Voetbalemoties

Als je niets anders kunt dan mensen afzeiken, doe dat dan niet hier zeg!

Dit heeft niets met verstand te maken, maar met gevoel en dat doet rare dingen met je!

Ik weet net een paar dagen dat ik zo'n 5 weken zwanger ben en ben ook erg onzeker. Als ik hoest heb ik al zoiets van 'oh jee'.
 
Je baby ligt in vruchtwater en kan heel wat hebben. Bedenk zelf maar hoe je bewegingen vertraagd worden door de weerstand onderwater als je aan het zwemmen bent. Verder kan een gezonde dosis adrenaline geen kwaad, volgens mij kan het alleen kwaad als je langdurig echte stress hebt. Ik heb pas zelfs gelezen dat af en toe (korte) stress in de baarmoeder, waarna de moeder zelf weer hersteld en relaxed wordt kan helpen voor je kindje om later om te gaan met stress gevoelens.
Hopelijk hebben we nog drie spannende wedstrijden te gaan! En wij tweeen (18 wk)genieten er met volle teugen van!
 
Iemand maakte hier een enorme domme opmerking i.v.m. waterskien.....als het vruchtje gezons is blijft het wel zitten.....sorry hoor, maar dat slaat nergens op!!! Waterskien, door de opwaartse krachtige druk van het water, is SUPER GEVAARLIJK tijdens je zwangerschap!!!! NOOIT DOEN. En paardrijden kan ik ook niet aanraden.

Maar jouw vraag: het springen en de emoties tijdens het voetballen, kunnen geen kwaad voor je kind. Stress, dat is spanning die aanhoudt, is wel schadelijk. Maar wat je voelt tijdens zo'n wedstrijd is geen stress, maar is een adrenaline rush. En die gaat zo weer over en kan dus totaal geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan