voelen hoe de baby ligt?

Bij de echo vorige week bleek de baby lekker dwars te liggen, hoofdje aan mijn rechterkant en beentjes+billen links. Dit vermoeden had ik al omdat ik steeds tegen mijn heupen (auw!!!) geschopt wordt.
Gisteren bij de vk kon ze niet zo goed voelen hoe de baby ligt, maar mijn bekken is leeg, dus in iedergeval nog steeds dwars en dat voel ik!
Ben benieuwd wanneer de kleine denkt te gaan draaien, maar ach ik ben nog geen 27 weken, dus heb nog tijd genoeg!!!

Groetjes Marjanne

Hoi! Ik wil niemand bang maken hoor maar bij mijn vorige zwangerschap waren wel  2 verloskundigen en 1 gyn  overtuigd dat mijn dochter met haar hoofd naar beneden lag. Een grote verrassing dus toen in met  38 weken bleek (toevallig bij een echo die ik in het ziekenhuis kreeg vanwege te hoge bloeddruk) dat ze precies andersom lag. Ik vertrouw er niet zo erg meer op of ik (of een deskundige) hoofd of billen voel.
Aan de andere kant: uitzondering bevestigt de regel dus in de meeste gevallen zullen ze wel goed zitten met hun inschatting.

gr. Anne 28w6

Hallooo,

Ik heb het geluk (nou ja geluk) dat ik bij de gyn onder
controle ben en dus elke keer een echo krijg!
De laatste keer (2wkn terug) zei de gyn dat ons mannetje
al aardig stabiel met zn hoofdje onderin lag...Wat ie nou bedoelde met stabiel
weet ik nie...(vragen komen altijd achteraf)
Maar zo ligtie volgens mij nog steeds....hij ligt links in mn buik
maar verder kan ik zelf  weinig voelen eigenlijk.....wel jammer...
Of zou het komen dat er een vetlaag (hihi) voorligt dat je het minder
goed voelt?

Groetjes Jo

Tot nu toe ligt het kind aan de rechterkant van mijn navel met 't koppie naar beneden.

Het hoofdje ligt net onder mijn navel, het ruggetje daar boven net naast en schuinachter de navel.

En ik denk dat het vele bewegen dat ik voel soms in onderbuik en soms boven mijn navel de beentjes, voetjes, armpjes en handjes zijn.

De verloskundige zei de vorige keer dat het zo lag en de gyneacooog bevestigde dat gisteren met een echo.

Ben nu 30 weken dus kan nog veranderen.

gr. G.

Bij mij ligt de kleine met het hoofd naar beneden en billen beetje rechts in mijn buik.
Hij/zij lag eerst erg laag, maar sinds een week voel ik ook wat boven mijn navel bewegen (de voetjes).
Echter links bovenin voel ik nooit iets.
Ik voel wel veel beweging in de rest van mijn buik, maar soms zit ik mij weleens af te vragen waarom hij/zij nooit linksbovenin beweegt... en dan ga je je toch soms een beetje zorgen maken he??

De verloskundige heeft nog een paar dagen geleden de grote van mijn baarmoeder gemeten en die was precies volgens de curve.

Groetjes Renata.
27 2/7 wk zwanger.

Hoi,

Ik heb het vermoeden dat onze kleine frummel gedraaid is.
Had vorige week namelijk last van harde buiken en 1 dag zelfs zo erg dat ik de kleine ook niet meer voelde. Gelukkig de volgende dag voelde ik d'r wel weer maar op een hele andere manier. Denk daarom ook dat ze gedraaid is.
Ik vind het knap dat sommige van jullie het zelf kunnen voelen. Heb het weleens geprobeert maar kan er niets wijs uit worden .
Morgen zou ik meer weten want moet dan weer voor controle naar de VK.

Mams
28 weken vandaag.

hoi meiden

ja ik voel het ook waar zijn hoofd ligt of waar de voetjes aan het schoppen zijn,, bij me pretecho lag hij n og in stuit volgens mijn nu nog heb hem nog niet voelen draaien
wel worden de schoppen steeds meer en veel harder hahaha echt een knul he

veel liefs cora

Hoi meiden,

Ja hoor!! Ik had gelijk. Ze is gedraaid. Ligt nu over dwars. Dacht al een hoofdje of kontje te voelen links van mijn buik.
Verwacht dat ze nog alle kanten op gaat want het is een echte woelwater.

Mams79

Terug
Bovenaan