voedingsvraagje...

Wie van jullie geeft er borstvoeding, wie flesvoeding, wie een combinatie en wie is al overgestapt van borst op fles??

Ik geef bv, maar ben sterk aan het twijfelen om over de gaan op de fv. Ik merk dat ik moeite heb met voeden in het bijzijn van anderen en merk dat het veel energie van mijn lichaam vraagt..Toch gaat de bv goed, groeit Kian goed en vind ik het ook wel fijn en makkelijk...

Wat waren of zijn jullie redenen om bv en/of fv te geven of over te stappen van bv op fv??

Voor diegene die zijn overgestapt: hoe hebben jullie dit aangepakt??

Liefs Chantal

Hoi,

Ik heb de eerste 6/7 weken bv gegeven. Julia is te vroeg geboren, dus ze had moeite met pakken, dus ik gebruikte een tepelhoedje.

Ik vond het ook niet fijn om bij andere mensen, laat staan in het openbaar bv te geven.
Dit had vooral te maken met het tepelhoedje. Altijd meenemen, helemaal onder de melk zitten, omdat Julia met dat ding aan het spelen was of te vol zat nadat ze losliet.
Als ze een tijdje huilde was ik bang dat ze te weinig had gegeten.
Ik had geen energie meer, begon me steeds meer te ergeren en ik werd er niet gezelliger op.
Uiteindelijk heb ik na veel twijfel besloten te stopen met bv. Ik wilde een voeding per week afbouwen, maar was eigenlijk na 2weken al helemaal overgestapt. (Is niet erg fijn, omdat mijn borsten ontploften)

Ik vind het heerlijk. Julia doet het goed met de fles. Ze slaapt 's nachts lekker door. In het begin had ze wel last van krampjes, maar ik gebruik de difraxfles met het keinste gaatje en dat gaat nu goed.

Het enige jammere vind ik dat de opa's en oma's het nu ook heel leuk vinden om de fles te geven.

Succes met de beslissing. Denk goed aan jezelf, want het is ook belangrijk dat je voldoende energie hebt, zodat je nog meer kan genieten!!!
Gr

Hey hier eigeenlijk exact.t zelfde verhaal. Ik brn.ook met 6weken.gaan afbouwen em ben mu bijna helemaal op fv.over, nog 1 voeding. Ik hen t tepelhoed verhaal ook gehad maar isa dronk zo slecht dat ik na de eerste dagen, al ben gaan kolven, eerst.7x per dag en dat.dus 6weken... Dat brank me op en bem toen per week 1 voeding gaan afbouwen... Nu de laatste 2wat sneller na elkaar en ben er ook echt helemaal klaar mee, nu echt een opluchting als ik er helemaal vanaf ben, erg.dat ik t zo uitdruk...

Ik geef vanwegen.allergien en eczeem en astma wel hypo allergene voeding...

Succes! Mijn leven is r een stuk rustiger.door geworden.!

Xx

Julian is nu 10 weken en ik geef bv. Ook met een tepelhoedje en met een opgerolde doek onder mijn borsten, omdat ik nogal grote borsten heb.
In het openbaar voeden vind ik ook lastig, doe het wel bij vrienden in mijn eigen huis.
Maar zou het niet ergens anders doen, ook omdat ik me schaam voor m'n grote borsten.
Voor mij is het echter geen reden om te stoppen met bv.
ook omdat de bv heel erg goed gaat.
Als we ergens anders zijn, dan krijgt hij gewoon afgekolfde melk in een flesje.
Hij drinkt om de 3 uur en als we weg zijn, heb ik zelf max 5 uur de tijd, dan ga ik kolven.
Tot nu toe is het me gelukt om dit makkelijk te doen, omdat we binnen 5 uur wel weer thuis waren en anders ging ik bij iemand in een aparte kamer even kolven.
Ik ben dus van plan om nog lang door te gaan met de bv. Als ik straks weer ga werken (over 2 weken), lijkt het me ook makkelijk te doen, aangezien het kolven ook heel erg goed gaat.

