voel me zo ellendig

Hoi allemaal,

Even een snelle update: gisteren naar de gyn geweest.
Er waren 3 mogelijkheden: afwachten, pillen of curreteren. Ik met mijn angst voor curretage natuurlijk voor de pillen gekozen. Moest gelijk 3 pillen onder toezicht innemen en dan 48 uur later 2 en weer 4 uur daarna weer 2 pillen.
Die eerst 3 pillen zijn bedoeld om de zwangerschap te stoppen, vraag me niet hoe en wat er in zit want dat weet ik niet. Die andere pillen die ik na 48 uur in moet nemen zorgen dat de baarmoeder gaat samentrekken en dan komt het er natuurlijk uit.
Maar vannacht had ik me toch een buikkrampen!! Niet normaal! Vorige keer was het lang zo erg niet. En ik verlies nu eindelijk behoorlijk veel bloed en dikke stolsels en dat zonder dat ik die "baarmoeder-samentrekkende Pillen"heb genomen. Snap er niks van.
Ben ook erg misselijk, heb een enorm rood hoofd, maar geen koorts.
Ik denk dat ik die andere pillen echt niet ga innemen! Meer buikpijn trek ik gewoon niet. Dus ik zal maar even bellen met het zh wat ik moet doen.
Hebben jullie ervaring met die pillen? Want ik wil graag weten of het normaal is. En hadden jullie ook zo'n erge buikpijn tijdens de mk( ook zonder pillen)? Ik hoor jullie ervaringen graag.

gr van een beroerde Kyra

Hi Kyra,

ik weet niks van pillen .. maar het kan dat optie 1 'afwachten' in werking is getreden. Heb je daar wellicht aan gedacht? Ik zou zeker contact opnemen met de gyn over het wel of niet innemen van die andere pillen..

groetjes,
Chaandi

Ha,
ik weet niet welke pillen je gehad hebt, ik heb cyotec ofzoiets gehad. die konden oraal (  in je mond ) of vaginaal, ik heb ze vaginaal ingebracht en toen kreeg ik een paar uur daarna heel veel buikpijn en bloedverlies. ik heb die dag ook het vruchtje verloren. Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen en het even navragen.
sterkte en succes!!
liefs leetje

hoi,

het gaat al een stuk beter met me. Bloedverlies is iets minder nu.
Leetje, ik moest in het zh Mifegyne/mifepriston innemen 3 st. En morgen moet ik Cytotec innemen 4stuks. Dit waren orale tabletten. Ik heb dus echt vreselijke buikpijn gehad, maar nu gaat het een heel stuk beter. Kan best zijn natuurlijk dat ik het vruchtje ook al ben verloren. Maar dat lijkt me wel heel erg snel. Als ik jou zo hoor ging het bij jou dus ook heel snel? Ik wacht vannacht even af   en dan morgen even bellen of ze willen kijken of het weg is, zoja dan hoef ik die cytotec niet.

gr Kyra

hoi,

ben ik even weer. Heb het zh gebeld en gevraagd of er even gekeken kan worden of ik het vruchtzakje verloren ben. Gezegd dat ik die cytotec niet meer durf in te nemen na die buikkrampen van gisteren en dat het misschien niet meer nodig is. Na overleg belde de assistente me terug: ik moet ze wel innemen!! Er wordt niet gekeken, morgen kan ik naar mijn eigen gyn als ik dat wil! Terwijl hij zei dat ik als dit probleem zich voordeed (wat hij niet dacht dat zou gebeuren,maar kan altijd) ik die pillen niet hoef te nemen, maar wel voor de zekerheid laten controleren door zijn collega.
Ik zit hier nu vreselijk te janken, zo bang ben ik om die pillen te nemen. Heeft er dan verder niemand ervaring met orale tabletten cytotec?? Ik weet niet hoeveel pijn ik kan verwachten. En het idee(!) dat ik ze misschien voor Jan Lul inneem!!!!! Ik ben zo pissig!!

groetjes Kyra

Hoi Kyra,
Ik heb geen ervaring met die pillen. Maar wel met de hevige buikpijn.. Tijdens mijn miskraam heb ik ook heel veel pijn gehad en de ergste pijn heb ik (sorry) bijna 3 dagen gehad. Ik vertelde aan de vk wat ik voelde en ze zei dat dit gewoon een soort weeën waren.. Ze kon me wel verzekeren dat als het vruchtzakje en vruchtje eruit was de heftigste pijnen ophielden en daar heeft ze gelijk in gehad. Daarna heb ik nog een "gewone" menstruatie qua pijn gehad. Maar als jij nog zo'n hevige pijn heb denk ik dat je nog niet alles kwijt bent..
Ik kan me ook voorstellen dat je het niet zoekt om die pillen te nemen maar misschien kan het het proces wel versnellen..
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!
Liefs Janneke

hoi Janneke,

ik heb eigenlijk vandaag en vannacht helemaal geen buikpijn meer. Ik vloei nog wel, niet veel niet weinig. Beetje licht zeurderig gevoel in de buik, meer niet.
Ik heb toch maar besloten om de pillen te nemen, want die gyn zal het zeker beter weten dan ik! Ik voelde me alleen zo in de steek gelaten: mij was gezegd dat ik langs kon komen om te laten kijken als ik dat graag wou. Maar ja, mijn eigen gyn was er dus niet helaas. Maar goed, ik ga ze om 16:00 uur innemen en dan om 22:00 uur weer 2 pillen en dan zullen we het meemaken. Ik hoop ook dat ik de ergste pijn gehad heb. Zou ook best kunnen, want het voelde echt als weeen en zelf had ik echt het gevoel dat er iets groots uit kwam. Die opmerking van je, van de vk, geven me wel weer wat hoop. Als het vruchtzakje er al uit is, valt het misschien nog mee vannacht.
Dank je voor je reactie.

groetjes Kyra

hoi kyra
hoe gaat het nu met je?het leek mij ook wel beter om die pillen toch maar te nemen om het proces af te maken zeg maar.laat even weten hoe het gaat!ik moet woensdag naar de gyn.ik ben ook als de dood voor curretage,dus ik hoop eigenlijk ook op pillen.ondanks dat het geen pretje is vermijd ik liever spuiten,narcose en een halve dag ziekenhuis.
sterkte.
groetjes kari

Terug
Bovenaan