voel me een beetje een zeikerd

Ik ga vanavond met een groepje weg. Nu zei ik dat ik wel wilde rijden. We stappen allemaal een beetje bij elkaar in de auto's. Dat scheelt weer. Nu zouden er 3 mensen met mij meerijden. Belt iemand op of er nog iemand bij kan. JA Tuurlijk zei ik. Past makkelijk.
Maar nu ging ik denken, ik ben maar verzekerd voor 4 personen in mijn auto ..... dilemma!
Ik heb dus gebeld dat ik het toch liever niet heb. Het is toch een uur rijden. Diegene begreep het natuurlijk wel, maar ik voel me eigenlijk toch wel een beetje een zeikerd...
Wat vinden jullie? (ik hoef niet alleen maar te horen: "nee hoor meid, valt wel mee")

Liefs Nelleke

He Nelleke,

Het is jouw auto en jouw verantwoordelijkheid dus doe wat jouw gevoel je ingeeft!! Ik vind het wel een verstandige beslissing en als iemand daar problemen mee heeft..jammer dan! Als ik eerlijk ben denk ik dat mik het wel zou hebben gedaan, puur omdat ik er niet bij nadenk. (Ik weet niet eens voor hoeveel inzittenden ik verzekerd ben..zijn dat er standaard vier?). Maar als iemand mij zou bellen en mee zou delen dat ik toch beter ergens anders bij in kan gaan heb ik daar zeker begrip voor!

Veel plezier vanavond!
Liefs, Marcia mv Puck

Sinds ik mama ben geworden denk ik over dat soort dingen ook anders na. Ik zou dit vroeger geen probleem hebben gevonden, maar nu zou jouw situatie me ook niet lekker hebben gezeten hoor. Je hebt wel de verantwoordelijk voor je inzittenden en met 3 op de achterbank kun je ook niet goed meer in je achteruitkijkspiegel zien wat er achter je gebeurt (op de weg dus ).
Moest laatst Julian ophalen, een paar minuutjes rijden, maar had geen kinderstoeltje in de auto. Een vriend van ons zou mee gaan en zei: ik zet hem wel bij me op schoot. Maar ik heb dat niet gedaan, ben hem op de fiets gaan halen. Op dat kleine stukje zal maar wel wat gebeuren...je bent niet verzekerd als je je kind niet goed vervoert. Hij vond me geloof ik wel een zeikerd, maar ja. Pech hoor!

Ellen mv Julian

Allereerst heel veel plezier vanavond.

En nee je bent geen zeikerd. Ook al is iedereen die je mee neemt oud en wijs genoeg, JIJ rijdt! EN als er iets gebeurd, ook al is het buiten je schuldt om, zal je je nog rotter voelen, want die vierde bijrijder vloog met zn kop door het raam (ofzo)

Nee hoor en als ze je vinden zeuren rijden ze zelf maar!
Inderdaad wist ik ook niet van die aantal personen verzekerd in je auto, zal eens aan bert vragen. Bij mij is het niet zo moeilijk, dat zijn er hooguit twee, want een derde kwan je echt niet kwijt haha

Hoi Nelleke,

Je bent echt geen zeikerd hoor! Ik neem ook nooit meer dan 4 personen mee!

Niet schuldig voelen dus, maar wel veel plezier op je uitstapje!

Marieke mv Lyanne

Je bent gewoon de verstandigste hoor Nelleke! Je hebt groot gelijk, ze mogen blij zijn dat je rijd namelijk! En ik heb om dezelfde reden wel eens een extra persoon geweigerd hoor. En ja... ik heb zelf ook wel eens vervoer moeten zoeken omdat ik om die reden geweigerd ben.... vond ik inderdaad minder op dat moment, maar wel begrijpelijk!

Terug
Bovenaan