voedingsvraagje...

Ik heb 3 weken bv gegeven na een ks. Toen ok de derde week weer uit mijn bedje kwam liep de voeding heel hard terug. De laatste twee dagen kwam hij iedere twee uur, ook snachts. Dan ruim een uur bezig met drinken, verschonen etc. Hij dronk genoeg, maar ik bleek geen voedingsstoffen meer te geven.
Uiteindelijk de fles erin, vervolgens heb ik nog maar vier keer hoeven kolven om de harde plekken kwijt te raken....... Vk zei dat het toen wel heel duidelijk was dat het gewoon niet meer kon. Vond het toch lastig om te stoppen.
Nu soms nog wel eens 'spijt' dat ik niet heb proberen door te zetten. Maar hij is nu acht weken en groeit als kool en is een super tevreden mannetje :)

Als ik had gekund had ik nog altijd BV gegeven en mijn kleine is nu bijna 8 maanden.

I.v.m. vroeggeboorte (7w2d) heb ik alle voedingen altijd moeten kolven en met de fles geven, ik was zo'n 1,5-2 uur bezig met elke voeding. Uiteindelijk brak dit mij na 3 maanden echt op en ben ik in ongeveer 1 maand tijd volledig afgebouwt. Na 4 maanden was er bij mij dus niets meer te halen.
Wat ik wel had is dat de kleine toen ik met kolven was gestopt een poos bij mij geen flesje pakte, waarschijnlijk omdat ik anders rook. Nu gaat dat overigens wel weer goed hoor, het heeft ongeveer een maandje geduurd, gelukkig kon mijn vriend toen de voedingen doen, omdat hij toen niet werkte.

Als ik BV uit de borst had kunnen geven had ik het hoogstwaarschijnlijk nog steeds gedaan. Zelfs tepelhoedjes hielpen hier niet en ik ben heel slecht begeleid helaas :-(

Veel succes met de keuze wat te doen, uiteindelijk kan alleen jij die zelf maken ;-)

Liefs, Marieke
(november-mama)

Ik heb overigens eerst gemengd gegeven omdat hij de KV niet meteen pakte. Dit deed ik op advies van de KA en deed dit zo:

4 dagen 120BV + 30KV; 4 dagen 90BV + 60KV; 4 dagen 60BV + 90KV; 4 dagen 30BV + 120KV; Daarna volledig KV.

Ik heb bij het afbouwen moedermelk in ijsblokzakjes ingevroren, 2 blokjes zijn 30ml melk, dat was makkelijker voor het mengen omdat ik geen volledige flesjes BV meer gaf.

Terug
Bovenaan