volgens cb ....

A

Anoniem

Guest
...mag mijn dochter van 3 maanden niet doorslapen van 20.00 tot 5.00 soms 5.30...
vanwege de bloedsuikerspiegel....

De arts zegt bovenstaande en de wijkverpleegkundige zegt dat het best kan, ze zitten dus niet op 1 lijn....hoe bedoel je moeders onzeker maken

Wat vinden jullie? Ik ben van mening dat als Merel honger heeft ze zich wel laat horen. Ik geef nu 5 a 6 borstvoedingen en dus de laatste rond 20.00 uur.
Arts vind dat ik Merel rond 23.00 wakker moet maken, dit heb ik 1x gedaan en was gelijk 1,5 uur de pineut omdat ik haar echt uit haar ritme heb gehaald.
Misschien overbodig maar ik voed dus op verzoek.

Graag jullie reacties en of meningen

Hoi, ikzelf heb ook zoiets van als ze honger hebben komen ze echt wel hoor.
Het CB maakt je idd erg onzeker over bepaalde dingen, maar dat van die bloedsuikerspiegel kan wel waar zijn, maar dan moet er glf ik meer als 10uur tussen zitten, en dit is bij jullie niet het geval.
Ik zal haar gwn laten slapen, het moet tuurlijk niet te gek worden, maar zoals het nu gaat is mijn mening: gwn lekker laten slapen.
Er zullen vast wel moeders zijn die hier anders over denken, maar je vraagt mijn mening... nou, dit is mijn mening

Succes!!

Groetjes Debby. mv. Dylano vandaag prs 21wkn!

hallo,
hoe zwaar is je baby eigenlijk?
officieel zeggen ze dat je de baby's tot 4 maanden 8 uur mag laten slapen. dit is idd vanwege de bloedsuikerspiegel. ik heb me er wel aangehouden en om 2230 gevoed en dan 's morgens om 0700. mijn baby is nu 4 maanden en slaapt nu 10 uur, ook dit mag niet langer.
waarom probeer je niet nog een voeding te geven om bv 23:00, slaapt ze dan niet langer als je haar er aan went? wat deed ze eigenlijk toen je het probeerde?

s6 er mee,

groetjes martine
(moeder van demi)

Hoi!

Tja... die zegt dit, die zegt dat  wordt je niet echt wijzer van hé??
Er zijn idd richtlijnen/protocollen... maar naar mijn mening is voor mij de grootste richtlijn; MOEDERINSTINCT.

Ook ik had een brullende beebje als ik haar wakker maakte voor de late avond voeding... ennnnn, met 10 weken heb ik haar dus lekker zelf de boel laten regelen.
Om 19.30 kreeg ze dus de laatste voeding en om 8.30 meldde ze zich pas weer.

Het enige wat ik hiermee bdoel te zeggen is, volg je moeder-hart en je baby.. dan komt het vast goed!!

Groetjes Debby

volgens het cb zijn onze kinderen allemaal kinderen uit een boekje en wat daarin staat moeten ze doen /krijgen.

IK heb zelf de fout gemaakt om hun advies op te volgen en zat toen met een   baby van 7 weken die helemaal overstuur was , ook ik moest hem wakker maken om te voeden,terwijl hij vanaf 5 dagen oud  doorsliep van 23.00 tot 6.00.
IK had een super tevreden baby, tot ik de adviezen ging opvolgen.

IK heb dit een week volgehouden waarna ik en mijn partner het allebei gehad hadden ,geen nachtrust een voortdurend huilende baby , terug op mijn eigen ritme een super tijd gehad.

En nu een gezonde ,vriendelijke en zeer gemakkelijke knaap van 13 maanden.

Bij nummer twee doe ik wat mijn gevoel en kindje aangeven.

mama van Jur

hi

wij hebben een zoontje van nu bijna 13 weken en sinds 3 weken slaapt hij langer door eerst van 22 uur laatste fles tot 6 uur en nu komt hij om 8 uur en hij is s ochtends net zo als anders dus. gewoon je gevoel volgen ergens zit er wel wat in maar als je kindje er helemaal van uit zijn doen raakt niet doen dan.

groetjes angela

Hoi,

Lastig he, die tegenstrijdige adviezen...
Aangezien bij ons het wakker maken rond 23 uur geen succes was (en echt wel een keer of 8 geprobeerd), hebben we het onze dochter zelf laten regelen. En dat betekende vanaf dat ze ongeveer 11 weken was een voeding tussen 20.30-21.00 uur en dan weer rond 6 uur 's ochtends. Af en toe komt ze tussen 3-4 uur 's nachts, maar dat wordt steeds minder (ze is nu 13 weken). Onze dochter was ruim 5 kg toen ze zo lang door ging slapen overigens... (voor hele kleine kindjes is het belangrijker om ze toch wakker te maken)
Dus als jouw kleine zelf niet wakker wordt van de honger en verder goed groeit en voldoende natte luiers heeft, zou ik het  ritme van mijn kindje  volgen.

Groetjes en suc6,

Renate  

Hallo allemaal,
erg bedankt voor de reacties, die over het algemeen toch wel op hetzelfde neerkomen. Merel weegt vlg cb 5,5 kg en vlg mij 6 kg, maar goed..

Ik vroeg me idd af hoeveel uur er tussen mag zitten. Toen ik haar wakker maakte was ze  1,5 uur alleen maar aan het miepen en huilen...
Kijk als het moet dan moet hjet hoor, ben niet te beroerd om haar te wekken, maar Ik merkte aan haar verder geen verschil, ze altijd heel goedlachs en uitgeslapen 's morgens, niet suf en ze plast goed...

Dusssssssssss......ik laat haar lekker slapen denk ik....

Nogmaals erg bedankt!!!!

Terug
Bovenaan