Voetenzak

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

We hebben afgelopen vrijdag een kinderwagen gehad van mijn ouders maar nu vroeg ik me het volgende af:

Ons kindje word (als alles goed blijft gaan, waar we wel vanuit gaan natuurlijk) in mei geboren, ik ben 17 mei uitgerekend, hebben we dan een voetenzak nodig?
We hebben een dekentje gekregen bij de kinderwagen en willen zelf nog een aantal dekentjes erbij kopen.
Adviseren jullie om toch de voetenzak te kopen of het gewoon met dekentjes te doen?(fleece dekentjes en lakentjes).

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Liefs Maaike

Haai!

Onze dochter is van begin april (dit jaar). VOor in de kinderwagenbak hadden wij genoeg aan dekentjes en een lakentje (jasje aan, mutsje op in het begin en klaar). Nu ligt ze gewoon met een jasje aan in de bak.

Voor de maxi-cosi autostoel hebben we wel een voetenzak: handig hoor. Ze heeft vaak blote beentjes anders (doordat de broeken opkruipen doordat de gordel tussen de beentjes zit).

Voor in de wandelwagen ga ik binnenkort een voetenzak kopen. Ik vond die er standaard bij zat echt niet mooi, heb er nu 1 via marktplaats op het oog...veel mooier en een stuk goedkoper (en ook nieuw).

Succes met beslissen!

Groeten, Ukkie26

Haai!

Onze dochter is van begin april (dit jaar). VOor in de kinderwagenbak hadden wij genoeg aan dekentjes en een lakentje (jasje aan, mutsje op in het begin en klaar). Nu ligt ze gewoon met een jasje aan in de bak.

Voor de maxi-cosi autostoel hebben we wel een voetenzak: handig hoor. Ze heeft vaak blote beentjes anders (doordat de broeken opkruipen doordat de gordel tussen de beentjes zit).

Voor in de wandelwagen ga ik binnenkort een voetenzak kopen. Ik vond die er standaard bij zat echt niet mooi, heb er nu 1 via marktplaats op het oog...veel mooier en een stuk goedkoper (en ook nieuw).

Succes met beslissen!

Groeten, Ukkie26

Hoi Maaike,

Onze oudste is van 11 juni, en wij hadden haar "voor de winter' al uit de bak van de kinderwagen. Dus daarvoor had ik alleen wat goedkope fleece-dekentjes en een lakentje. Voor de zit van de kinderwagen zou ik zeker (als je graag wandelt) een voetenzak aanschaffen, omdat je kindje daar wel 2-3 jaar in kan. Wij hebben deze zak enorm vaak gebruikt. Voor de MaxiCosi zou ik even kijken naar hoe vaak je hem gebruikt. Als je hem alleen in de auto gebruikt kun je ook een los dekentje nemen wat je over je kindje heen legt, of eventueel een skipakje voor je kindje kopen. Zelf had ik wel een voetenzak, maar dat was vooral omdat wij hem van mijn ouders kregen, en die vonden dat erbij horen. Als je van plan bent regelmatig op visite te gaan, en dan 's avonds met een slapend kindje (al in pyjama) naar huis te gaan, is hij wel weer handig. Alhoewel ik zelf een heel goedkope slaapzak had (aanbieding bij Kruidvat ofzo) en daar gewoon ter hoogte van het gordeltje tussen de beentjes een gat ik geknipt heb. Voordeel daarvan is dat je je kindje slapend en wel over kan leggen van het campingbedje in de Max. Met een beetje geluk thuis weer zo zn bedje in, en hij/zij merkt er niets van.

Hoi,

Even een reactie op het bericht hierboven.
Als je je kindje te slapen legt 's avonds bij anderen heb je ook slaapzakken te koop bij Prenatal en de babywinkels speciaal voor autostoeltjes, dus met zo'n gat er al in.
Je hebt dunne voor de zomer en dikke voor de winter ideaal.

Verder heb je aan een dekentje en lakentje in de bak wel genoeg hoor. En als je m ombouwt voor de zitwagen dan zou ik wel een zak kopen voor de winter want als je kindje is zoals mn dochter dan schopt ze de dekens er vanaf.

Liefs Reneke en Myrthe (6 maanden)

Hey Maaike,

Als je een beetje een knappe voetenzak hebt dan kunnen sommige kinderen er wel tot een jaar of twee in zitten. Wel lekker in de winter als je uit wandelen gaat. Ze zitten natuurlijk stil en dan word het sneller koud. Ik zag dat je in Mei bent uitgerekend, dan is het dus wel lekker als je kleintje volgend jaar met de winter lekker warm kan zitten. Heb je dan spijt dat je de voetenzak er niet bij hebt genomen, kun je die er waarschijnlijk niet meer bijkrijgen. Kleuren en modellen veranderen nog wel eens wat.

Fijne zwangerschap..

Groetjes Natasja

voor in de kinderwagenbak zou ik niet speciaal iets kopen, gewoon lekker met dekentjes en lakentjes... mocht het eens een koudere dag zijn leg je net zo makkelijk een omslag doek of badhanddoek erbij als extra laagje.

Voor in de wandelwageninzet is een voetenzak erg handig. Zeker als ze nog niet lopen en dus stil zitten is het best fris aan de beentjes. En om dan met een los dekentje te gaan lopen wurmen is net niks is mijn ervaring. Gelukkig hoeven die voetenzakken niet al teveel te kosten afhankelijk waar je ze koopt natuurlijk (en je hebt nog even, dus straks gewoon de aanbiedingen in de gaten houden!!!)

In de maxi cosi: bij onze zomer baby (de oudste) niet gebruikt, bij de jongste (mid winter baby) eentje geleend, maar die moest er natuurlijk direct heel mini in en dan is het ideaal als je niet hoeft te wurmen met allemaal dingen om zo'n uk warm te houden. Nu in november uitgerekend en dan weer een zak te leen voor in de cosi.

groetjes,
Marije

Hoi,

Ik heb een dochter van 4jaar. Zij is eind mei geboren. Ik had wel een voetenzak voor de wandelwagen, erg handig. We hebben hem ook veel gebruikt. Als ik jou was zou ik hem er dus wel bij bestellen.

Liefs

Terug
Bovenaan