voogdijschap, notarissen, testamenten, enz. enz.

quote: Ger reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-08-2006 11:35:21'));

Hallo,

Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar en we gaan ook inderdaad het één en ander vast laten leggen voor een voogd e.d.

Nu is mijn vraag, hoeveel kost dit bij de notaris? Ik hoor namelijk dat er echt enorme bedragen worden gevraagd voor het maken van een testament.
En laat je de voogd ook vast leggen in het testament? Of doe je dat apart?

Nou ik hoor het wel.
Groetjes Ger.

Hoi Ger,

Klopt dat het wel  een hoop  centjes kost, wij hebben en een testament en de voogdij enzo vast laten leggen...volgens mij waren wij rond 300 a 400 euro kwijt(weet het preciese bedrag niet meer), maar dat komt ook omdat je beide (beide ouders)een testament dient te hebben.. (maar als je even met een notaris belt kan die je vast wel wat info geven) maar dan heb je wel alles gedekt voor de toekomst..de voogd hoeft dit niet te laten vast leggen...enkelt toestemming aan jullie geven..
Ik weet dat echt heel veel geld is...maar als je kunt missen is het het overwegen waard...
Sucses

Groetjes San

Hoi San,

Dank je wel voor je berichtje. Ik was al bang voor zo'n bedrag. We gaan het wel doen, want het is nu eenmaal nodig. Maar dan weten we een beetje wat we moeten/kunnen verwachten.

Nou ik ga het eens bekijken na het weekend.
Dank je wel hoor!

Groetjes Ger.

hallo Ger,

Wij gaan het nu zo doen (dit kreeg ik als tip).
Ik stel zelf een voogdijbrief op (heb mensen gevraagd en wel met de rest van de famiie overlegd)
Het contact aan allebei de kanten is goed en ik heb gevraagd of iemand het eventueel zou aanvechten mocht er iets gebeuren.
Dit is niet het geval dus van alle partijen een handtekening goed bewaren en mochten wij ooit trouwen ik hoop van wel dan zetten wij dat in het trouwboekje erbij.

groetjes claudia

oeps lees net een eerdere reactie op jou dat het absoluut niet rechtsgeldig is laat dus maar ik ga het maar wel rechtsgeldig doen, jeetje zeg wat doen ze toch moeilijk zoveel geld voor een papiertje....

groeten claudia

Hai,

Ja dat vind ik nou ook! Wat een gedoe om zekerheden voor jezelf en je kind te verkrijgen! Dat vind ik ook hoor. Maar ja het is niet anders, het moet wel gebeuren.

Wij hebben met een aantal familieleden geen contact meer na ruzie's e.d. dus ik wil niet dat  één van hen dadelijk mijn zoontje op komt eisen als wij er niet meer zijn! Dat vind ik echt een nachtmerriescenario. Dus dat doe ik niet. Ik wil vast laten leggen wie zijn voogd zal worden. Die personen hebben ook al toegestemd, dus dan doen we het maar.

Vervelend he dat dit soort dingen zoveel geld kosten?
Groetjes Ger.

wij hebben net eea regelt bij de notaris,   en wij waren voor 2 testamenten (waarin o.a. de voogdij opgenomen is) en een samenlevingsovereenkomst 699 euro kwijt (had eigenlijk 946 euro moeten zijn maar de notaris had ons mondeling iets anders beloofd dus hebben we uiteindelijk er nog wat vanaf kunnen krijgen. De tarieven zijn ontzettend verschillend, handige site is tarieven notarissen die je via google kunt vinden. Het is wel een enorm bedrag maar ik ben wel blij dat we het nu allemaal vast hebben staan. Voor degenen die niet getrouwd zijn geldt tevens dat je het gezag voor beiden moet aanvragen bij de kantonrechter (als je niets doet heeft de moeder alleen het gezag). Dit is trouwens iets anders dan het kind erkennen voor de geboorte.

groetjes en succes

sandra (mamma van kim 3 jr)

Haai, ook even voor de single mama's onder ons:

dit is dus echt SUPER belangrijk dat je het laat vastleggen wat er met jouw kind(eren) gebeurd in geval van overlijden! Hopelijk heb je het niet nodig maar toch! Mijn zoontje gaat naar mijn oudste broer en zijn vrouw: die zijn ook al Tawera's peetoom en - tante en hun visie op het leven ligt héél erg dicht tegen hoe ik het zie en hoe ik Tawera opvoed.

Helaas helaas helaas is de Nld wet wél zo dat de biologische vader wel rechten heeft maar blijkbaar geen plichten. Wees dus héél voorzichtig met het contact. Hij zou een dna-test kunnen laten doen en als hij kwaad wilt, ben jij je kind kwijt. Klinkt heel eng en vooral vergezocht, maar me dunkt dat er genoeg voorbeelden zijn (denk Sirië)

Ik heb mezelf en vooral mijn familie ingedekt door een testament te laten maken, en het is een pak van mijn hart om te weten dat Tawera hoe dan ook goed opgevangen wordt in de familie.

Terug
Bovenaan