Voel niks meer...

[quote quote=10225185]Het kan alle kanten op, op dit punt. Aan de ene kant zit je nu in de overgang tussen het eerste en tweede trimester. Bij de meeste vrouwen betekent dit dat je lichaam wat gewend begint te raken aan de hormonen en je dus verlies van kwaaltjes gaat hebben. Dat was bij mij ook tussen week 12 en 13. Aan de andere kant, als je al het gevoel hebt dat het mis is en je echt ineens helemaal niks meer voelt, dan bestaat de kans dat het mis is. Dus het is maar net welke kant het op gaat. Enige wat je kunt doen is goed vertrouwen houden en hopen op een hele goede uitslag donderdag! Als het donderdag goed is, dan weet je dat het te maken heeft met de overgang van trimester![/quote]
Klopt JomieJW.. maar ik ben al vanaf het begin onzeker dat ik dacht zit het nog wel goed... dat had ik de vorige keer ook en toen was er een heel bewegelijk kindje te zien. Daarom ben ik ook extra onzeker want is het nu omdat het echt zo is of echt gewoon alleen de onzekerheid... Donderdag weten we inderdaad meer, hopen dat alles dan nog goed is! Dan heb ik denk ik ook de onzekere tijd gehad want dan heb je de magische grens gehaald..

Dankjewel Dames, dan hoop ik dat het inderdaad gewoon normaal is en niets ergs. Ik had al zowat nergens last van en omdat ik nu helemaal niks meer voel gaf me dat extra onzekerheid... Het is zowiezo even de Donderdag afwachten.. Maar hopelijk is dit dan een goede echo! Erna zal ik ook wel wat zekerder worden en vooral als je dadelijk het kindje gaat voelen. 

Hoi! Heel herkenbaar en heel normaal hoor. Ik had helemaal geen kwaaltjes het eerste trimester, waardoor ik met 6 weken ofzo bijna niet kon geloven dat het goed ging. Had alleen beetje gespannen borsten, heeeeel soms misselijk (die keren zijn nog steeds op 1 hand te tellen) en was misschien ietsje moe (maar kon ook inbeelding zijn). Toch was het op de echo allemaal goed toen, kloppend hartje en alles! Daarna heb je die verrekte weken tussen de echo’s, waarin je nog niks voelt van de baby zelf en nog niet echt iets ziet aan je buik, en als je geen kwaaltjes hebt bijna zou vergeten dat je zwanger bent. Heb me ook zo druk gemaakt toen, en achteraf zo zonde! Vandaag 38 weken zwanger, nog steeds vrijwel zonder kwaaltjes en alles gaat goed. Mijn punt: vertrouw niet té veel op je gevoel dat het niet goed zou zijn. Ja, het is een onzekere tijd maar realiseer je ook dat je inmiddels de meest kritieke fase voorbij bent - en je dus al gezien hebt dat alles goed was vorige keer! Je hoort mij niet zeggen dat het helemaal niet meer mis kán gaan, maar vertrouw op de goede echo die je al gehad hebt. En dat ‘gevoel’ (ik had het ook heel erg) is ook gewoon voor een heel groot deel je eigen onzekerheid en vooral angst. Maak jezelf niet gek en veel plezier donderdag!

Het is heel begrijpelijk dat je onzeker bent, hoor! Ik denk dat heel veel vrouwen hier last van hebben, met name in het begin. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger (35 weken ondertussen), maar ben ook deze tweede zwangerschap wel eens onzeker geweest of het allemaal nog wel goed ging. Helaas heb ik, met name in het eerste trimester, erg veel klachten (veel overgeven en de hele dag misselijk, dus ben daarvoor uiteindelijk op opgenomen geweest in het ZKH). Aan de ene kant fijn, want dat geeft wel aan dat je hormonen nog heel duidelijk op peil zijn, maar het is echt niet leuk om zo ziek te zijn dat je niet meer kunt werken en alleen maar thuis kunt zitten. Dus dat is dan weer de andere kant ;) Ik hoop dat je het na donderdag in ieder geval weer wat meer kunt loslaten en kunt vertrouwen op je lichaam! En houd in gedachten dat weinig tot geen klachten helemaal geen slecht nieuws hoeft te zijn. Wie weet komt het allemaal in het derde trimester dubbel zo hard terug, al die klachten, en dan ben je blij dat het begin van je zwangerschap fijn was, hihi ;) 

@xDyra
Hier precies hetzelfde. Ben nu 12 weken en 1 dag en voel me ook helemaal niet anders. Heb ook nog nergens last van gehad. Zie het wel aan m’n grotere tepels en opgezette buik. Ik dacht ook bij alle 2 de echo’s die ik heb gehad (7,5 week en 10 weken) dat het niet goed zou zijn, maar was gelukkig wel goed! Nu zaterdag bij 13 weken nog een extra echo gepland, omdat ik anders niet echt gerust ben of dat het wel goed is. Vond tot de 20 weken wel erg lang duren. Iedereen zegt ook tegen me.. fijn toch dat je nergens last van hebt. Heel veel succes en hopelijk ook heel veel plezier! 

