<p>Mijn dochtertje wordt volgende week 1 jaar. Ik ben nog een beetje zoekende naar een voedingsschema van een 1-jarige; ik ben al snel te bang dat ze te weinig krijgt, dus ik ben even benieuwd hoe die van jullie er uit ziet. Ze krijgt nu nog 4x borstvoeding, na haar 1e verjaardag wil ik dit langzaamaan gaan afbouwen naar 2-3x. Mijn schema is als volgt:</p><p>07.00u borstvoeding </p><p>08.00u ontbijt. Nu vaak nog een stuk fruit of yoghurt met fruit. In de ochtend wil ze echt geen brood</p><p>09.00-11.00 slapen</p><p>11.30u lunch. Borstvoeding én 1 boterham met 100% pindakaas/appelstroop/ei/roomboter o.i.d. --> 1 boterham vindt ze echt meer dan genoeg en meer hoeft ze niet. </p><p>13.00/14.00u tussendoortje (cracker/speltwafel o.i.d.)</p><p>14.30-16.00u slapen</p><p>16.00u borstvoeding (soms als ze wat later gaat slapen, geef ik bijv om 15.00u de borst en dan daarna slapen)</p><p>17.30u avondeten + vaak wat yoghurt na</p><p>18.45u borstvoeding en naar bed</p><p style="text-align: center;">Laatste tijd slaapt ze de nachten goed door en krijgt ze in de nacht geen borstvoeding meer. Vooral na haar 2e slaapje zitten de tijdstippen van eten erg dicht op elkaar, maar dat komt omdat ze nog best veel slaapt. Ik weet even niet goed ik dat anders kan doen, iemand tips? Ik wil straks met afbouwen van de borstvoeding als eerste starten met die van 16.00u weghalen.</p>