voelen hoe de baby ligt?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!
Ik ben nieuwsgierig of de verloskundige bij jullie al kan voelen in welke positie de baby ligt?
Ik ben vorige week  op controle geweest. Toen vermoedde de verloskundige dat de baby iets meer aan de rechterkant ligt en ook met zijn hoofdje naar beneden, maar ze wist het nog niet helemaal zeker. Met de volgende controle (ben dan 30 weken) dacht ze dat ze het wel zeker kon voelen.
Hoe is dat bij jullie?
groetjes van Iejoor
27 weken en 5 dagen

Hoi,

ik wilde met 27w ook graag weten hoe mn beeb lag (had het gevoel dat ie sinds kort met z'n hoofd naar beneden lag). De vk dacht dat ze het nog niet kon voelen, maar probeerde het toch en... ze kon het WEL voelen!
Hij/zij lag met z'n hoofd naar beneden en z'n kontje lag rechts in mn buik (precies wat ik al vermoede)!
De vk  gaf mij enkel "garantie" tot de deur omdat ze nog zo klein zijn dat ze alle kanten opkunnen (en dat heb ik wel gevoeld).

Liefs Nika  

Hoi!!

Bij mij kon ze het bij 25,5 week voelen. Ze lag toen met d'r hoofdje naar beneden en d'r rugje (vanaf mij gezien) aan de linkerkant.
Ze kunnen inderdaad nog alle kanten op gaan maar als ze maar iets van d'r broer weg heeft dan blijft ze zo liggen. Hij heeft altijd dezelfde houding aangehouden alleen dan met het ruggetje de andere kant op.

Mams79

Ik kan zelf vaak al voelen hoe het kindje ongeveer ligt. Als ik 's avonds op bed lig, voel ik duidelijk waar het ruggetje ligt (meestal rechts). Hij heeft een tijdje met zijn hoofdje boven gelegen (kon heel duidelijk rond mijn navel zijn bolletje voelen, en hij trapte lekker in mijn blaas), maar ik heb sinds een week het idee dat ie gedraaid is, ook omdat ik em nu bovenin voel trappen.
Ik herken het van mijn eerste zwangerschap, toen kon ik het zelf pas veel later voelen hoor. Mijn dochter heeft heel lang in stuitligging gelegen (tot 37 wkn), en daarbij voelde ik ook duidelijk het hoofdje boven en getrappel onderin, dus dat herken ik nu wel. Maar volgens mij is ie nu dus gedraaid, maar ik moet woensdag naar de vk, dus ben benieuwd wat zij ervan zegt.

groetjes,
Ikke mv1 & ?
(28 wkn & 3 dgn)

Hallo

ik kan meestal ook voelen hoe de kleine ligt. De livelings liging is met do hoofdje links en biletjes recht. Af en toe draai die met de koppie naar beneden en dan voel ik zo druk beneden in mijn buik en  schopjes boven in. Toen ik vorige week op de controol was lag ie in zijn lieveling houding.

Onze dochter lag rond 32 weken met do hoofje naar beneden en daar voor zelfde als deze baby hoofd links en bilen rechts.

29w4d

Onze kleine ligt bij meestal aan de linkerkant met zijn hoofd naar beneden. Maar als ik in bed op mijn rechterzij draai, vindt er een verhuizing plaats in mijn buik en draait hij/zij met zijn rug naar de rechterkant. Dat deden ze allemaal bij mij, behalve de 3e die heeft de hele zwangerschap koppeltje geduikeld, tot aan de uitgerekende datum aan toe.

Francien

de vk kon het bij mij al met 23 weken voelen hoe de baby lag. Met het hooft naar benenden. en hetruggetje rechts.

Volgens mij is dat nu nog steeds zo, maar morgen gaan we weer naar de vk dus dan weet ik het zeker.

liefs gridje

Terug
Bovenaan