna toch nog trek)
bv 9 uur
bv 12 uur 's nachts
bv 3 uur 's nachts
en dan weer de volgende ochtend

Het consultatiebureau vindt dat hij niet meer mag drinken 's nachts, maar hij wordt zelf wakker en rolt zich gewoon tegen de borst aan tot ie de tepel te pakken heeft. Ik vind het wel prima.

Ha! Ik ben het helemaal eens met Kenji: ga vooral op je gevoel af. Een schema is fijn voor houvast, maar vergelijken van schema's en de schema's van het CB kunnen je ook heel erg onzeker maken. Als je kindje tevreden is, hoef je volgens mij niets te veranderen, toch?

Ik ben overigens heel benieuwd of je echt met 13 weken met fruit bent begonnen!

Terug
Bovenaan