Voedingsschema kindje 12 maanden

Mij lijkt het avondeten erg kort op de bv van 16.00 te zitten? Heeft ze deze echt nog nodig? Vooral na het slaapje lijkt me dat niet? Evt een klein tussendoortje nog zodat ze met avondeten ook wat beter gaat eten? 
 
SWT Goed om te horen dat het bij jou nu zonder kolven lukt! Ik ga het proberen over 1.5 week. Hoe vaak drinkt ze dan gewone melk per dag als jij werkt? Ander vraagje.. heb jij je menstruatie cyclus alweer terug? Dat heb ik tot op heden nog niet, denk dat bv en een cyclus bij mij niet samen gaan? Voor nu maakt het me nog niet zoveel uit, want een 2e kindje willen wij ooit zeker maar nu nog niet maar ben wel benieuwd wanneer ik weer een cyclus krijg.
Neusje ja daar ben ik dus een beetje mee aan het stoeien! Echter tussen 12 en 17u vind ik zo lang zitten, vandaar dat ik daar nog wel een keer voed. Jullie nog tips voor voedzame/gezonde tussendoortjes?
 
Ze krijgt bij het ontbijt en lunch een beker melk, maar beide drinkt ze niet helemaal op. Als toetje na het avondeten nog wat yoghurt. Ze reguleert het zelf heel goed. Ik heb er vertrouwen in dat ze drinkt/eet wat nodig is. 
Mijn cyclus is na 10,5 maand weer op gang gekomen. Moet zeggen dat het nu pas echt een beetje volgens normaal begint te lopen. Ik merk direct wanneer ovulatie of menstruatie eraan zit te komen want dan is mijn rechterborst veel gevoeliger als mijn dochter drinkt. Ik weet niet of je dat soort signalen al hebt opgemerkt? Dit soort signalen had ik al een maand of twee eerder dan dat het daadwerkelijk weer begon. 
Ik hoop voor je dat je de borstvoeding nog kan doorgeven als je straks stopt met kolven. Ik vind het in ieder geval een stuk relaxter! Ik hoop dat jij dat ook zo gaat ervaren :) 
 
Thanks STW! Geef je op werkdagen dan 2x bv en 2x gewone melk? En op niet-werkdagen 4x bv? Geef je die gewone melk dan in een gewone beker?
De laatste 2 weken merk ik wel dat het meer rommelt onderin mijn buik (echt waar mijn baarmoeder zit) en mijn afscheiding dunner/meer wordt (sorry voor de details). Ik voedde tot een maand geleden echt nog 5-6x dus toen onderdrukte de bv sowieso nog mijn cyclus denk ik. Nu ik op 4x zit en binnenkort hopelijk naar 3x ga, hoop ik dat die toch wel terug gaat komen..?
 
Ik geef alle dagen  4x borstvoeding en 2x gewone melk. Alleen verdeel ik de borstvoeding anders over de dag. Op werkdagen drinkt ze als ze wakker wordt uitgebreid bij me, neemt nog een paar slokken voor ik wegga, drinkt weer als ik thuis kom en ook voor het slapen gaan. Als ik thuis ben drinkt ze elke keer voor het slapen. Zo'n mooi rustgevend moment. De tweede voeding zal er als eerste af gaan nu want die zorgt nog wel eens voor wat tijdsdruk op werkdagen ? maar aangezien ik de laatste maanden al drie voedingen heb weggehaald heb ik er even een pauze voor ingelast. Dochterlief geeft zelf ook wel duidelijk aan wanneer ze er klaar voor is. De gewone melk drinkt ze uit een munchkin beker, zo'n 360gr antilekbeker. Echt een top ding.
Grappig hoe je voelt dat je lijf weer in bedrijf komt op dat gebied, he! Zal vast niet lang meer duren nu :)
 
Terug
Bovenaan