Dus dit is mijn motivatie mbt doorgaan met bv.
Maar als je niet meer wilt, zou ik er gewoon mee stoppen, hoor.
Als je er alleen maar veel energie kost en je het verder niet meer leuk vindt, dan heeft je kindje er uiteindelijk toch ook niet meer aan. Liever een vrolijke, energieke moeder toch?

Wel hoor ik overal om me heen dat iedereen op een punt komt, waarin ze willen stoppen met bv. Dat het dan even lastig wordt en er veel moeders stoppen.
Maar dat als je daar overheen bent het ineens makkelijker wordt.
Ik denk dat ik daar wel overheen ben nu, want vind het nu een makkie en ik zou het ook best (emotioneel) moeilijk vinden om te moeten stoppen.

Maar iedereen haar eigen keus natuurlijk!

Succes met het maken van je keus!

ik heb zelf ook een tijdje lopen twijfelen om te stoppen met bv voeding ben blij datik ben doorgegaan ze krijgt savonds nu nog een klein flesje kv voedingen maar dat wordt iedere keer minder uit eindelijk wil ik die helemaal weg hebben het kost me nog steeds veel energie maar moet zeggen dat het wel steeds makkelijker wordt je moet kijken wat je zelf het liefste hebt een kind heeft er ook niks aan als je zelf heel erg moe bent

Ik vind dat ieder voor zichzelf moet beslissen wanneer te stoppen. Het is tenslotte jouw lijf. Bij mijn oudste stopte ik met 6 maanden en bij de middelste met 4 maanden. De reden? Ik had het gevoel dat ik te weinig had, ze bleven maar zeuren om meer. Vandaag heeft Kasper zo'n dag dat hij continu wil drinken, dat 5 minuten doet en dan in slaap valt(gaap) dat is wel irritant, maar deze keer wil ik het lang volhouden. Ik denk ook dat het gaat lukken, want ik kan makkelijk op het KDV gaan voeden, is mar 5 minuten van huis en ik werk vanuit huis. Ik ga dan 2 voedingen afkolven en 1 'live' geven. Ik ben nu al begonnen met kolven, want bij een eerdere werkgever werd ik steeds in een ander hokje of een grote vergaderzaal gezet, dat was niet goed voor de 'productie'. Later hadden we bij onze tweede een bruiloft waarop ik ceremoniemeester was, dat ging ook niet fantastisch. Volgende week weer een bruiloft, en dan neem ik Kas gewoon mee, ik wil niet weer dat de borstvoeding terug loopt..

Voeden in het openbaar vind ik soms ook weleens vervelend, maar een doek eroverheen en klaar. Laatst had ik zelfs niks bij me en zat ik op t terras van de HEMA en Kasper had het zo warm en wilde zo graag wat drinken. Nou, boeien dan maar, borst bloot en slokken maar. Al die mannen wisten niet waar ze moesten kijken, haha. Op een verjaardag ga ik regelmatig apart zitten, maar ook omdat kasper onrustig drinkt als er veel herrie om hem heen is.

Hoi. Ik had 2,5 wkn n tepelhoedje. Dat was n drama. Hij at slechts 3 minuten per voeding en kwam dus om t half uur. Met hulp van goede lactatiekundige t tepelhoedje kunnen weggooien. Nog steeds heb ik idioot veel melk. Die kleine slaapt niet door maar ik zou bijna zeggen gelukkig maar anders ontplof ik.

Ik ben heel erg moe. Ik heb de eerste 6 weken alleen voor de baby gezorgd. Nu is mijn man eindelijk in nederland dus helpt hij mij.

Ik vind bv heel erg zwaar. 10-12 voedingen per dag. Maar hij groeit als kool en vind het fijn om bij mij te drinken.

Geen idee hoe lang ik t ga volhouden. Het is goed voor hem dus ik hoop t lang vol te houden. Maar bv of fv is een zeer persoonlijke keuze die iedereen alleen maar zelf kan maken denk ik.

Succes

Terug
Bovenaan