voel me ongelukkig en verdrietig door slapeloze baby

hallo,

lang geleden dat ik hier nog ben geweest, ben ook zo vaak moe en heb geen tijd.
Maar moet toch wat kwijt, mijn zoontje  (bijna  5 maanden)  slaapt niet/weinig overdag en ´s nachts.
Eerst dacht ik dat het wel beter zou worden, maar het wordt steeds slechter.
Hij slaapt van half tien ´s avonds tot een uur of twaalf of half een, dan wordt hij wakker, hij gaat huilen ik geef maar uiteindelijk de borst om maar zelf verder te slapen. Dan wordt hij weer wakker om half drie, om half vijf en rond 7 uur ´s ochtends. Ik geef altijd de borst, anders krijg ik hem niet stil. Ik wil de borst niet geven vanwege gewenning, maar ja, ik wil zelf ook doorslapen. Ik slaap nu dus al sinds zijn geboorte heel slecht en onderbroken. `s Nachts en ´s ochtends voel me ik zo verdrietig en ongelukkig, de rest van de dag gaat het wel, maar ik sta altijd zo moe op, het gaat echt ten koste van mijn gezondheid.
Heeft iemand ervaring met zo ´n extreem geval van slapeloosheid?
De dokter kan ook niks doen, want er is geen medische oorzaak, op internet kan ik ook niet veel vinden, ik vroeg me af of er een behandeling mogelijk is, of moet ik gewoon zo doorgaan?<<BR>Als ik aan volgende kinderen denk, wodr ik gewoon panisch, ik vraag me echt af hoe andere mensen dit doen en of ze ook zich zo voelen of ben ik een uitzondering?

Als iemand wil reageren, graagof als je een eventuele oplossing weet, bij deze alvast heel erg bedankt.

groetjes, sira

Hallo

Jee wat vervelend voor je kan mij voorstellen dat je erg moe bent Je geeft dus borstvoeding dus is dat wel zwaar als hij zo vaak komt en je alles alleen doet

Ik weet niet of jij een partner hebt ? maar anders zou ik wat afkolven zo dat hij wat kan geven en zodat jij dan in ieder geval kan doorslapen
Ik geef zelf Flesvoeding en heb wel eens gehoord dat ze het daar langer op doen   maar of dat echt zo is ?
Waarom is hij zo veel wakker   honger ? aandacht   ? als je de oorzaak weet kun je er wat mee  
Ik hoop dat het beter word want ik hoop dat je van je kleine kan genieten
Groetjes Monique

Hoi!
Hoe ziet het ritme van je zoontje eruit? Waar slaapt hij overdag/'s nachts? Kolf je wel eens en weet je zo hoeveel hij drinkt? Misschien krijgt hij wel te weinig. Je zou aan het einde van de dag rijstebloem kunnen toevoegen aan een fles (gekolfte) voeding.    En mijn mening is: borstvoeding is leuk en aardig, maar als je eigen gezondheid er aan gaat, is flesvoeding natuurlijk wel heel logisch en daar hoef je je ook helemaal niet schuldig over te voelen!

Groetjes, Ingrid

Hoi,hoi,

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar misschien kun je hem een laatste flesje kv geven. Misschien heeft hij voor de nacht te weinig.
Heb je het cb al eens gebeld, wie weet hebben hun nog tips over de voeding.  
Ik  wens je veel succes en ik hoop dat je snel een nachtje door kunt slapen.

groetjes Sonja

Hoi

Hier hetzelfde helaas..... Niet de borst geven betekent hier ook gillen en kan wel uren duren en daar zit je gewoon niet op te wachten.... Hier help kv niet ook geen pap... Ik geef joshua 2 keer de borst s'nachts maar hij is wel vaker wakker.... Ik geef hem dan een speen en draai hem op zijn andere zij, dan gaat hij meestal wel weer slapen (maar goed ben ik wel weer wakker) Maar soms gaat dat ook niet..... Dan leg ik hem in mijn eigen bed... Ik ben alleenstaand dus moet het helemaal alleen doen.... CB zegt dat de meeste  binnen 8 maanden doorslapen... Als eerste adviese gaven ze me rijstebloem geven (kan met lepeltje en bv gemaakt worden) laaste voeding om 23 uur geven, slapen ze nog niet door laten huilen (nou dat laaste doe ik niet, en  het eerste werkt hier niet)...

Joshua slaapt tot 6 uur en is dan echt wakker en gaat dan ook niet meer slapen, dan gaan we beide eten (hij fruithapje) en douchen.. Dan is het 2 uur later krijgt hij de borst en gaan we samen weer een uurtje (soms 2 uur) slapen... Ik heb nu een beter matras sinds vandaag en hoop zo in de tijd dat we slapen toch meer rust kan vinden...

