voor ashley3

A

Anoniem

Guest
Hoi Ashley,

Mijn oudste zus werd maar 1 keer per half jaar ongi.. Die had dus ook maar 2 keer per jaar een eisprong.. Na een jaartje is zij ook naar de gyni geweest en heeft daar een hormonenkuur gekregen.. De hormonenkuur was niet erg prettig.. Ze had er lichamelijk geen last van maar ze kon echt verschrikkelijke moodswing krijgen.. Zo reed ze in de auto en zag ze een moedereend oversteken met kleine eendjes erachteraan en dat resulteerde in een gigantische huilbui..

Maar uiteindelijk na de derde ronde was ze zwanger.. Ze is nu de trotse moeder van twee meiden.. Eentje van 8 en eentje van bijna 4.. Ze werd wel gewaarschuwd dat de kans op meerlingen met deze hormonenkuur erg groot was.. Dit was bij haar niet het geval maar ze had er graag twee voor de prijs van een gehad..

Ik moet dus volgende week naar de HA en dan hoopik doorgewezen te worden naar de gyni.. Hou rekening met je vriend als die zijn sperma nog moet laten testen.. Mijn vriend had bijna een nervous breakdown.. Hij was zo bang dat hij "geen echte man" was..en dat potje hielp ook al niet echt.. We hebben wel een hoop lol gehad onderweg naar het ziekenhuis met het potje..

Hou me op de hoogte hoe het verder met je verloopt.. Ik duim voor je dat het na de gyni net zo snel gaat en goed gaat als bij mijn zus..

grz phoebe

Hey Phoebe,

hahaha ik lig hier in een deuk over je "sperma-onderzoek" verhaal
Kan het me helemaal voorstellen!!!
Mijn vriend was aan het werk toen ik van de week naar de huisarts was.
Ook ik kreeg een pakketje (papieren en potje) voor hem mee.
Heb het goed in het zicht op de tafel gelegd hahaha als hij thuis kwam zou het direct zien liggen.
Ik had graag een camera neer willen zetten om zijn gezicht te kunnen zien bij het vinden!
Wij hebben het nu al over zijn "van de hoogenbandjes" (goede zwemmers!).
Ik weet niet of je het al in een ander berichtje gelezen hebt, maar mijn huisarts  denkt (na het bekijken van mijn temp. grafieken) dat het "probleem" hoogstwaarschijnlijk in mijn eisprong  of juist het niet hebben van een eisprong zit.  
Heb een verwijskaart voor de gyn gekregen.
Meteen gebeld voor een afspraak, 18 juni is het geworden.
Er was een wachtlijst! 29 mei was de eerste mogelijkheid, maar dan zijn wij op vakantie, dus het is uiteindelijk 18 juni geworden.
Wel balen dat het nog zo lang duurt voordat we er heen kunnen!
Nu zit er niets anders op dan afwachten ...
Fijn om te horen dat er goede ervaringen zijn m.b.t. de medicatie!
Gaat wat worden die "moodswings", zie het al helemaal voor me
Terwijl ik dit berichtje tik, kan ik me niet meer herinneren of je in jouw berichtje hebt geschreven hoe lang jullie nu bezig zijn en of je nu ook (al) naar de huisarts bent geweest/gaat?
Vind het echt erie dat je tijdens het reageren niet kan spieken naar het berichtje waarop je reageert!
Ga nu maar eerst even checken of ik iets vergeten ben
Dan doe ik dat hierna nog wel even.
Voor nu iig greetzzz en liefs,
Ashley.

Ok, nog even een kleine toevoeging!
Ik lees dus dat jullie volgende week naar de huisarts gaan.
Hoe lang ben jij al "bezig" dan en hoe verlopen je cyclussen?

Tot schrijfs xxx
Ashley.

Hoi Ashley,

Wij zijn nu een jaar en twee maanden bezig dus dat zal ronde 14 zijn.. Ik moet 23 april naar de HA en dan hoop ik een verwijskaart te krijgen.. Ik heb geprobeerd te tempen maar aangezien ik onregelmatig werk en dus niet elke ochtend om dezelfde tijd opsta geeft dit geen betrouwbaar beeld.. Het stomme is dat ik al een keertje zwanger ben geweest dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn..

Ik heb die keer een abortus laten plegen omdat ik 13 jaar oud was en misbruikt door een familie vriend.. Ik ben nu bijna 29 (in mei) en dat is dus al een tijd geleden.. In de tussentijd kan er al heel wat mis zijn met me.. Daar maak ik me wel zorgen om..