[quote quote=10225252]@xDyra Hier precies hetzelfde. Ben nu 12 weken en 1 dag en voel me ook helemaal niet anders. Heb ook nog nergens last van gehad. Zie het wel aan m’n grotere tepels en opgezette buik. Ik dacht ook bij alle 2 de echo’s die ik heb gehad (7,5 week en 10 weken) dat het niet goed zou zijn, maar was gelukkig wel goed! Nu zaterdag bij 13 weken nog een extra echo gepland, omdat ik anders niet echt gerust ben of dat het wel goed is. Vond tot de 20 weken wel erg lang duren. Iedereen zegt ook tegen me.. fijn toch dat je nergens last van hebt. Heel veel succes en hopelijk ook heel veel plezier![/quote]
Dankjewel, ik heb bij 12 weken en 6 dagen ook nog een echo, vind het toch ook wel fijn om te weten dat het (hopelijk) nog echt allemaal goed zit nadat we de magische grens over zijn! :)
Zeggen ze inderdaad hier ook van fijn dat je nergens last van hebt, ergens klopt dat natuurlijk ook wel maar het was ook zo fijn geweest als je toch "iets" voelde.
Jij ook heel veel plezier bij de extra echo en geniet van je zwangerschap!

[quote quote=10225230]Hoi! Heel herkenbaar en heel normaal hoor. Ik had helemaal geen kwaaltjes het eerste trimester, waardoor ik met 6 weken ofzo bijna niet kon geloven dat het goed ging. Had alleen beetje gespannen borsten, heeeeel soms misselijk (die keren zijn nog steeds op 1 hand te tellen) en was misschien ietsje moe (maar kon ook inbeelding zijn). Toch was het op de echo allemaal goed toen, kloppend hartje en alles! Daarna heb je die verrekte weken tussen de echo’s, waarin je nog niks voelt van de baby zelf en nog niet echt iets ziet aan je buik, en als je geen kwaaltjes hebt bijna zou vergeten dat je zwanger bent. Heb me ook zo druk gemaakt toen, en achteraf zo zonde! Vandaag 38 weken zwanger, nog steeds vrijwel zonder kwaaltjes en alles gaat goed. Mijn punt: vertrouw niet té veel op je gevoel dat het niet goed zou zijn. Ja, het is een onzekere tijd maar realiseer je ook dat je inmiddels de meest kritieke fase voorbij bent – en je dus al gezien hebt dat alles goed was vorige keer! Je hoort mij niet zeggen dat het helemaal niet meer mis kán gaan, maar vertrouw op de goede echo die je al gehad hebt. En dat ‘gevoel’ (ik had het ook heel erg) is ook gewoon voor een heel groot deel je eigen onzekerheid en vooral angst. Maak jezelf niet gek en veel plezier donderdag![/quote]
Dankjewel voor je reactie. Dit heb ik dus inderdaad ook dat je het soms bijna vergeet omdat je niks merkt. Dat is heel raar om te zeggen want de kleine is zo welkom! Ik ben dus ook die weken tussen de echo's door enorm onzeker, hopelijk is dat gewoon omdat het er een beetje bij hoort en niet omdat er echt iets mis is.
Ik ga proberen dat als de volgende echo goed is me minder zorgen te gaan maken. Dan ga ik proberen echt te genieten van deze maanden en alles klaar te maken voor dat de kleine komt!

Met 12 weken hoef je echt nog niks te voelen!!! 
Ik ben nu 37 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik heb met beide zwangerschappen tot 20 weken niks gevoeld!! Nooit misselijk ofzo. Hooguit wat eerder vermoeid dan normaal. 
Rond de 16 weken ging mn buik eindelijk wat groeien en met 20 weken voelde ik de eerste schopjes.
Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt. Tuurlijk schiet het wel eens door je hoofd: Zal alles goed gaan daarbinnen? 
Maar vertrouw op je lichaam!! Als je je nu al zo'n zorgen maakt, wordt dat alleen maar erger..  en dat is echt niet goed voor je kindje en voor jezelf! Dan ga je - zodra je binnenkort de schopjes voelt - je meteen zorgen maken als je het een dagje minder voelt, dan ga je je zorgen maken om elk pijntje en krampje.. niet doen!!! Probeer het echt los te laten en geniet er maar van dat je niks voelt ;)

Terug
Bovenaan