voel me ongelukkig en verdrietig door slapeloze baby

Hai,

Hier een lotgenoot.
Mijn zoontje is 7 1/2 maand oud en slaapt nog steeds niet door.
Ik gaf volledige bv (met fruit, brood, groente etc. natuurlijk), maar door gezondheidsproblemen van mij (ik heb de ziekte van Crohn en zit middenin een opvlamming) moet ik binnen nu en 3 weken met de bv gestopt zijn.
Ik heb voor het stoppen vd bv een lactatiekundige ingeschakeld.

Mijn zoontje drinkt nu nog 's morgens, 's avonds om ongeveer 19:30 uur en 's nachts nog bij mij.
Hij gaat om 20:00 uur heerlijk slapen en dan is het elke nacht weer een verrassing hoelaat hij weer wakker wordt.
Meestal vlak voor middernacht en dan rond 3 uur en dan is het om 6:30 uur weer ochtend voor hem.

Maar er zijn ook nachten bij dat ik elke 2 uur mijn bed uit kan.
En de enige manier is ook hier om bv te geven. Op deze manier liggen we allebei weer het snelste te slapen.
Ik heb dus geen tips voor je, maar ik weet precies wat je voelt en doormaakt.

Ik ben ook hartstikke gebroken.
Het is nu bijna 21:00 uur en ik ga zo al lekker naar bed.

Ik wens je heel veel sterkte en weet dat je dus niet de enige bent.

Liefs Nicole

Mijn hemel, wat heb jij het zwaar! En dat je de bv dan nog volhoudt!!

Wij hadden het slechts de eerste 3 maanden zo zwaar.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten hoe je het slaappatroon van je kleine nou moet veranderen. Maar je moet in ieder geval heel snel die van jezelf proberen te veranderen door je kindje op de een of andere manier toch aan de flesvoeding te krijgen. Dit is echt niet gezond voor jou en dus ook niet voor je kind.

Een vriendin van mij kreeg haar flesweigerende kindje pas aan het drinken toen ze hem drinken uit een gewone beker gaf (na het uitproberen van tientallen modellen flessen en tuitbekers). Misschien kun je ook verschillende flessen en bekers  proberen?

heel veel sterkte.

O wat vervelend zeg. Ik herken het zelf helemaal niet. Maar wat iemand al eerder zei afkolfen en je partner evt. ook mee laten draaien in de 'shifts'.
En inbakenen? Ook al eens geprobeerd. Britt wilde nooit slapen op het kdv en toen gingen ze haar inbakenen en hopla madam sliep als een roosje.
Misschien een beetje te simpele oplossingen, maar ja ik heb erg met je te doen....
Sterkte, liefs
Marie-José

Meid, meid, wat vreselijk vervelend!! Iedereen die aan kinderen begint stelt zich wel in op minder slaap en gebroken nachten, maar dit is wel erg slopend! Kan me voorstellen dat de gedachte aan een tweede kindje ronduit beangstigend is!

Ik heb niet hetzelfde meegemaakt als jij, maar ik weet wel hoe ziek (letterlijk!) je kunt zijn van ernstig slaapgebrek. Ik heb een leverontsteking gehad, die ging gepaard met ernstige jeuk over mijn hele lijf vooral in de nacht. Hierdoor sliep ik op zijn hoogst 3 x 1-1,5 uur per nacht en meestal als ik uitgeput in slaap gevallen was om 5:00 uur, dan moest meneer om 6:00 uur weer eten. En dit 2 maanden lang, ik ben nadien lichamelijk en geestelijk ingestort, ik trok het allemaal echt niet meer. Er zat geen greintje positiviteit meer in mij, alleen maar frustratie, woede, verdriet...

Ik heb helaas geen tips, maar ik voel echt me je mee!! Vind het echt heel knap dat je nog steeds BV geeft.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 maanden)

He Siraa.

Hier nog een lotgenoot hoor. Jordy is nu al 6,5 maand en slaapt ook nog steeds niet door.
Van het CB kreeg ik het advies om hem juist geen eten meer te geven s;nachts omdat zijn buikje hieraan gewend is en daarom iedere keer om de drie uur wakker wordt. Dus van de week geprobeerd met wat water en speentje geven. Nou   meneer lag dus 5 kwartier wakker he en daarna heel onrustig slapen.
Ik heb het nu opgeven en geef gewoon weer bv als hij wakker is. Dan maar een kwartier wakker.
Het nachtpatroon van Jordy is zo te zien bijna hetzelfde als die van jou
half 1, drie uur, half 6 en dan om 7 uur. Leuk als je ook nog fulltime werkt zoals ik en dan ik wisseldiensten. Ik ben dan ook gebroken.
Mocht je kind bij jou door tips gaan doorslapen, dan wil ik ze graag weten. Wat ook hier in het eind van mijn latijn inzicht.

groetjes Diana

Terug
Bovenaan