voedingsschema van bijna 1jaar? 10mei!

Hoi Hoi

Ik was even nieuwsschierig naar de voedingsschema's van de anderen kinderen rond de 1 jaar?

Hoop dat ik wat te lezen krijg?

Grtjs Chantal mama van
Zoë !!

Haai

Mijn zoontje is 14 mndn en dit is zn schema:

7:00 2 boterhammen + evt jus d'orange
7:30 fles van 180 cc
12:00 groentehap + 1 a 2 boterhammen [mijn zoon maakte er elke keer s avonds een drama van met zn groente zodoende doen we het nu s middags, maar dan heeft hij ook nog zin in een boterham zodoende..]
15:00 fruit
18:00 2 boterhammen
19:30 fles van 210 cc

Groetjes
Tamara
Mama van Niels 26-02-06
en Daan 15-02-07

Anthony wordt op 3 mei 1 jaar
's morgens borstvoeding
soms nog een stukje brood, hangt ervan af hoe laat ie heeft gedronken bij mij.
10.00 uur fruit met beetje drinken (thee) daarna slapen
12.00 uur boterham met thee (soms sap)
's middags na het slapen drinken en soepstengel/rijstewafel
17.30 uur warm eten met drinken en yoghurt toe
18.30/19.00 uur borstvoeding
een enkele keer komt ie nog 's avonds laat of 's nachts en dan mag ie 1 borst leegdrinken
hij slaapt overdag meestal 2 keer een uur of 1,5 uur.
groetjes Martine

Mijn dochter wordt 10 mei 1 jaar, en zij krijgt:

7.30 uur: bord pap van 200cc melk
11.30 uur: boterham + 150cc melk
15.00 uur: fruit (200 gram)
17.00 uur: warm eten + danoontje
19.00 uur: fles 200cc melk
Voordat ze om 20.30 uur naar bed gaat,krijgt ze nog 120cc roosvicee.

groetjes Nicole

Het is eigenlijk heel simpel: met 1 jaar eten ze gewoon net zoals jij! Dus deze stakke schema's snap ik niet helemaal. Met héél veel flessen nog zie ik?
Ze moeten nog maar zo'n 300 ml melk/zuivel binnenkrijgen hoor! Want het zijn dikmakers! En dan ook geen opvolgmelk meer natuurlijk! Gewone halfvolle melk!
Opvolg melk kun je zo rond het jaar mee stoppen. Ik ben gestopt toen mijn zoontje 10 maanden was (die twee maanden maken dan ook niet meer uit).
Voor een kind van 1 en ouder is het voldoende om een halve liter tot een liter vocht te geven. Dus er tussen in is mooi. Meer dan een liter is niet goed.
Het is heerlijk dat je niet meer zo'n strak schema hoeft te volgen!

ach ik zie dat het wel meevalt met die flessen, verkeerd gelezen!
Maar zo op de tijd letten deed ik niet meer toen hij een jaar was, en ook niet op wat hij precies allemaal binnenkreeg. Ze geven het zelf ook wel aan, en soms gaan ze heel slecht eten op die leeftijd. Kunnen ze goed hebben. Hij at en eet gewoon wanneer wij wat eten, dus ook wel met regelmaat natuurlijk.

bij ons zijn het zeker geen strakke schema' s hoor, het hangt allemaal af hoe laat ie wakker is en die tijden houdt ik (een beetje) aan ook omdat wij (mijn dochtertje van 2,5 en ik en in het weekend mijn man) ook rond die tijd eten of drinken.
Ik ben nooit zo op schema's geweest, hij geeft het zelf wel aan, als ie 's middags na het slapen honger heeft geef ik hem een stuk banaan of een soepstengel en hij eet meestal gewoon met de pot mee.
Maar die twee keer borstvoeding die hij krijgt hou ik er nog wel even in, hij krijgt nog geen gewone melk, dus komt ie ook niet erg veel over het maximale aan melk heen.
Ik ben het met je eens hoor dat je de strakken schema's overboord kunt gooien en heerlijk dat het wat flexibeler kan allemaal.
Martine

Hoi,
Mijn spruit wordt ook 1 jaar in mei en eet nu onderstaand:

6.30/6.45 flesje 200cc (de ene keer drinkt ze 'm leeg, de andere keer niet eens de helft), korstje brood om op te knabbelen (boterham of pap hoeft ze niet, ik bied het wel regelmatig aan, het lijkt me dat ze toch een keer 'normaal' gaat ontbijten???)
10.00 fruithap/banaan en drinken
soms om 11.00 nog een kaakje (als we bijv ergens op visite zijn)
12.30 boterham (soms twee) met bekertje halfvolle melk (om te oefenen)
15.00 koekje/fruitreepje en drinken
17.00 groentehap en toetje en drinken (danoontje of yoghurt) (met de pot meeëten lukt nog niet qua tijd en nu kunnen we zelf tenminste rustig eten als zij het al op heeft...)
19.30 flesje 200cc (idem als 's ochtends, als ze overdag weinig heeft gegeten krijgt ze smulpapje of pyamapapje, heb het idee dat dat iets meer voedt)

Afhankelijk van hoeveel melk ze binnen heeft gekregen krijgt ze druppels vitamine D.
Soms kan het makkelijk een half uur eerder of later uitpakken hoor, hangt een beetje af van de dagindeling.

Terug
Bovenaan