Volgend jaar zwanger worden

<p>Hoi ik word 23jaar en ik en mijn vriend zouden graag eind volgend jaar aan ons eerste kindje beginen,waarom eind volgend jaar omdat we centjes aan de kant willen doen en veel informeren bij gyn ensovoort we zouden rond april al naar de gyn gaan om te weten wat doen en wanneer ik best stop met de pil enso. Ik verlang er zo naar om mama te worden (mijn biologische klok tikt) iemand die ervaring heeft van ontpillen, borstvoeding, zwangerschap, bevallen & werk alle info is welkom :)  </p>
 
Heey, leuk dat jullie aan een gezin willen beginnen en slim om alvast een buffertje apart te leggen. Als je zwanger wil worden hoef je niet naar de gynaecoloog hoor, je mag zelf een jaar proberen om zelf zwanger te worden. De eerste maand na de pil voelde ik mij zo rot! Nooit meer de pil aangeraakt (alleen minipil even paar maanden icm borstvoeding, was ook geen succes) Maar had wel gelijk mijn normale cyclussen terug en na 4maanden was het raak. Zou eerst zwanger worden en dan pas gaan inlezen over de rest. Je wilt eind 2019 zwanger worden begrijp ik? Dan kun je kijken naar welke zorgverzekering of welk pakket je neemt die bevalling/kraamzorg vergoed. Maar dat duurt nog allemaal even. 
 
Heyhey,
Wat super leuk dat jullie een gezinnetje willen worden. Ikzelf ben 20 jaar. Afgelopen juli bedacht ik me dat ik wilde stoppen met de pil. Zo gezegd, zo gedaan. 15 juli kreeg ik een doorbraakbloeding van 2 dagen en 18 juli ben ik gestopt met de pil. De laatste maandag van augustus begon ik me beroerd te voelen. Heel erg misselijk, overgeven en binnen 4 dagen tijd 5kg afgevallen. Ik dacht dat mijn lichaam aan het ontpillen was. Ik had op vrijdag een afspraak met de huisarts omdat ik me zo beroerd voelde door de pil dacht ik. Dus ik wilde er iets tegen hebben. Voor alle zekerheid donderdagavond een test gedaan. Want stel je voor dat de huisarts het vraagt dan kan ik zeggen dat ik niet zwanger ben... Zo dacht ik.
De test was positief. Dus meteen na het stoppen was het raak. De kwaaltjes waarvan ik dacht dat het door de pil zou komen kwamen dus door de hormonen. 
Inmiddels ben ik ruim 13 kg afgevallen. Ik heb zetpillen tegen de misselijkheid. Ben onder controle bij de huisarts tegen uitdrogen. Ik zit al 2 maanden in de ziektewet. Ik heb nu een fulltime baan als slapen in bed. 
Lang verhaal, maar mijn ervaring.
Veel succes met het zwanger worden!!
 
Hooi! 
Wat leuk en spannend voor jullie! Ik ben het eens met mamatweeduizendnegentien, ik zou als ik jou was eerst beginnen met info zoeken over zwanger worden, en daarna pas bezig gaan houden met de rest. Want geloof me, er komt heel veel informatie op je af! Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap 9 maanden over gedaan om zwanger te worden, ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik een lange onregelmatige cyclus had dus was erg stoeien om erachter te komen wanneer ik ovuleerde. Bij mijn tweede zwangerschap duurde het na het stoppen met de pil 4 maanden, omdat ik beter wist wanneer we moesten klussen. Maar het ontpillen en zwanger worden is überhaupt bij iedereen weer anders en je kunt weinig zeggen over hoe dat bij jou zal gaan zijn. 
 
Awel ik lees regelmatig artikels over zwanger worden en baby's, ik weet dat ik borstvoeding zou willen geven enso daarmee vannaf jan ga ik opleten op mijn voeding want ik ben blijkbaar bmi tussen de 2 ?☹ & er spoken zoveel vragen in mijn hoofd daarmee dacht ik van mss afspraak maken bij de gyn voor te kijken of alles in orde is want ik ben amper 2 keer in mijn leven naar een gyn geweest ? sommige vinden het raar dat ik nu al info vraagt enso maar ik wil mijn kind een goeie start geven niet lijk hoe het bij me was ? als jullie nog tips hebben ze zijn welkom ? dankuwel voor het antwoorden meiden ???
 
Hoi, goed dat je voorbereid de zwangerschap in wil. Besef je alleen wel dat je enkel met gerichte medische vragen terecht kan bij een gynaecoloog. Als het alleen om informatie gaat zal de huisarts je geen verwijzing geven, maar je aanraden eerst informatie op internet te zoeken of de vragen aan de huisarts te stellen. Terecht ook want de gynaecoloog heeft het super druk met het maken/begeleiden/redden van levens. Voor vragen en andere informatie kan je tijdens je zwangerschap terecht bij een verloskundige of bij zijn assistent als je al zwanger bent.  
Misschien is het handig om voor jezelf op papier te zetten wat je nou daadwerkelijk wil weten ? 
Wat de pil betreft; stop er gelijk mee en ga eerst een tijdje verder met condoomgebruik.  Hierdoor ontgift je je lichaam het beste en je leert zo je eigen cyclus eerst kennen voordat jullie echt beginnen. 
Verder is het van belang je nu al te concentreren op welke zorgverzekering het beste bij je toekomstige wensen past en hier niet het goedkoopste te kiezen maar het uitgebreide pakket. 
Succes met jullie informatie tocht 
 
Met zorgverzekering is het niet gewoon uw mutualiteit ? En ik weet het maar ik ben 23 jaar en ben maar 2 keer in mijn leven naar de gyn geweest daarmee denk ik dat het tijd word om ook de stap naar daar te zetten dan weet ik ook welke dokter ik heb & ik zoek veel op van zwangerschappen bv ; zozwanger,op facebook op de groep ziek ook veel verhalen ! Vind gewoon belangerijk dat ik goed voorbereid ben ! Ik verlang er zo naar mijn eerste kindje ! 
 
Biologische KLOK tikt ? Haha sorry daar moet ik wel even om lachen, je bent 23 dus die klok tikt nog lang niet ;)
Ik ben 32... dus bij mij gaat het wel die kant op! Je bedoelt denk ik dat je rammelende eierstokken hebt. Dat is net wat anders ;)
Ik zou ook vooral inlezen. Je hebt nog een heel jaar om alles te weten te komen. Bij de gyn beland je alleen als er iets aan de hand is en het niet lukt (ik ben er onlangs geweest omdat ik bijna een jaar bezig ben). Houd er rekening mee dat het soms niet direct 'aan kinderen beginnen' is. Soms duurt het langer dan je hoopt. Maar het kan ook in 1 ronde raak zijn! Succes :)
 
Terug
Bovenaan