Die wachtlijsten zijn ongelooflijk hé.. Erg lang.. In ieder geval ga je eerst op vakantie.. Even er tussen uit en lekker ontspannen.. Ze zeggen dat dat ook wel eens wil helpen.. Maar goed ik heb ook wat meer rust nu ik een afspraak heb met de HA.. Ik heb het gevoel ik hou me er niet meer mee bezig tot we daar zijn geweest

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het te laten rusten tot je naar de gyni ben geweest.. Je bent nu stappen aan het ondernemen en kan niet meer op het moment doen dan wachten..

En   de van de hoogenbandjes laten testen is ook al een begin!!!

Lees je hopelijk snel weer..

Grz phoebe

Hoi Phoebe,

jeetje joh, dat is niet niks wat jij op jonge leeftijd hebt meegemaakt!
Kan me goed voorstellen dat je je daar op dit moment zorgen over maakt, je weet toch niet wat zoiets met je lichaam doet?

Heb jij in die 14 maanden wel altijd een regelmatige cyclus gehad?
En bij jou vriend zijn de "vandehoogenbandjes" dus wel al getest?

Ik ben in Februari 29 geworden.
Zei vroeger altijd dat ik graag voor mijn 30e mijn eerste kindje wilde krijgen.
Dat gaat nu niet meer lukken  of ik moet in mei zwanger worden, maar die hoop heb ik eerlijk gezegd al behoorlijk opgegeven.

Het is net zoals jij al zei.
We wachten het gynbezoek maar af en zien dan wel verder.
Er valt toch een soort druk van je af als er een afspraak vast staat.
Daar kan je dan naar toe leven.
Voor de afspraak ben ik samen met mijn vriend 4 weken vrij van  het werk
Even helemaal relaxen en ruim twee weken op vakantie.
Nog één maandje werken. Kijk er nu al enorm naar uit!

Nou, tot schrijfs maar weer.
Ga even de tuin in om van het mooie weer te genieten!

Groetjesss,
Ashley.

Hoi ashley,

Ja op zich heb ik een regelmatige cyclus van 30/31 dagen...
Mijn vriend zijn zwemmers zijn atletisch in topvorm die gaan wel voor goud op het koningsnummer.. Daar ligt het dus zeker niet aan..

Lekker hoor 4 weken vrij.. Mijn vriend en ik zijn ook een maandje vrij geweest en we zijn naar de antillen gegaan even er helemaal tussenuit.. Waar gaan jullie naartoe op vakantie??

Wanneer heb jij je NOD deze maand?? De mijne is op 9 mei.. Ook al heb ik een afspraak met de HA ik hou het nog steeds bij.. Ik hou er heel erg rekening mee dat ik dan gewoon ongi wordt maar dan moet ik wel wat kurken bij me hebben want anders wordt het wel erg genant.. Ben het al een keertje vergeten in het begin toen ik er nog niet zo mee bezig was..

Als je de pil slikt weet je gewoon nu gaat het gebeuren maar ja zodra je die niet meer slikt dan kan je het nog weleens vergeten en als je dan geen kurken of red bulletjes (je weet wel met die vleugels) bij je hebt heb je toch een klein probleempje..

Het is zo lekker weer dat ik zelf ook nog even ga genieten van het zonnetje.. Ik moet vannacht weer werken en dan ben ik morgen en overmorgen weer vrij.. Heb jij je baas al verteld over het naar de gyni enzo want ik weet niet of je overdag werkt of niet maar daar zal je dan wel vrij voor moeten vragen...

Nou ik lees je snel weer..

Grz Phoebe

Hoi hoi,

wat een heerlijk weertje toch vandaag!
Van mij (en van onze hond) mag het zo blijven tot na de zomer
We zijn de hele dag al in de tuin te vinden, lekker aan het wisselen tussen zon en schaduw. Af en toe een was ophangen en een nieuwe was in de machine doen en dan weer niksen hi hi hi.

Wanneer mijn nod dit keer is ... kheb geen idee meer???
Na mijn vorige ongi  die 64 dagen  duurde weet ik niet op hoeveel dagen ik moet rekenen.  
Voor deze cyclus van 64 dagen was mijn langste cyclus 35 dagen.
Daar ben ik maar vanuit gegaan en zou mijn nod dus rond 18 maart geweest moeten zijn.
Helaas zit ik nu nog op mijn ongi te wachten, zit vandaag op dag 62! en nog geen RD te bekennen.
Is dus voor de tweede keer een mega lange cyclus aan het worden ...

