Volgend jaar zwanger worden

Ik het zo’n gevoel dat gebruiker in België woont, en daar is het iets gangbaarder dan in nl om naar de gyn te gaan. In België kun je ook gewoon een check krijgen om te kijken of alles ok is, in nl moet je daar een jaar op wachten.
voor informatie inwinnen zou ik indd niet naar de gyn gaan, maar eerst de huisarts eens bellen. Verder zal ik een half jaar van te voren zeker stoppen met de pil, misschien zelfs een jaar. Kun je lekker ontpillen en je cyclus leren kennen en het jaar dan nog even condooms gebruiken. En verder, ondanks dat je goed voorbereid wilt beginnen: laat alles ook een beetje lekker gaan zoals het gaat. Ja je kunt gezond gaan leven en de seks ‘plannen’ rondom de vruchtbare dagen. Maar meer dan dat is er volgens mij ook niet. Zwanger worden is een loterij.  Elke cyclus heb je 20% kans, waarbij 80% binnen een jaar zwanger wordt. Dus bestel ook maar vast een dosis geduld haha, want het gaat nooit snel genoeg. Geloof mij ;)
 
@Joena ik snap niet wat er te lachen valt? ?  & @ananasss ik wist niet dat je in nl niet echt naar de gyn ga ? Ik word altijd raar bekeken als ik zegt dak maar 2 keer ben geweest ? maar helaas gaan mijn planen misschien int water vallen ? ik heb nooit echt geluk .. 
Bedankt om jullie reactie 
 
Je kan wel naar de verloskundige gaan voor een gesprek "voor" het zwanger worden. Kost je ongeveer 75 euro zo een consult. Wordt niet vergoed. Kan je beter allemaal op internet zoeken. Gezond leven, genoeg bewegen, niet teveel cafeïne, niet roken/drinken en weten wanneer je eisprong is kan je helpen met snel zwanger worden. 
 
Pft na deze avond slecht nieuws, ik ben al bijna 2 jaar thuis door een arbeidongeval en al 3 geopereert en deze avond hoor ik voor een 4de operatie die misschien niet ga helpen dus dan moet ik misschien weer opzoek naar iets anders dus, ik wil zeker geld hebben en zeker aan de kant hebben ook ! Ben der niet echt goed van ?
 
Terug
Bovenaan