voedingsschema kindje van 4 maanden

Als het om doorslapen gaat en je weet dat je kindje genoeg voeding (rond de 1000cc) gedronken heeft, is de 23.00 uur voeding helemaal niet meer nodig.
Het is niet zo belangrijk of je dit in 4,5 of 6 voedingen geeft.
Belangrijk is wel dat je  de  baby overdag 6-8 wakker kan houden.
Mijn zoontje van 14 weken slaapt nu van 19-20.00 tot 07.00 uur in een keer door.
Daarna slaapt hij nog  verder tot 9.00/9.30uur.
Overdag is hij na 1.5 tot 2.00 uur echt moe en moet hij minimaal een kwartier tot 3 kwartier in zijn bedje (daar is het echt rustig) slapen.
Zijn middagslaapje is ca. 2 uur.    
Ik geloof zeker dat we nu een lekker ritme te pakken hebben.
 
Hallo daar

Onze zoon is nu 5 maanden oud.

Ons schema is

6.00-6.30 bv
7.00-10.00 slapen
10.00 bv
11.00-11.30 fruithapje 1 groot potje 200 ml
+/- 12.00 - 14.00 slapen
14.00 bv
15.30/16.00 - 18.00 slapen
18.00 maaltijd potje groot 200ml
20.30-21.00 bv
dan slapen tot de volgende ochtend

Ik ga de maaltijd potjes halen in duitsland, daar hebben ze al vanaf 4 maande grootje potjes. Bas eet deze in een keer op. hij doet het hier erg goed op. Hij heeft ook al 4 tandjes. Vanaf komende maandag ga ik hem om 10.00 pap geven van een bordje. Ik ga niet beginne aan de pap flessen ik  probeer hem zo snel mogelijk van de fles af te hebben en de melk in een beker te geven. Dit likt alleen als hij eraan toe is.

Groetje Lean
 
Hallo,
Mijn zoontje is ook 4 maanden en weegt nog net geen 8 kilo. Ook hij krijgt nog een late fles omdat we ook 'bang' zijn voor een nachtfles. Maar ook omdat het advies van het CB is om nog geen bijvoeding te geven of de inhoud van de flessen te verhogen (240cc zou teveel zijn voor zijn maag). Hij had veel last  van darmkrampen en heeft een verhoogde kans op allergie. Het advies is dan om pas vanaf 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Maar als ik een fles laat vervallen dan kom ik op 4x 200 cc voeding en ik ben bang dat dat te weinig is. Het CB heeft wel duidelijke mening over wat niet mag maar hoe ik het dan moet oplossen krijg ik niet te horen...
groeten,
Noor
 
Goedemorgen,

Mijn dochtertje Mare is sinds gisteren vier maanden oud. Wat gaat de tijd toch snel! Sinds deze week zit ze ook volledig op de flesvoeding. En sinds een dag of twee zit ze op vier voedingen van 200CC. De laatste krijgt ze rond 19:30. Ze slaapt vervolgens door tot half acht de volgende ochtend, maar dat is meer doordat ik haar er dan uithaal, ze heeft dan nog geen kik gegeven. Ik dacht ook dat het kwam door het schepje rijstebloem, maar misschien dat ik die toch maar weer achterwege moet laten, als ik bovenstaand verhaal lees! Je moet er gewoon wat mee spelen. De laatste voeding had ik op een gegeven moment teruggebracht naar een uur of half negen, terwijl ze rond een uurtje of zes net nog een flesje had gehad. Vond ik wat kort op elkaar. Vervolgens de laatste fles laten vervallen en haar meteen om 19:30 in bed gestopt, en dat werkt dus prima! Nu ik alleen hierboven lees dat ze ongeveer een liter op een dag nodig hebben, begin ik me wel af te vragen of ze wel genoeg krijgt. Ze blijft nu namelijk hangen op 800 cc. Verder sinds gisteren begonnen met fruithapje. Wat een vies gezicht kan die dame trekken zeg! Nouja, het zal vanzelf wel wennen! Ohja, wat slapen betreft: Mare is twee uur wakker, om vervolgens weer twee uur te slapen. Dan voeding, weer twee uur wakker en weer twee uur slapen tot de volgende voeding. Na de voeding van half vier doet ze nog maar een tukje van een uurtje. Tot half zeven. Dan rond zeven uur in bad en vervolgens naar bed. Zalig Zeg, eindelijk die regelmaat!!  

groetjes,

Irene
 
Terug
Bovenaan