En dan idd het probleem van het voorbereid zijn met de kurken en red bulletjes. (geinige benaming trouwens )
Ik heb ze nu maar standaard bij me. Zelfs in mijn jaszak! Je weet maar nooit hè.

Ik zag trouwens net een berichtje van jou over dat je graag wilde weten wat pcos en clomid zijn.
Wat ik ervan weet is dat pcos staat voor PolyCysteus Ovarium Syndroom. Letterlijk Poly > meerdere, Cysteus > vochtblaasjes (cysten), in de eierstok > Ovarium.
Volgens mij heeft het te maken dat er een probleem is in  de hormonale huishouding en dat hierdoor problemen met de eisprong ontstaan.
Iemand met pcos kan bijvoorbeeld hele lange cyclussen hebben en minder dan 8 menstruaties per jaar.
Een eisprongstimulerend medicijn is Clomid. Dit kan je gyn dus bijvoorbeeld aan je voorschrijven als je problemen met je eisprong hebt.

Onze vakantiebestemming is trouwens Canada  
We zijn  daar al eens eerder geweest en vonden het zo'n prachtig land dat we beide zoiets hadden van daar willen we nog een keer naartoe!

Ik heb op mijn werk nog niets verteld.
Alleen mijn directe collega weet er van.
Ik werk in principe alleen s'middags en mijn afspraak 18 juni is om 9.15 uur s'ochtends, dus dat gaat wel lukken.
Als we eventueel verder in de "medische molen" belanden en vaker afspraken gaan krijgen ga ik het wel aan mijn baas vertellen.

Nog een uurtje en dan begint mijn favo tvserie "De Pfaffs"
Vind het vooral leuk om die zwangerschappen van de dochters te kunnen  volgen.
Erg eigenlijk hè ...

Wat doe jij eigenlijk verder graag in het dagelijks leven? Sport, hobbies e.d.?

Tot schrijfs maar weer!

Greetzzz,
Ashley.

Hoi hoi,

Canada is iid erg mooi mijn schoonvader en zijn vriendin zijn er afgelopen jaar geweest, zijn vriendin komt er oorspronkelijk ook vandaan.. Heb dus heel veel foto's gezien.. Was er best van onder de indruk..   Gingen jullie nou 29 mei weg??

Overigens dank je voor je uitleg over PCOS.. Je komt af en toe zoveel van die termen tegen waar ik dus echt met vraagtekens zit.. Toch is het fijn dat je hier een beetje rond kan vragen...

Ik heb ook een hond.. Oud bessie al 14 jaar maar goed met wat pillen voor haar reuma doet ze het nog goed.. We gaan zo met haar naar het strand.. We zijn weer twee dagen vrij.. Mijn vriend werkt ook onregelmatig in hetzelfde bedrijf als ik en we werken ook hetzlefde rooster dus we zijn overdag lekker samen vrij.. Mocht het zo zijn dat er eindelijk een kleintje is dan gaan we tegenovergesteld werken.. De ene van 1 tot 8 en de ander van 8 tot vier.. Zo hoeft ons kleintje niet naar de creche ofzo.. Werken allebei ook partime 80% dus we zijn altijd 3 dagen per week vrij.. Ook wel fijn als je tegenovergesteld werkt dat je elkaar ook nog eens ziet..

Ik hou voornamelijk van lezen en computeren.. Thriller/horror boeken hebben mijn voorkeur en ik ben verslaafd aan freecell..  Deze zomer ga ik ook weer vrijwilligerswerk op het strand doen als reddingsbrigadier en dat is ook een hobbie op zich..

Sjonge een cyclus van 64 dagen.. Heb je er weleens over nagedacht dat er misschien een van je eierstokken niet werkt?? Dat zou namelijk de dubbele maand verklaren?? Nou ja de gyni maar afwachten.. Het heeft eigenlijk nu geen zin om over dat soort dingen te speculeren je weet het gewoonweg niet..

Nou het is weer een lang verhaal geworden maar over jezelf heb jij nog iets van hobbies of andere bezigheden die je tijd lekker vullen?? Ik ga nu lekker naar het strand met die oude tut (voor 5 minuten dan is ze moe en kunnen wij lekker op een terrasje zitten).

Grz Phoebe

Terug
Bovenaan