Voelen dat je zwanger bent of niet?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn man en ik proberen nu een paar maanden zwanger te raken. Vorige maand dacht ik zeker te weten dat ik zwanger was, maar uiteindelijk bleek toch van niet. Nu denk ik niet dat ik zwanger ben, maar ik denk dat dat misschien ook wel zou kunnen komen doordat ik niet weer zo teleurgesteld wil worden. Mijn man is er daarentegen van overtuigd dat het deze maand lukt/gelukt is.</p><p>Ik zit 2 dagen voor mijn verwachte menstruatie en heb wel wat gekke dingen, zoals veel hoofdpijn en vooral extreem veel honger. Ook staat mijn hoofd totaal niet naar chocola, terwijl ik normaal gesproken in de week voor mijn menstruatie niet genoeg chocola kan eten. Maar ik heb altijd het idee gehad dat als ik zwanger ben, ik dat op de één of andere manier zou weten/voelen.</p><p>Komt dit iemand bekend voor? Hoe staan jullie hierin? En zijn er misschien vrouwen die zich ook totaal niet zwanger voelden, maar wel zwanger bleken te zijn?</p>

Ik had altijd zoiets van als ik zwanger ben zal ik dat vast wel merken aan mijn lichaam omdat ik wel gevoelig ben omdat ik mijn eisprong bijv ook goed subtiel kon merken... en ik had voor het eerst een heel klein beetje pijnlijke borsten wat ik anders nooit had tijdens ovulatie/menstruatie en.. positief!

Hier he-le-maal nergens last van en kei zwanger :) ik hoor meer verhalen van vrouwen die juist in de maand dat het wél raak was, niks voelden. 

Bij elke stap wat ik had gezet deden mn borsten juist enorm veel pijn! Maar ze waren voor elke menstruatie gevoelig, dus zocht er niets achter. Ook spontane bloedneuzen. Na een weekje toch maar getest en de test was hartstikke positief (de maand ervoor was ik ook een week te laat dus ook daar zocht ik niets achter). Ik had wel het gevoel alsof ik ongesteld moest worden.

Ik was net 2 maanden gestopt met de pil. Ik had last van gevoelige borsten enz maar echt behoorlijk! En heb ook last gehad van innestelingsbloed en obstipatie (heb ik nooit gehad). Dus ik voelde het vrijwel zeker.. 5 dagen voor NOD getest met kruidvat testen en had een tuurstreepje, 2 dagen later nog eena getest tot aan NOD en hartstikke positief! Nu al bijna 27 weken zwanger van een babyboy?

De 1e keer dat ik zwanger was afgelopen april wist ik het al voordat ik ging testen. Toen bleek het helaas geen goede zwangerschap te zijn. In september dacht ik echt dat mijn menstruatie zou komen en had ik geen echt symptomen en blijk ik toch zwanger te zijn. Het kan dus alle kanten op.

Ik voelde echt helemaal 0! Symptomen kan je je makkelijk inbeelden en versterken.. dus ik vind dat een slechte aanwijzing voor zwangerschap. Maarja die hoop, en symptomen zoeken, is toch iets dat je als vrouw doet he? Maar dan ligt teleurstelling wel op de loer.. een test is je enige zekerheid :) 

De eerste maanden voelde ik van alles. Grotere borsten, misselijk,  hoofdpijn en elke keer een negatieve test. De maand waarin we een positieve test hadden voelde ik helemaal niks. We waren erg verbaasd en hadden niet verwacht dat het die keer was gelukt. 

Terug
Bovenaan