voel me kl....

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik voel me down vandaag ik had gister een afspraak bij de vken ik had er niet veel van verwacht omdat ik 30 weken zwanger ben hebben ze hb en suiker getest en ik kreeg de schrik van me leven me suiker was te hoog ik had dit echter nooit verwacht vooral omdat ik sinds de zwangerschap helemaal anti zoet ben
nu moet ik maandag terug komen en 3 keer suiker controleren 1 keer nuchter 1 keer na ontbijt en 1 keer na de lunch en als hij dan nog te hoog is moet ik naar de gyn balen!!!!!
heeft iemand van jullie dit ook gahad of maak ik me weer zorgen om niks?
ik hoor het graag

liefs angela

Ook hier een verhoogde suikerwaarde...
Bij mij heeft de gyn me naar een dieetiste gestuurd. Om te kijken hoe en wat.
Ik heb nu wat richtlijnen, het gaat er bij mij met name om dat de koolhydraten beter verdeeld moesten worden over de dag.
Ik moet maandag weer opnieuw prikken, en hoor dan ook of het geholpen heeft.
Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was.
zelfs als je zwangerschapssuiker hebt is het goed te verhelpen met een dieet.
Ik begreep van de dieetiste dat je tijdens je zwangerschap meer insuline nodig hebt, maar dat je hormonen de 'productie' van insuline tegenwerken zeg maar...
Succes in ieder geval!!! Want leuk nieuws is het natuurlijk niet...
liefs Ciske

Hoi angela!!

Meid, ik zou me nog niet te druk maken...
het kan ook zijn dat je onbewust voor je bloed ging prikken, mischien net iets gedronken had met wat suikers erin... Dan schiet je suiker ook omhoog..

Ik heb in mijn vorige zwangerschap een verhoogde suiker gehad. (ze noemen dat zwangerschapssuiker). ook door naar de Gyn. Daar 2 weken een suikervrij dieet van moeten volgen. Daarna weer dagcurve (wat jij dus krijgt) Suikerwaarde was wel wat gezakt, maar wel aan de hoge kant. Moest de verdere zwangerschap suikervrij blijven maar toch mocht ik gewoon thuis bevallen. Mits ik me goed bleef voelen, anders terug naar de Gyn.

De Vk vertelde wel dat ik er in een volgende zwangerschap rekening mee moest houden dat ik gelijk zwangerschap zou krijgen en insuline zou moest gaan spuiten...
Ik heb nu dus die "volgende zwangerschap" en er is niks aan de hand. Heb me er behoorlijk druk over gemaakt, ben vanaf het begin een suikervrij dieet gaan volgen, heb al drie dagcurves achter de rug, maar die zorgen waren echt voor niks....!!!

Wacht (ik geloof dat je maandag die dagcurve hebt) maandag even af en probeer  het dit weekend  zoveel mogelijk van je af te zetten. Al is dat heel moeilijk hoor, maar je kan er op dit moment even niks aan doen...

Als je ff je hart wil luchten....Weet je ons te vinden!!!

xxx Mar

lieve meiden

bedankt voor jullie reactie ik voel me al wat geruster nu en ik ga er een gezellig (suikervrij) weekeind van maken en i houd jullie op de hoogt

dikke kus angela

Hoi Angela,

Ik ben ook bij de vk geweest,en moest ook 3 keer op een dag suikers prikken,omdat ik ontiegelijk veel aankom(is nu stabiel gelukkig).
Dus ik dacht ook,oh oh als dat maar goed zit.
Nou heb ik van de week de uitslag gehad van de bloedwaarden,en alles was oké,dus maak je niet te veel zorgen meid.

Sterkte,

Liefs,Ingrid

hoi meiden

net me laatste prikje voor suiker gehad en ik had er een goed gevoel over de hele ochtend netjes onder de 7 gebleven en wat denk je net was hij 8.3 dus ik moet nu naar de gyn en dietiste en alleen als die me waarde naar beneden krijgen en als ze dan ook nog stabiel blijven  mag ik terug naar de vk anders blijf ik bij de gyn en moet ik dus in het zh bevallen dit laatste vind ik echt vreselijk maar goed laten we niet op de zaken vooruit lopen en van het beste uitgaan
ik hoop dat alles weer goed komt
heeft iemand hier ervaring mee???

liefs angela

Hoi,
Ik was vorige week bij de dietiste geweest, en heb vandaag weer laten prikken.
Vorige keer was mijn gluco 7.8 en hij was nu 5.3. Na een weekje het advies van de dietiste te volgen.
Dus het helpt bij mij in ieder geval wel. Ik moet er vooral op letten dat ik mijn koolhydraten goed verdeel over de dag.
Ik heb dus ook geen heel streng dieet gekregen ofzo...is goed te doen.
En in het ZH bevallen moest ik sowieso al..ivm met de tweeling..Ik moet zeggen dat ik daar ook best van baalde in het begin, nu ben ik wel aan het idee gewend.
Maar voor hetzelfde geld ben is je glucosespiegel binnen een weekje ook weer op orde!!
Liefs Ciske

hoi,

ik heb in de familie iemand die suikerziekte heeft en weet niet of het erfelijk is, maar dus moest ik ook 3x bloed prikken was toen ik 20 weken of eerder zwanger weet niet meer, de 1ste prik was 0800 uur en de 2e was 10:30 uur en de 3e 13:30 uur.
het was niet fijn je voelt je zo leeg.

ik weet verder niet wat de gevolgen voor de baby zou zijn, dus ik kan je helaas niet geruststellen en wens je veel sterkte en succes en hoop dat alles goed gaat met jou en de baby.

Manal 30wk en 2dg

Terug
Bovenaan