volgens cb ....

Hoi Dominique,

Ik had precies het zelfde met mijn zoontje. En hij is ook al geen grote baby dus het verhaal dat hij het extra nodig heeft, bloedsuikerspiegel blabla dat kwam bij mij ook wel aan. Ik heb het geprobeerd maar hij raakte zo uit z'n ritme en sliep er uiteindelijk alleenmaar slechter door. Ik heb de laatste voeding toen ietsje later gedaan om 21.00uur en later ben ik terug gegaaan naar 20uur. Wel heb ik wat nutrix aan de laatste voeding toegevoegd. Maar hier ging alles prima, ben blij dat ik niet geluisterd heb.

Hoi,

ja wij hebben dat ook gehad hoor.
Het CB   zei dat hij maar zoveel mocht krijgen, dus hielden ons daaraan. gevold?
Echt een huilbaby, toen was het goed voor ons... en hebben we gedaan wat ons het beste leek, en het is echt een modelbaby geworden.
Gwn je instinct volgen idd.
En dat van dat er niet meer als 10uur tussen mag zitten, is niet waar volgens mij.
Heb laatst op internet gelezen dat dat niet meer uitmaakt als ze ouder dan 4 maanden zijn.
Maar je moet het tuurlijk zelf weten...

Groetjes Debby.

hoi
ik had vorige week de art op het cbr.
en ik zei dan onze zoon 4 flessen van 200cc kreeg en dan wel 12 uur zonder voeding sliep...
haar antwoord,lekker dan hebben jullie ook weer tijd voor elkaar en jullie nacht rust...
en als hij het goed doet op de 4 flessen helemaal goed...
zo zie je maar wat een verschil er kan zijn!

Ja, vind ik ook hoor Teddyboy.
Dylano kreeg voorheen regelmatig 3 flessen van 250ml.
Waarop het CB zei dat dat eigenlijk wel weinig is voor een ukje van   4,5 maand.
Dus haar advies was 4x 200ml.
Nou we hebben het geweten hoor!!
Het arme kind heeft zowat de hele dag liggen schreeuwen van de honger!!
Echt te zielig om aan te horen.
Dus daar zijn we maar weer gauw vanaf gestapt.
Nu krijgt hij 4x 250ml, want hij moet idd niet te weinig gaan krijgen.
Hij is daar erg tevreden mee.
Maar dat vinden ze nu weer teveel...nou ja... de 1 is de ander niet hoor.
Ons manneke houdt gwn van eten, en ga hem echt geen honger laten lijden omdat hun dat zeggen!
Dus gwn doen wat je zelf het beste lijkt!!

Groetjes Debby.

Hoi,
Wij zijn gisteren met Veerle (4 maandjes oud) naar het CB geweest en ze weegt nu 6,8 kilo en de Wijkverpleegkundige gaf aan dat wij haar niet meer wakker hoeven te maken voor de fles van 23:00 uur. Ze mag gewoon 12 uur doorslapen. Raar dat iedereen verschillende adviezen krijgt van het CB.
Ik ga haar vanavond om 21:00 uur de laatste fles geven dus ik ben benieuwd tot hoelang Veerle doorslaapt. Mijn ervaring is dat Veerle altijd wakker wordt wanneer ze honger heeft.
Groetjes,
Floor

Dezelfde vraag heb ik afgelopen dinsdag ook net op het cb gesteld.
Mijn zoontje van 9 weken slaapt al een aantal weken van 9 tot half 7. Als ik hem later nog een voeding geef, wordt hij midden in de nacht wakker en valt dan heel slecht weer in slaap.
Zelf was ik wel heel tevreden over dit ritme, ik maakte me ook geen zorgen, want als hij 's ochtends weer wakker wordt, is hij heel alert en vrolijk.
Maar toen zei een collega dat zo lang doorslapen absoluut onverstandig is, vanwege die bloedsuikerspiegel dus. Zij maakte haar dochter van 5 maanden (!) nog elke nacht voor een voeding wakker.
Op het cb zeiden ze dat het geen enkel probleem is. Zij hanteren een maximum van 10 uur bij baby's van deze leeftijd. Die bloedsuiker is alleen bij heel jonge baby's een probleem, dan is 6 uur het maximum.
Dus lekker laten slapen! Ik vind het alleen maar heel goed dat zo'n kleintje al zo goed een dag-nachtritme heeft!

Groetjes,
Noa (m.v.. Quintijn 27/7/07)

Hoi,
Met 4 weken was ik bij het cb en daar vertelden ze me dat Vera hooguit 8-9 uur tussen de voedingen mag hebben 's nachts. Nu (8 weken) slaapt ze geregeld 8 uur 's nachts maar begint ze al best vroeg aan haar nacht, want als ze bijvoorbeeld om 18.00 uur haar (borst)voeding heeft gehad, dan wordt ze niet uit zichzelf wakker om 22.00 uur.
Als ik haar dan moet wakker maken, is ze meestal rond 04.00 uur weer wakker (ter vergelijking, als ze wel wakker wordt uit zichzelf, slaapt ze bijna altijd wel 8 uur).
Hoe lang mag er tussen zitten op deze leeftijd? Ze is groot en zwaar voor haar leeftijd, rond de 5,5 kilo gok ik nu.
Ik ben zo bang dat als ze rond 19.00 uur gaat slapen, dat ik er dan nog vroeger uit moet 's nachts. Ik vind 04.00 uur al een drama, want ik kom daarna niet gemakkelijk in slaap en kan dan misschien nog een uurtje meepikken tot de volgende voeding, dus dat schiet niet op.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Mijn dochtertje (nu 15,5 week en bijna 7 kg) krijgt rond ± 21.00/21.30 uur haar laatste fles en slaapt dan door tot ± 8.30 uur de volgende ochtend.
Overdag krijgt zij 5 flessen á 200 cc (180 + 6 schepjes + 4 á 5 schepjes JBPM) en krijgt de eerste als zij wakker is.

Op het cb heb ik gevraagd of het kwaad kon dat ze zolang doorsliep, maar volgens haar kon het geen kwaad zolang ze maar niet afviel..

Terug
Bovenaan