volledig borstvoeding

Ha dames!!

Wie van jullie geeft nog steeds de borst??? Ik begin het nu een beetje zat te worden.... De gebroken nachten in combinatie met werken, een drukke peuter...
Wie kan mij een beetje moed inspreken??

De kleine meid is tevreden en vrolijk! Ze was met 19 weken ongeveer 6800gr, dus dat was ook prima! Wel kolf ik nu minder af. (Nog maar 120cc per keer. In principe geen probleem, want we hadden genoeg voorraad in de vriezer, maar die begint nu ook aardig op te raken..)

Gr antoi

Ha Antoi,

Wat heerlijk dat je zolang borstvoeding geeft! Ik had het ook graag gedaan, maar is helaas niet gelukt! als ik nog eens een kleintje krijg ga ik er wel weer voor 100% voor want ik wil graag een positieve ervaring. Ik ben ivm met veel kloven gaan kolven end at had ik nooit meoten doen, want van die kolf kreeg ik huidirritatie en daarvoor moest ik zalf gebruiken. Als ik Loïs zou aanleggen zou zij spruw krijgen... dus legde ik haar niet aan waardoor ik moest blijven kolven en dus uitslag hield! uiteindelijk opgegeven en langzaam afgebouwd! Na 5 weken was Loïs volledig over op de fles! en dat is inderdaad een stuk duurder. ik gebruik nutrilon voor hongerige baby's omdat Loïs altijd honger heeft. Dit is erg duur, er zijn goedkopere alternatieven (bijv eigen merk, die zijn net zo goed!) Maar jij zou bijvoorbeeld ook een fles kunnen geven als je niet genoeg gekolfde melk meer hebt. of je moet meer gaan kolven om de productie weer flink op gang te brengen, of maakt dat niet uit? Je zou ook af kunnen bouwen  en alleen de morgenvoeding avond en nachtvoedingen nog geven, dat is wel lekker als je werkt! slaapt je kindje al door trouwens? want ik weet nog dat je ooit schreef dat dit niet zo was!

nou, heel veel succes!

Hallo
super goed dat je nog bv geeft mijn mannetje is nu 4 maanden en ik heb er ook wel eens momenten bij dat ik er geen zin meer in heb. Maar ik heb nog steeds de bedoeling om tot 6 maanden door te gaan. Maar voor mij is het makkelijker ik werk niet en dit is mijn eerste kind dus ik heb alle tijd voor hem. Ik weet niet of het qua tijd die het kost veel uit maakt of je fles of borstvoeding geeft. Bv zie ik ook als een momentje rust en ik vind het fijn dat ik 's morgens vroeggewoon lekker in bed kan voeden en niet naar beneden hoeft om de fles te maken ik geef wel eens flesvoeding als ik even geen zin heb dan kan iemand anders het doen maar niette vaak want als ik moet kolven omdat ik niet voed dan is het voordeel ook weg. Ik vind het wel lastig dat ik zo onzeker blijf over voldoende voeding. Maar dat is bij jou niet het geval lees ik. Zeker als je gezin met 2 kinderen compleet is geniet er dan maar extra van want je zal dan nooit meer zo iets speciaals en intiems met je kindje delen. en stel voor jezelf een eind datum net als ik met 6 maanden als ik het even niet meer zie zitten dan denk ik daar aan en dat helpt.
Succes er mee en ben maar heel trots op jezelf dat je al zo lang volhoudt ondanks drukke leven.

Ik geef nog borstvoeding 3 keer per dag. 's Morgensvroeg, halverwege de middag en 's avonds. Ik geef ook nog twee flesvoedingen aan het eind van de morgen en aan het begin van de avond. Als ik werk dan kolf ik ongeveer 200 ml. Soms loop het even terug en moet ik om de boel weer op gang te brengen een aantal keer na het voeden even leegkolven. Maar dan kan ik er weer een maand mee vooruit.
Ik vind het borstvoeding geven nog heerlijk, het is ons momentje samen, even alles rustig om je heen, genieten van het intieme contact met je kind. Dat mis ik als ik de fles geef. Als je geen last hebt van allerlei ongemakken dan wil ik je zeker aanraden om nog door te gaan tot je kleintje 6 maanden is. Het is echt bijzonder dat het je al zolang lukt!

