voedingsschema kindje van 4 maanden

Ons zoontje is nu 4 maanden en weeg 8005 gram dus een flinke vent.
Hij krijgt 4 flessen van 180 water met 6 schepjes. Om 23.00 krijgt hij zijn 5e fles met rijstebloem.
Hij krijgt nu een groentehapje om 17.00 (half potje van 4 mnd)
Wanneer vervalt de 23.00 uur fles? We hebben geen zin om 's nachts weer voeding te geven vandaar nog de 23.00 fles.

alvast bedankt voor jullie reactie
 
Heel herkenbaar. Tristan is nu 4,5 maand.
Sinds drie dagen krijgt hij zijn vijfde fles niet meer. We merkten op een gegeven moment (toen hij wat meer binnen begon te krijgen van de groentehapjes) dat het hem niet meer uitmaakte of hij 100ml voeding of alleen maar water kreeg om 23 uur. Hebben het toen een keer laten zitten en warempel sliep hij door van 19 tot 7. Grandioos!!!! Je kindje geeft het dus zelf aan.

Zijn schema is nu dus ook 3flessen van 200 ml en 1 fles van 230 ml met Nutrix. Krijgt om 1730 ook de helft van een klein potje groente.

Grappig dat het allemaal eigenlijk altijd zo overeenkomt bij babys. Zou dit komen door de flesvoeding?

Groetjes Peggy
 
bedankt voor je reactie!

we gaan vanavond proberen om om 19.00 uur een papfles te geven i.p.v. van een melk fles en dan om 23.00 uur een gewone fles melk zien hoe hij hierop reageert! Ik laat het nog wel even weten.

groeten maaike
 
Ik heb afgelopen nacht voor het eerst de fles van 23.00 uur laten staan en mijn dochter heeft van 20.30 uur tot kwart over 8 geslapen vanmorgen. Gewoon een keer proberen dus!

Groetjes Joyce
 
Ons zoontje Dayden krijgt nog maar 4 flessen op een dag. Hij krijgt 210 cc water met 7 scheppen Nutrilon Forte. Er zit meestal 4 of 4.5 uur tussen en krijgt tussen 20.00 en 21.00 uur de laatste fles.

Hij doet het er harstikke goed op, met potjes wacht ik  nog eventjes, dat willen we pas geven als hij ongeveer 6 maanden is.

Groetjes Leontine, mama van Dayden Joshua
 
Ik heb dit ook gewoon geprobeerd, de fles van 23.00 vervallen, wij moesten haar altijd wakker maken.

20.00 gaat ze in bad, fles 20.30. Mila is 13 weken.

Ze slaapt nu van 21.00 tot 06.30/07.00.

Alle ouders maken hun kindjes wakker om 23.00 omdat dat 'hoort', maar laat het achterweg (mits ze overdag genoeg gedronken hebben natuurlijk) en je zult verstelt staan. Ze komen dan op dezelfde tijd als dat je ze wel wakker maakt om 23.00. Dit verschuift dan steeds verder in de ochtend.

Heerlijke avonden weer voor jezelf ná 21.00, en op tijd naar bed als je daar behoefte aan hebt.

Gewoon proberen!

Sannes
mama van Mila 19-2



 
Ons schema is dan, 5 x 180

06.30/07.00
10.00-11.00
14.00-15.00
17.30-17.45
20.30.21.00

Deed ook altijd rijstebloem in lhaar aatste fles, sinds ik het achterwege laat (haar gewicht is binnen 12 weken ruim verdubbeld oeps), slaapt ze nog beter.  

Ra ra hoe kan dat?
 
We hebben het nog steeds niet geprobeerd mijn man is er van overtuigd dat hij 's nachts weer wakker wordt. Ook al krijgt hij de fles van 23.00 uur dan nog wordt hij 5 uur 's ochtends wakker, ik zal proberen mijn man te overtuigen.
jullie horen het nog!

groetjes maaike mama van cas
 
Terug
Bovenaan