voel me gewoon kut

Ik moet het even van me afschrijven.

Mijn broertje zijn ex-vriendin is een week nadat het uitging met het broertje van mijn man. We wilden kijken of dit al langer speelde en me broertje kon nog op haar facebook kijken en daar zag hij tot zijn verbazing een prive gesprek met haar en mijn schoonmoeder. Wij hebben het ook gelezen, want in het gesprek maakt ze mijn man helemaal zwart,hij is egoistisch volgens haar terwijl als ze bellen om iets te lenen is dat nooit een probleem en nog veel meer dingen om hun te helpen. Verder in het gesprek zegt ze ook dat hij beter af is zonder mij en dat ik geen goede moeder bent en dat ze Joey steeds magerder ziet worden. Ze geeft dus ook aan dat Joey beter af is dan mij. Ze deed de laatste tijd al raar, maar dit had ik nooit achter haar gezocht. Ze heeft gewoon een hekel aan me en waar ze het vandaan haalt dat ik geen goede moeder ben en dat Joey steeds magerder wordt (hij weegt al dik 8 kilo) snappen we niks van. Gelukkig staat mijn man achter me. In het gesprek staat nog wel meer maar dit deed het meest pijn.

sorry voor het verhaal maar moest het echt even kwijt

Lieve meid,

Ik ben vh Nov forum maar ik las zojuist je verhaal en ik vind dat echt heel erg!! Waar baseerd ze dit dan allemaal op? En kon je ook de antwoorden van je schoonmoeder lezen?

Ik begrijp dat ze dus qua relatie van broer is gewisseld? Zegt meer over haar, zoals ik het zie. Ik zou tegen je willen zeggen: "trek het je niet aan" maar ja.....dat is nog zo makkelijk niet. Ik zou er slapenloze nachten van hebben. Misschien een idee om haar hiermee te confronteren? Dan mag ze jou uitleggen hoe zij tot deze conclusie komt? Ze heeft zeker zelf geen kinderen?

Fijn dat je man achter je staat, had ook niet anders verwacht in deze situatie.
Twijfel niet aan jezelf, je bent een goede en liefdevolle moeder en laat niemand je iets anders vertellen.

Liefs Lynn. Mama van Dean en Jack (09-11-12)

Hoi Lynn,

Ik heb jouw verhaal wel een beetje gevolgd en nog gefeliciteerd met je mannetjes. Gaat alles goed met ze?

Ik heb het niet helemaal goed neer gezet niet de ex van mijn broertje heeft deze dingen gezegd, maar juist mijn schoonmoeder. We hebben haar er mee geconfronteerd en ze probeert nu een slachtoffer rol te spelen. Ze zei dat ze boos was over iets wat 4 dagen later pas is gebeurt dus dat klopt niet en toen wist ze niks meer te zeggen. Ook vandaag zat ze weer zielig te doen bij me man. Ze heeft ons van facebook afgegooid en nu zegt ze dat wij dat hebben gedaan. Ik ben er echt even helemaal klaar mee. Ik heb inderdaad ook wel een paar slapenloze nachten er van gehad.

Dank je wel voor je lieve woorden. Gelukkig zeggen meer mensen dat om me heen en het CB vind Joey ook een heerlijk kereltje. Ik probeer nu ook tegen mezelf te zeggen liever dat zei het zegt dan iemand met zijn volle verstand.

Liefs Joyce

Wat raar zeg! Ik kan er niks aan doen, maar schoenmoeders..... soms kun je ze beter achter het behang plakken.
Maar jouwn situatie is wel heel vervelend. Ik hoop dat jullie er toch uitkomen, want het is nu eenmaal heel moeilijk om je schoonmoeder uit je leven te wissen.

Misschien dat over een paar dagen de gemoederen weer bedaard zijn en dat jullie er nog eens over praten want jullie relatie met elkaar is toch belangrijk. Gelukkig staat je man achter je. En uit je vorige topic blijkt toch dat je mannetje het héél goed doet, dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken.

Nou, meid, dat was zeker incasseren. Moeilijk zeg! Maar jij weet zelf wel hoe je voor je kindje zorgt en hoe je man is. Laat die waarheid ook de waarheid blijven. Goed van jullie dat jullie haar geconfronteerd hebben met dit gesprek op facebook. Kun je zien dat ze zelf niet goed nadenkt over wat ze doet, want blijkbaar kan iedereen het lezen.
Ga geen discussies aan met haar over opvoeding en verzorging en laat je door haar niks wijs maken. Gewoon negeren lijkt me de beste weg. Confronteer haar als ze negatief over jullie praat/schrijft.... probeer zelf ook alle kritiek op haar zoveel mogelijk te bespreken met iemand die je ten volle vertrouwt en die niets doorverteld. Zo kan ze geen kritiek op jullie hebben.

Succes ermee!

chips hej, wat een verhaal, maar je weet zelf beter! Je weet zelf hartstikke goed hoe je met je kind om moet gaan, moederinstinct heet dat! Wat moet je invredesnaam met zo'n schoonmoeder. Die heeft dat instinct blijkbaar niet. Geen woorden voor.

Ik hoop dat het heel snel beter gaat! Sterkte!

Hai Joyce,

Sorry, ik heb je verhaal verkeerd gelezen en begrepen maar ik vind het nog steeds net ze erg!! Begrijp dat je er slapenloze nachten van hebt gehad. Het zal je maar even gezegd worden of nog erger zoals in jou situatie, dat je er op een achtebakse manier achter komt. Vreselijk maar nogmaals: twijfel niet aan jezelf en aan de manier waarop jij voor Joey zorgt. Wees trots op jezelf en op je moederschap.

Met Dean en Jack gaat alles helemaal prima, zijn heel tevreden mannetjes, groeien goed en zijn heel lief. Echt genieten!! Volgende week alweer een half jaar oud. De tijd vliegt. :)

Fijn weekend meid. Liefs

Dank jullie wel allemaal. Ik ben er even helemaal klaar mee. Ze probeert ons nu de schuld te geven en is het slachtoffer aan het uithangen. Ik hoef haar echt voorlopig niet te zien hoe lullig ik het ook vind voor Joey, maar geef je fout dan gewoon toe en ga er niet om heen draaien en proberen ons een schuldgevoel aan te praten. Me man staat helemaal achter me maar vind het ook wel moeilijk om te zeggen dat hij haar helemaal niet meer wil zien. Ik heb ook gezegd dat hij best naar haar toe mag als hij dat wil, maar ik denk er op dit moment echt niet aan om daar te gaan zitten en dat begrijpt hij heel goed gelukkig en hij wil ze zelf ook voorlopig niet zien. Het is nu al bijna een week verder en ik kan er nog steeds niet bij hoe ze dit heeft durven te zeggen en waar ze het op basseert.

Lynn geeft niet hoor ik las het zelf terug en snapte wel dat het een beetje verwarrend was. Ik twijfel ook zeker niet meer aan mezelf iedereen om me heen zegt dat het onzin is en het belangrijkste hij ziet er gezond uit en is altijd vrolijk.
Ja de tijd vliegt echt hard he Joey is morgen alweer 8 maanden. Altijd lekker als de kleintjes te vreden en lief zijn.

Jullie ook allemaal een fijn weekend

Terug
Bovenaan