Hoi,

Ik ben helemaal gestopt met borstvoeding, sinds half maart al. Flesvoeding geven bevalt me prima, ik had ook nooit zo dat speciale gevoel bij borstvoeding moet ik eerlijk zeggen. Weet ook niet of ik bij een volgend kindje nog borstvoeding ga geven. Ik was ook onzeker over de hoeveelheid die hij binnen kreeg, maar hij groeide goed, dus dat zat wel goed. Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt,

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

wat leuk om te lezen dat hier ook nog mama's zijn die volledig borstvoeding geven. In mijn omgeving geeft bijna niemand meer borstvoeding en ik hoor ook steeds vaker geluiden van: nu nog? En: krijgt hij nog steeds niets anders? Is dit herkenbaar voor jullie? Tijn is nu bijna 5 maanden. Hij was even niet zoveel aangekomen maar dat schijnt heel normaal te zijn rond de 4 maanden bij bv. Toch heeft dat me niet doen twijfelen. Ligt er denk ik ook wel aan dat hij gewoon lekker in zijn vel zit, naar je kind kijken is toch het belangrijkst, niet? Het voeden was tot ik een maand terug een lactatiekundige op de stoep had staan vaak pijnlijk en heb toen wel eens getwijfeld of ik er nog mee door moest gaan. Aan de andere kant had ik een enorme vechtlust en had ik zoiets van: na zoveel moeite (op gang komen koste na de bevalling wel moeite, omdat ik ziek was en Tijn op de kinderafdeling lag) en na de pijn die het deed. Ben blij dat ik doorgezet heb en geniet er vaak nog echt van. Natuurlijk zijn er ook momenten dat ik denk: ppffff, maar das eigenlijk altijd maar een momentopname. Ik denk inderdaad dat het -zoals eerder gezegd- heel goed is een doel voor ogen te hebben op de moeilijke momenten, aan de andere kant moet je ook voor jezelf stop  kunnen zeggen als dat zo voelt. Goed naar je gevoel luisteren dus denk ik.
Tijn zit nu weer op een voeding meer (zat vanaf 9 weken op 4, wil er nu weer 5), logisch denk ik nu hij ouder wordt. Als hij 6 maanden is wil ik beginnen met bijvoeding volgens de Rapley-methode, dit naast borstvoeding, die dan na een tijdje hopenlijk wel minder vaak nodig zal zijn. Ik heb het geluk dat ik tot 16 juli thuis mag zijn en dan 5 werkdagen heb (in 2 weken) voor ik weer 6 weken vakantie krijg. In september start ik pas "echt" weer met werken en hoop dat ik dan op 2 tot 3 voedingen uitkom en de rest iets anders.

groetjes Natasja

Ha dames!!

Bedankt voor jullie reacties! Ik weet nu waarom ik er een beetje doorheen zit... Ik ben bij de dokter geweest en heb zware keelontsteking, koorts en mn HB was veel te laag (bloedarmoede) Mijn weerstand is erg laag en ik kan dus niks hebben en die borstvoeding werkt dan niet echt bevorderend!

Ik moet nu nog 5 weken werken tot het zomervakantie is, en ik was van plan om bv te blijven geven tm de zomervakantie. (sept zeg maar..) Ik werk trouwens 2 dagen.
Bij mn oudste is de bv (na vele adviezen en lactatiedeskundige nooit gelukt! Tenminste, na een maand dacht ik eindelijk dat het goed ging, maar hij was veel afgevallen ipv aangekomen. En toen moest ik echt gaan bijvoeden en bleek mn melk te weinig voeding te bevatten. Ik was dus zo blij dat het nu wel was gelukt en ik kan ook echt genieten van de momenten samen!! Maar geniet ook   van de fles geven. Dat geeft mij ook wel weer rust, omdat je dan weet wat erin gaat.
Ik ga nu wel bij voeden met een flesvoeding..... En ik wil dan de ochtend en avondvoeding zelf blijven doen. Zo middelen we een beetje. Soms kreeg ze wel 6 of 7 voedingen per dag en dat is echt te veel voor mij! Dus we gaan nu naar 5 voedingen, zoiets als CAAt klinkt mij goed in de oren. En dan kan ik 's nachts mn man er wat vaker uit sturen.
Nu doe ik het altijd. Ik heb sinds Elise is geboren nog geen nacht langer als 5 1/2 uur achter elkaar geslapen...... en daar ben ik zo aan toe!!!!!!!!

Hai Mama`s,

Hier ook nog een mama die 4.5 maand na bevallingsdata nog steeds borstvoeding geeft aan haar meisje!
Heb het bij m`n zoon die nu bijna 3 is net geen 2 jaar gegeven. Dat beviel zo lekker dat ik het nu weer wil proberen!
Gaf het laatse half jaar alleen nog maar `s morgens en `s avonds, maar dat maakt niet uit, het gaat om het idee.
En dat mensen het gek vinden? Niks van aantrekken zou ik aanraden! Ik kreeg ook negatieve reacties, maar voedde het laatste half jaar ook niet meer waar mensen bij waren...
Nu ben ik er ook heel makkelijk mee. Ik voed overal en altijd, het is maar een borst denk ik dan maar.......

Je zou bijvoorbeeld nu ze wat ouder wordt, fruithapje bij kunnen gaan geven, dat ontlast je bv al weer wat!

Succes met je keuze allemaal!

Liefs Wendy

Terug
Bovenaan