Voogdij bij overlijden

Ook wij denken hier over na ,maar er zitten bij ons wat meer haken en ogen aan.
Ik ben gescheiden en hertrouwd met een hele lieve man.
Ik heb 2 dochters die bij mij wonen en we hebben samen een zoontje.
Mijn oudste dochter is 18 en kan redelijk voor zichzelf zorgen. Mijn jongste dochter is 9 en als er iets met mij gebeurt zitten we met een probleem, dan kan haar echte vader haar opeisen en zou ze naar hem toe moeten terwijl ze hem al heel lang niet gezien heeft. Om dit te voorkomen moet ik een testament laten maken waarin ik verklaar dat ze niet bij haar echte vader wil wonen maar bij haar stiefvader en broertje. Haar oudste zus moet dan verklaren dat zij al lang geen contact meer heeft met haar eigen vader en als er echt iets zou gebeuren komt dit voor de rechtbank, maar door dat testament zal ze uiteindelijk bij haar zus en/of stiefvader terecht komen. Lastig allemaal, voor de jongste van 3 maanden moeten we nog iemand hebben maar dat zal waarschijnlijk ook de oudste worden, ze neemt nu al vaak de zorg op zich omdat ze het erg leuk vindt , en samen met oma moet het dan wel gaan lukken.
 
Bedankt voor jullie reacties. Wij gaan nog even nadenken en het daarna regelen. Ik vind het een geruststellend gevoel dat onze kindjes straks bij iemand terechtkomen waar ze meer dan welkom zijn. Als wij nu niemand kunnen/willen benoemen, hoe moet een rechter dat dan wel kunnen als ons iets overkomt!?
 
Terug
Bovenaan