Voedrecht

Volgens mij bedoelt ze ook niet om haar werkdag te verkorten, maar dat de voeding toevallig in het laatste uur van haar werktijd valt en ze dit dus graag live wilt doen. Dit is wel haar recht. Want het recht om te voeden kan door middel van kolven of daadwerkelijk de baby aan te leggen.
Maar kan mij als baas ook voorstellen dat dit een beetje veel van het goede is. Ligt natuurlijk ook nog eens aan je functie in het bedrijf en of je een essentiële schakel bent.
Misschien kun je ervan maken het laatste half uur in plaats van het laatste uur, want je bent natuurlijk nooit een uur bezig met het voeden. Maar wel met reistijd en dergelijke, maar dit is niet voor de baas zijn kosten.
 
Je hebt 25% van je werktijd recht om te kolven of live te gaan voeden tot 9 mnd. Op een werkdag van 8 uur is dat dus 2 uur. Hij nag dit niet weigeren en al helemaal niet van je eigen overuren.
 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 25% nooit nodig heb gehad. Ik kolfde op het begin 3x op een dag maar dit werd al snel 2x. Per keer had ik ongeveer 20 min nodig. Een uur eerder naar huis vind ik wel erg veel. Want zolang heb je niet nodig om te voeden. Als je de kolftijd, dus ongeveer 20 min eerder naar huis gaat omdat dat goed uitkomt met voeden kun je dat doen, anders zou ik dus een extra keer kolven op het werk.
 
Terug
Bovenaan