Voedingsshema????

Het is in 1e instantie ook bedoeld als bijvoeding, en ik deed het in het begin ook zo kort op elkaar.
De bedoeling is dan ook dat ze er minder gestrest van worden, anders gaat het (meestal) niet snel genoeg (fles is natuurlijk aan 1 stuk doorlurken ;) ) 2 uurtjes na de bv/fv gewoon een paar hapjes aanbieden en kijken hoe het gaat.

oh ja, ondertussen heeft ze zelf de fles van 19.00 laten varen... die hoeft ze dus helemaal niet meer! klein beetje zuivel als toetje en een beetje thee voor het slapen gaan en ze is er klaar mee.

hallo
nou dan komt hier het schema van mijn zoontje justin hij is gisteren 4 maanden geworden!

hij krijgt gekolfde BORSTvoeding!

06:00 fles 200ml
10:00 fles 200ml
14:00 fles 200ml
18:00 fles 200ml
22:00 fles 200ml

heeeeel saai tegenover die van jullie
justin is soms nog weleens eerder wakker smorgens en dan rond 05:00 en dan krijgt hij de fles van 06:00
ik ben vrijdag bij het cb geweest en ze vertelde dat als justin 5 maanden is de laatste fles eraf mag en die van 18:00 naar 19:30 uur
maar hoe doe ik dat en krijgt hij dan gewoon die 200ml per dag minder of kan ik die laatste fles van 200ml verdelen over de rest van de flessen op de dag????????

alvast bedankt kelly

Ja inderdaad. hoe doe je dat??? Ik zit daar dus ook mee.
Hoe ga ik die laatste fles er af halen?

De laatste fles van Marijn hebben we laten vervallen toen hij steeds moeilijker wakker te krijgen was en hij de fles maar voor de helft op dronk. Hij is nu 5 maanden en sinds hij 4 maanden is, zit ie op 4 flessen. We zijn toen wel meer cc in de overgebleven flessen gaan doen en hebben dat gewoon aangeboden. Inmiddels drinkt ie z'n flessen netjes leeg. Ik zou het gewoon een keer proberen met die laatste (late) fles laten vervallen en kijken hoe laat je kindje zich weer meldt.
Ons schema is nu als volgt:

07.30 1e fles: 210cc+7 schepjes
12.00 2e fles: idem
16.00 3e fles: idem
18.00: fruit/groente hapje
19.30: 4e fles: idem + 5 schepjes rijstebloem

Binnenkort ga ik in de ochtend fruit geven (een uur of 09.30) en dan houdt ie de groentehap om 18.00 uur.

Succes dames!
Patricia

Hallo,

Mijn dochtertje is nu ruim 5 maanden en krijgt nog volledige borstvoeding. De tijden zijn ongeveer 7 uur, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 (en regelmatig 's nachts ook nog). Binnenkort willen we aan de fruit en groente. We dachten dan aan ongeveer 10.00 fruit 18.00 groente, zo ongeveer als een aantal van jullie ook. Maar nu vraag ik me af hoeveel en op welke tijden jullie kindjes dan slapen? Mijn dochtertje is geen goede slaper overdag, maar kan ook geen uren wakker blijven. Ze slaapt dus zeker nog 3 keer, soms 4 keer zo'n 3 kwartier tot een uurtje. Hoe gaat dat bij jullie? Of zal ze met de introductie van bijvoeding haar slaapjes vanzelf gaan aanpassen naar 2 wat langere slaapjes?

voor Issie en kelly:

toen ik die 5e fles wegliet duurde het ruim een week voordat mijn dochtertje meer ging drinken per overgebleven 4 flessen,
Ik dacht dus in eerste instantie dat ik haar te kort zou doen, maar het regelde zich zelf.
ze drinkt nu wel minder het is niet zo dat die hele 5e fles nu verdeelt is over de andere 4, maar ze groiet nu ook langzamer du heeft in verhouden iets minder nodig,
(en strks komt daar natuurlijk weer groente en fruit bij)

groeten Elke

Hoi Elke en andere dames,

wanneer hebben jullie die laatste vijfde  fles weggelaten. Isis is nu 4 maanden en 1 week en drinkt ongeveer 180 a 185 ml per fles. Voor de laatste fels moeten we haar wakker maken (23:00uur), maar ze drinkt hem nog wel helemaal op! Isis weegt nog geen 6 kilo (ongeveer 5600gram) Haar schema is nu 7.00, 11.00, 15.00. 19.00 en 23.00. Hoe gaat het schema er ongeveer uitziet bij 4 flessen (zonder bijvoeding, willen we pas tegen 6 maanden mee beginnen, vanwege allergie preventie, maar wel event. rijstebloem in de laatste fles)
grt Esther (Isis, 29-11-06)

Terug
Bovenaan