Voogdij bij overlijden

Beste mede-zwangeren,

Volgende week gaan mijn man en ik naar de notaris om de voogdij te regelen als wij beiden overlijden. Regelen jullie dit ook? en zo ja, wie benoem je als (toeziend) voogd en welke redenene heb je daarvoor? Alvast bedankt voor jullie reaties!
 
Hier ben ik ook heel erg over aan het nadenken...Ik vind het heel belangrijk om te beseffen dat je door een anders fout al de wereld kan verlaten,en dat je dan wel iemand achterlaat...Het belangrijkste aan deze keuze vind ik NIET dat je iemand neemt waar je een vriendschap mee hebt,of iemand die het zogenaamd verdient...maar het belangrijkste is hoe verantwordelijk en zelfstandig is deze persoon,is hij/zij instaat voor een kind te zorgen,je kan wel je beste vriendin nemen,maar wat als die nog een alleenstaand feestbeestje is die elke maand een andere baan heeft?
 
hoi hoi,

ik vind dit een moeilijke keus wij zijn er ook mee bezig om over na te denken. zelf ben ik 21 en me toekomstige man is bijna 23 onze ouders willen we niet kiezen zijn al wat ouder me broertje is nu nog te jong en met zichzelf bezig hij is net 18 me schoonzusje is 21 maar ind veel te veel gesteld op haar vrijheid lekker kunnen feesten en doen wat ze wil. logisch hoor daar niet van.ik heb een hele lieve tante maar dat ziet me vriend niet zo zitten. dus ja je ziet het het is heeeeeeel moeilijk wij weten het nog niet pffffffff erg moeilijk succes
 
Hallo,
Ook wij zijn hiermee bezig geweest. We hebben het ook al geregeld; de broer van mijn man en zijn vrouw. Zij willen dit ook graag voor ons doen, hebben zelf al een zoontje, we kunnen goed met elkaar overweg en hebben dezelfde ideeen over opvoeding, in het leven staan etc.
 
Je benoemd iemand tot voogd, maar je moet ook altijd een reserve-voogd benomen. Je moet dus over 2 personen nadenken!! Verder blijft het lastig. Persoonlijk hebben wij leeftijd niet als criterium genomen. Ik heb er met een aantal mensen overgepraat (die nu nog "jong" en vrijgezel zijn). Je moet vertouwen dat die persoon jouw kind op een goede en liefdevolle manier kan grootbrengen. Als die persoon er ook achterstaat, dan is zijn/haar burgelijke status of leeftijd niet van belang. Je moet er ook niet van uitgaan dat het meteen morgen nodig is. Wij hebben gekozen voor vrienden waar wij vertrouwen in zagen. Waarvan wij dachten dat onze lijn of manier van opvoeden ook hun manier zou zijn.
Het is een zeer persoonlijk besluit. Dus het maakt niet uit of anderen het anders doen. Jij en je partner moeten het over eens zijn, dat is het allerbelangrijkste. Je kunt ook navragen hoe het zit met tussentijdse wijzigingen (of het mogelijk is en wat het kost e.d.). Als je je dan over een paar jaar bedenkt (ruzie krijgt ofzo) kun je iemand anders benoemen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Omdat ik alleen ben heb ik dit geregeld voor mijn tweeling. Zij kunnen eventueel terecht bij mijn zusje en haar vriend. Zij wonen in hetzelfde dorp, dat vind ik ook wel prettig. Dan hoeven de kinderen niet zover van huis.
 
Terug
Bovenaan