Voogd ja/nee

Wij hebben wel pleegouders voor Lotte uitgekozen, een goed  bevriend stel. We hebben het alleen nog niet officieel vast laten leggen. We zeggen steeds 'moeten we binnenkort doen' , maar je weet hoe dat gaat...

Groetjes, Marisa

Hoi, hoi,

Wij hebben het laten vastleggen in ons testament. Wij hebben gekozen als eerste keus mijn zusje en de tweede optie is de broer van mijn man. Wij hebben dit eerst aan hen voorgelegd.

Dit omdat mijn zusje in de buurt woont, zodat (mocht het ooit nodig zijn) de kinderen in hun eigen omgeving kunnen blijven,  eigen school, eigen vriendjes, etc.  Zij zal ook over de financieen gaan tot de kinderen 23 jaar zijn. Maar natuurlijk gaan we er vanuit dat we dit nooit nodig gaan hebben!!!!

Maar het is wel belangrijk om er eens over na te denken en het vast te leggen.

Juffy

Hoi allemaal,
Ik lees hier vaak dat mensen wel iemand in gedachten hebben,of hebben gevraagd,  maar het niet hebben vastgelegd..
Volgens mij is zo'n mondelinge afspraak weinig zeggend.
Wij hebben het ook pas laten vastleggen, toch denk ik dat mensen het onderschatten, en er in geval dat het wel nodig is, een hoop gedoe van kan komen..
Ook als je weet wie je wilt, er kan altijd iemand anders moeilijk gaan doen.
En dat wil je niet voor je kind/eren.
Ik vind het nu fijn dat we weten wie het is, en dat er geen anderen moeilijk kunnen gaan doen. en dat het onze keuze is, je wilt niet dat iemand anders beslist..
Dus vraag gewoon eens na wat het kost..wij vonden het meevallen, en ik meen het echt dat het nu allemaal relaxter aan voelt..
Geregeld is echt beter.
Natuurlijk moet een ieder het zelf weten, en hebben wij ook dik 8 jaar na de geboorte van de oudste pas iets geregeld..dus ik ben ook geen heilige..haha..
Gr Rina

Hoi

Wij hebben t ook laatst vast laten leggen laatstst. Wij bleven t oo k maar uitstellen en toen heb ik gewoon een afspraak gemaakt.
MIjn vriend en ik hebben beide maar een kleine familie, en die wonen ook nog eens meer dan 100 km uit elkaar. We hebben uiteindelijk gekozen voor mijn zusje.
Ja ze is pas 22 en single, maar ze heeft haar zaken goed geregeld een vaste baan en mijn ouders in de buurt. Ze leek me de meest stabiele factor binnen de keuzes die we hadden, ze was ook   bij mijn bevalling (dat is tegenwoordig daardoor ook haar werk... :) ) EN ze was heel vereerd.

T is btw geen kwestie van ik laat me kind na aan:...
Er worden een heleboel rechtsgeldige documenten opgesteld die noodzakelijk zijn. En daarin worden randvoorwaarden gesteld etc.  We moesten echt over vanalles na denken...
En stel dat je het niet hebt geregeld en je bent er niet meer om het te vertellen dan luisteren ze echt niet naar "ja maar we hebben afgesproken dat./"denk ik!

groetjes Evelien

Terug
Bovenaan