Voedingsvraag

Zolang hij het gepureerde eten prima eet, dan lekker zo doorgaan. Vooral niet laten stressen! Onze oudste at ook pas later grover eten. Ik weet dat ik na zijn 1e verjaardag deels nog zijn eten gepureerd had en dan at hij alles op. Hij at gewoon met de pot mee maar dan dus ff in de blender. Daarna een periode lang alles geprakt met de vork en ondertussen is hij 2.5jr en eet prima. Geef je zoontje de tijd, ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier.  

Niet laten gek maken hoor.. Bij borstvoeding wordt gezegd dat dat tot 1 jaar de hoofdvoeding is. Kinderen moeten zich steeds meer aan een gemiddelde gaan houden 'anders....' Jouw kindje leert op eigen tempo vast voedsel eten. En laat eigenlijk heel erg zien wat ons allemaal tijdens het opgroeien grotendeels wordt afgeleerd en veel volwassenen mee worstelen: namelijk je eigen weg en tempo in het leven volgen en kiezen. 
Het komt allemaal goed!

Ja vet moeilijk.. ik gaf haar net 1 piepklein bolletje brood in dr wang en hop, ze spuugt een enorme golf melk eruit (fles was 1.5 uur daarvoor..) Pff echt niet leuk. Aan een maisvinger likt ze 1x en dan gooit ze m op de grond. En ze pakt m echt niet meer op. Als ze doorheeft dat iets eetbaar is, wil ze het gewoon niet hebben. Frustrerend! Een hapje fruit is al een strijd, maakt niks uit of het vers is of een potje. Met een potje van 4 maanden doe ik 4 dagen en dan is ie nog niet op!! En ook al geef ik fruit op een moment dat ze eigenlijk een fles moet en dus echt wel honger heeft, eet ze nog niks. Alles wat ik probeer, werkt gewoon niet.
Bij het CB moet je gewoon zeggen dat je keihard oefent maar het niet kan dwingen. Ze moeten het uiteindelijk toch echt zelf gaan doen ja.
Zoals ik zei at mijn oudste op deze leeftijd al wel een hele boterham, koek, yoghurt etc.. dus ik weet wel hoe het 'werkt' maar dat zegt niks.. alle kindjes zijn hierin anders en de één doet het helaas eerder dan de ander. Je kan alleen maar blijven aanbieden en proberen.

Ik zou ook eens proberen om hem zelf stukjes te laten eten. Zoek maar eens op rapley methode. Hoerbij begin je pas met vast voedsel vanaf 6 maanden maar geef je niks gepureerd maar in vuistgrote stukjes. Kindjes leren hierdoor spelenderwijs alles te eten. Op het begin is het een kliederboel en wordt er nog niet veel gegeten maar dit gaat steeds beter.

Terug
Bovenaan