voel me ff klote wat moet ik hier nu mee doen?

Vervelend voor je deze situatie! Denk alleen dat je niet moet onderschatten hoe vreselijk moeilijk het voor je broer en schoonzus is dat jij nu zwanger bent van je tweede, terwijl er voor hen misschien niet eens 1 kindje in zit...

Ze hebben je een cadeautje gegeven, misschien hun manier om te laten blijken dat ze blij voor jullie zijn. Misschien kunnen ze het echt even niet aan om meer op te brengen dan dit??

Weet uit eigen ervaring hoeveel pijn het doet als het zwanger worden niet lukt en zolang duurt dat je er compleet radeloos door wordt. De band tussen mijn zusje en mij heeft ook behoorlijk onder druk gestaan toen zij haar eerste kindje kreeg ( incl alle zwangerschapskwaaltjes etc...) en ik alleen maar miskramen. Het is misschien niet erg netjes naar jou toe en logisch dat je er verdriet van hebt, maar probeer het eens door hun ogen te bekijken, misschien kunnen ze nu echt niet anders....
 
he mickey ja ik weet hoe het voelt, wat zij voelen heb het ook mee gemaakt met de buurvrouw deed me heel veel pijn, maar dan nog was ik blij voor haar en ging ik haar niet een flinke preek geven wie zij wel niet was om het ff tegen mij te vertellen, dat doe ik niet en dit had ik zeker van me schoonzus niet verwacht.

vreemde is dat toen haar zus zwanger werdt voor de 2 de keer die geen baan heeft geen huis geen geld geen relatie heeft, dat ze daar beetje boos op was, terwijl hun ook al bezig waren , nou dat was heel snel koek en ei wat normaal nooit koek en ei is geweest. der zus mocht een hele tijd niet bij haar in huis komen en noem maar op en nu mag der zus alles ( die is 1 jaar jonger dan mij) en nu ben ik spontaan zanger wat voor mij ook al een wonder is, doet ze zo, ja snap heel goed dat het pijnlijk is, en heb ook me excuus aangeboden. maar hun zijn boos dat ik het juist vertelt hebt en dat ik heel egoistisch was dat ik het evrtelde en niet met hun rekening gehouden hebt.

nou ik heb het heel rustig en twijfelend gezegt, en niet van jippi heb goed nieuws ben zanger, nee nee heb het heel rustig verteld. ja fout was van me dat haar zus erbij was, daar heb ik mijn excuus voor aan geboden, meer kan ik niet doen.

dat cadeautje had niet gehouven heb juist iedereen gemaild dat ik ged wil of een ikea bon, en nu had ze gewoon heel makkelijk tegen me moeder gevraagt wat ik wilde en me ma wist dit niet en zei toen weet ik niet, toen zei ze heel cool van nou koop denk ik wel iets voor de baby. nou bij mijn vorige zwangerschap kocht ze ook pas na 13 weken zwanger zijn en nu in ene vroeg stadium waar alles mee kan gebeuren, dat deed em heel erg veel pijn, misschien zie ik het op dat moment zwart wit , maar dacht echt zo van dat hun bedoelen van joh hier heb je verjaardags cadeau ik hoop dat je er niet veel plezier van zult krijgen.

als ze nou een kaartje bij had gedaan of een briefje of een smsje met gefeliciteerd dan had ik er heel anders na gekeken dan nu.
 
Hee meis!!

Hoe moeilijk het ook is, misschien moet je je idd proberen neer te leggen bij de situatie.. Probeer 't even los te laten en denk aan dat kleine mooie wondertje in je buik!!
Ook ik zie sinds een maand of 7 mijn broer en schoonzus niet meer... In 't begin heb ik ook contact gezocht en willen praten.. Dat bracht alleen maar onrust en stres met zich mee.. Uiteindelijk heb ik 't los gelaten en dat voelt veel beter!!
Steek de energie in je eigen gezin en je ouders!!!
Wie weet lost het zich over een tijdje vanzelf op!!!

Liefs, Marielle
 
he meiden dank jullie wel voor jullie rwactie, ik heb net met een vriendin van em schoonzus beetje gesproken via de mail, en ze zegt dat em schoonzus aan toe is om te praten, maar waarom moet het van mijn kant komen en waarom moet ik zo er achter komen, kweet niet of ik daar nu zin in heb. wil graag praten maar als het van mijn kant moet komen betkend dus dat ik schuld beken en dat heb ik al gedaan om maar zo tezeggen.

ik heb geen zin om weer een hele preek tekrijgen , en zit al beetje in stress en kan dat nu niet bij hebben

wat zouen jullie doen?

liefs
 
Wees de minste!! ga het gesprek aan! Als dat op niks uitloopt omdat zij toch niet open staan kunnen zij het je niet kwalijk nemen... zet de eerste stap!
 
Ja dat zou ik ook doen...

Ik hoop dat je het, ongeacht de uitslag daarna een beetje los kunt laten, zoveel stress is niet goed voor jou en je kindje...

Sterkte en succes!

Ps was ook niet m'n bedoeling om het voor je schoonzus op te nemen hoor, maar ik weet van mezelf hoeveel pijn je kunt hebben en ookal is dat niet terecht, vaak reageer je je dan af of iemand die dicht bij je staat... Haar reactie blijft hoe dan ook fout natuurlijk!
 
dank jullie wel voor jullie reactie, we gaan eerst de nieuwe kamer van onze dochter opknappen en dan ga ik een gesprek met haar aan, eigelijk liever alleen met haar zodat het 1 op 1 is en niet 2 op 1 want me man is pissig en brengt alleen olie op het vuur.

ik laat het jullie weten hoe het afgelopen is. enigste is dat ik niet in de stress komt door dat gesprek daar ben ik bang voor.
 
Terug
Bovenaan