Sorry geen tip's maar wel iemand die precies weet wat je voelt!!!!! Misschien 1 tip dan, ga alvast om 8 uur na bed, nog niet gaan slapen maar "rusten" tot hij/zij "laaste voeding" heeft gehad.... Oh ja nog een als hij de "laaste voeding" eindelijk doorslaapt
maar wel nog komt om 3 uur s'nacht maar hem om 23 uur niet wakker anders nemen ze die voeding er gewoon weer bij! Dit gebeurde me al 2 keer, sleep hij eindelijk 6/8 uur achter elkaar een paar dagen.... kreeg ik als advies om hem om 23 uur wakker te maken zodat hij van 23-6/7 uur ging slapen, maar nee hoor hij kwam gewoon om 3 uur weer... en stomme ik doe dat 2 keer.... nou geen 3de keer!!!

succes!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hallo

Sorry, ik heb de andere reacties niet goed gelezen (tis druk hier) maar ik wil wel even wat zeggen. Ben je al naar een osteopaat geweest? misschien is er een andere oorzaak voor het slaapprobleem dan eten... Vrienden van ons hebben (hadden) een zoon die altijd een paar uur wakker was snachts en dat is nu over. Al na een paar behandelingen.

Veel succes (andere x uitgebreider)

Hallo meiden,

Ik heb echt van alles geprobeerd, kv, een fles voor het slapen gaan, kindival, een andere slaapmiddel op voorschrift van de dokter, weet even niet hoe het heet, gebruik het niet meer, omdta het geen ene ..... helpt, een osteopaat ben ik al geweest, ik merk niet veel verschil, ik heb echt van alles gedaan, het is jammer, want zo ben ik niet te genieten. Ik had nooit gedacht wat slaapgebrek met een mens kan doen zeg, de negatieve gedachten die naar boven komen......daar schrik ik van.

Ik lees graag meerdere reacties, ook hetzelfde ervaringen. Doet toch een beetje denk ik.

Hoi,

Jeetje zeg! Al bijna 5 maanden... dat is echt niet te doen!! Hier is het ongeveer vergelijkbaar alleen slaapt mijn dochtertje van 4 1/2 maand nu 's nachts soms wel 5 uur achter elkaar. Waar ik heel erg blij mee ben! En nog heb ik soms negatieve gedachten omdat het me opbreekt. Ik weet dus heel goed hoe het is.
Vanaf dag 1 sliep ze al niet en maar huilen, huilen, huilen. Toen ze 5 weken oud was ben ik met haar naar de chiropractor gegaan ivm een eventueel KISS-syndroom. Ze heeft daar 5 behandelingen gehad en het werkte inderdaad wel een beetje... Ze sliep ineens een kwartier achter elkaar!! Wow wat was ik blij, ik kon eindelijk iets doen zonder dat ze lag te gillen!

Later besloot ik haar eens op haar buik te leggen en ineens sliep ze 3 uur achter elkaar! Nu nog slaapt ze dus op haar buik (wat ik in het begin heel erg eng vond maar je moet toch wát!)  Overdag slaapt ze nog steeds niet heel veel, ongeveer 2 keer een half uurtje en ze heeft het echt wel nodig want ze is dan niet te genieten.
Sinds ik rijstebloem ben gaan gebruiken slaapt ze dus 's nachts iets langer en haalt ze soms 5 uur achter elkaar. (Ze wordt dan intussen wel wakker maar dan geef ik haar een speentje en slaapt ze verder).

Die eerste weken zou ik ook absoluut niet terug willen! Ik begreep niet dat ik nog leefde en keek zo scheel als een otter! Haha
Ook zouden wij  ooit wel een tweede willen maar ik moet er nu echt nog niet aan denken en weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen. Maar ik zie het wel en geen kind is hetzelfde dus wie weet slaapt de 2e dan wel gewoon, toch?
Wat voeding betreft: ik zat met bv soms op 14 voedingen per dag en met kv ben ik naar 6 gegaan en dat gaf ook al wat meer  rust maar ik geloof niet dat ze daardoor beter is gaan slapen.
Ik zou dus zeggen probeer hem eens op de buik te laten slapen. (Mijn dochter slaapt   pal naast mijn bed op een aerosleep matrasdekje). En rijstebloem door de voeding...

Verder natuurlijk heel veel sterkte!!!

Groetjes,

Belle

Terug
Bovenaan