Voelen jullie je kindje dagelijks?

HI allemaal,
ik ben nu 21 weken zwanger en de eerste keer dat ik de baby voelde was rond de 16 weken.
Nu is het zo dat ik de ene keer de baby vaker op een dag voel als de ander keer....kan dit kloppen of zou het nu juist vaker moeten zijn dat je het kindje kan voelen omdat je nu in een verdere stadium komt van het zwanger zijn.

Vandaag voelde ik de baby juist heeeeeeeeeeeel lichtjes maar toch heb ik een twijfelgevoel of ik nou de baby heb gevoeld of juist niet.....ben zo bang dat het mis kan gaan.

Heb vorige week mijn 20 weken gehad en alles was gelukkig goed....maar ik heb toch op internet reacties van sommigen gelezen waarbij het hartje van het kindje bijv toch niet meer klopte.......en daardoor heb ik nu een angst.....en focus ik me continue op enige beweging van het kindje

Wie herkent dit en heeft dit ook?

gr
FF

hey hallo,

ik ben nu 22 week zwanger van mn tweede kindje maar er zijn echt dagen bij dat je je kindje wat minder voelt hoor......ik heb echt wel twee dagen in de week dat ik zelf wat drukker ben dan anders en dan voel ik het ook veel minder.....

maar zodra je het niet vertrouwt, gewoon aan de bel trekken, dat is beter dan met een onrustig gevoel blijven rondlopen....

suc6

groetjes denise

Hoi,

ik ben nu 24 weken en ik voel mijn kindje nog regelmatig. De laatste keer dat ik bij de verloskundige was heb ik gevraagd of mijn kindje altijd zo druk zal blijven. De kleine houd namelijk nogal huis in mn buik. Het antwoord van de verloskundige was dat naar mate de zwangerschap vordert het kindje steeds meer slaap nodig zal hebben en dat je het daarom steeds wat minder vaak op een dag zal voelen. Dat begint bij mij nu ook al zo te voelen,  maar nog niet zo sterk.

Groetjes Catharina

Hoi,

Ik voel ook de ene dag meer als de andere, meestal als je bezig bent en veel in beweging bent wiegt je kindje in slaap, vlak voor het slapen gaan en meestal snachts als ik naar de wc moet, dan voel ik het goed. Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen als ik het opeens een hele dag niet zou voelen. Beter een keer te veel langs de verloskundige dan te weinig toch.

groetjes
Jadeje

Ik voel mijn kindje meestal als ik zelf rustig ben. Zodra ik veel beweeg voel ik de kleine bijna nooit. Volgens mij is dat redelijk normaal. De afgelopen dagen worden de bewegingen een klein beetje sterker maar deze baby is rustiger dan de vorige drie kindjes.

Petra

Hoi,

Ik ben 21 weken en 3 dg. Ik voel mijn kindje ook met name als ik rustig zit of lig. Als ik aan het werk ben en druk ben voel ik het minder, maar dan ben ik er ook minder mee bezig. Vooral als ik s' avonds rustig op de bank zit of in bed lig voel ik hem / haar bewegen!

Gr. Romy

Hai,

Ik ben 22,4 weken zwanger en voel iedere dag wel iets beweging. Echter...de ene keer wel veel meer dan de andere keer en dat hangt er ook vanaf hoe druk ik ben. Ik maak me wel eens zorgen omdat ik niks heb gevoeld en als ik dan in bed lig te piekeren komt er ineens een trap.
Deze keer ligt de placenta achter dus dat scheelt wel. De vorige keer lag ie voor en toen voelde ik veel minder.

gr.Ing

Ha,

Heel herkenbaar. Ik zit me ook te focussen op de bewegingen. Ik kan me echt zorgen maken als ik 's morgens nog niets heb gevoeld. Maar elke dag voel ik wel wat. Er zijn ook dagen dat het gigantisch druk is en dat mijn buik er van op en neer danst. Soms voel ik het dan op twee plekken tegelijk alsof het uitrekt. Er zijn ook dagen dat het veel en veel minder is en ik soms twijfel omdat het bijna niet te voelen is. Maar ik heb wel elke dag een keer gevoeld dat het leeft. Ik merk wel bij drukke dagen dat ik dan bijna niets voel en in rust veel meer.
Enne de baby slaapt ook veel. De VK zei dat je pas vanaf 28 weken de baby elke dag moet voelen. En dat baby's ook hun rustige dagen hebben net als wij. Wij zijn sommige dagen ook niet vooruit te branden toch?

Vertrouw er maar op dat het goed is, (kan ik ook niet altijd hoor!)

Terug
Bovenaan