Voor Assepoester en anderen die problemen hebben met betaling van het uwv

A

Anoniem

Guest
Hoi Assepoester,

Het UWV heeft momenteel een betalingsachterstand van 8 weken. Heel erg irritant als je op je geld zit te wachten.
Ik ben toevallig vorige week op het hk van het uwv geweest voor mijn werk. We hebben geklaagd over die achterstand aangezien onze medewerkers er last van hebben. Nu schijnt het zo te zijn dat ze het beleid hebben dat wie het hardste roept het eerste geld krijgt. Bel je de verkeerde mensen of raakt je brief zoek dan krijg je niks. Nu hebben ze ons een noodnummer gegeven. Iedereen die daarheen belt krijgt betaald. Ze willen dit echter niet TE bekend maken want tja dat belt iedereen. Maarjaaaaaaaaaa wie ben ik om dit nummer achter te houden hihihihihihi!
Mensen die dit nummer bellen en geld eisen krijgen geld. Het is het nummer voor spoedbetalingen en dan heb je het binnen 5 werkdagen op je rekening hebben ze mij beloofd. Komt ie: 0900-9294

SUCCES!
lfs ing

Ik wil niet vervelend doen, maar dit is gewoon het nummer van de klantenservice van het uwv. Ik ken dit nummer inmiddels uit mijn hoofd, omdat ik hier al meerdere malen heen heb moeten bellen ivm een verkeerde uitkering.

Mijn ervaring is dat een klacht indienen via de site ervoor zorgt dat ze alles ineens heel snel op kunnen pakken.

groetjes Danique
38w4d

Hoi,

Het klopt dat het het klantenservice nummer is. Echter door de recente achterstand regelen de mensen achter dit nummer nu tijdelijk de spoedbetalingen. WIe belt krijgt geld wie niet belt niet is het motto van het uwv. Letterlijk de tekst van de procesbegeleider van het uwv.
Ik heb zelf  recentelijk gebeld voor 1 van onze medewerkers en binnen 5 dagen stond het geld op de rekening.
gr.Ing

hetgene wat je zegt inge, klinkt prettig, maar zo werkt het helaas niet in de praktijk.
het nummer is een algemeen nummer zoals al eerder gezegd is en steeds weer moet je je verhaal vertellen en steeds maar weer herhalen.dan zeggen ze terug te bellen en dat gebeurd echt zelden.
ik werk voor 2 werkgevers, bij de een krijg ik gewoon mijn salaris doorbetaald, gelukkig maar, bij de ander is een uitkering aangevraagd.

ze gaan maar slordig om met gegevens van mensen en vooral onzorgvuldig.

ik heb begin september mijn verzoek ingediend en nog steeds niets vernomen.

er is wel een klacht ingediend bij de staf maar ook dat heeft weinig vruchten afgeworpen...

mijn spaargeld gaat zo wel snel op vind ik zo,
en ik ben alleen maar negatief over het uwv...
wat een enorm slechte organisatie is dat...
ik denk er over om nu al een verzoek tot mijn zwangerschapsverlof in te dienen...
dat is nu over 3 maanden, belachelijk maar dan kunnen ze me niets verwijten dat ik te laat ben.
ik wacht nu al ruim 2 1/2 maand op mijn geld.

mooie boel allemaal...
ik kan daar slecht tegen.

Klopt als een bus! Het uwv is een vreselijke organisatie. Ik ben blij dat ik alleen met ze moet samenwerken en er niet zelf werk.
Echter wat ik zeg is echt waar hoor! Ik val gewoon van mijn stoel als ik jullie verhalen hoor! Als ik bel krijg ik het altijd geregeld. Heel vreemd dit. Ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen om je te helpen want ik weet dat je bij het uwv 80 keer wordt doorverbonden en niet wordt teruggebeld maar op dit nummer heb ik altijd actie.

Succes! Hoop dat het snel wordt opgelost.

lfs ing

welkom in de wereld van de uwv. Ik heb er zojuist ook weer een leuke aanvaring me gehad.
Ze zouden mijn zwangrschapsverklaring nog niet binnen hebben gehad. Kan gebeuren, maar waarom ze dat dan vrijdag pas laten weten en vrolijk in de brief vernelden dat als ze de 20e (vandaag dus)  niks binnen hebben dat ze mijn betaling enzo niet in behnadeling kunnen nemen. Nou komt de post pas laat bij ons dus vrijdag kon ik er niks meer mee, in het weekend kon ik dus ook niemand meer bellen. Erg handig. Op mijn werk zeggen ze trouwens dat ze de verklaring wel hebben doorgestuurd eneigenlijk heb ikmeer vertrouwen in ijn werk dan in de uwv, maar goed. UWV nogmaals gebeld en werd gelukkig wel snl geholpnen dat viel dan weer mee, maar een zwangerscapsverklaring hebben ze toch echt nog niet gehad van mij. Ben vorige week met verlof gegaan, dus toen ik zei dat ze dat dan wel een beetje laat doorgeven kreeg ik inderdaad het antwoord van dat ze erg achterlopen enzo. ,,Mevrouw u bent niet de enige die wij moeten helpen.....

Maar goed moet vanavond gelukkig toch naar de VK en dan kan ze de verklaring opnieuw invullen, maar ik hoop wel dat et nu wel goed blijft gaan. Ben wel blij dat de uitkering van de uwv via mijn WG uitbetaald wordt en zij dus ook wat meer actie kunnen ondernemen als het helemaal mis gaat. Maar stom is het wel.

Ik ben nog niet met verlof, maar heb nu al mot met het UWV. Ik kreeg vorige week namelijk een brief over de gegevens van mijn vorige zwangerschap en of ik die even wilde controleren. Hadden ze hem alleen wel gestuurd naar mijn studentenhuis, waar ik nu toch al zo'n 6 jaar niet meer woon en al zelfs niet meer in het huis woon waar ik na mijn studententijd heb gewoond. Ik woon al 4 jaar op mijn huidige adres...

Ik ben dus gewaarschuwd voor mijn volgende verlof! En dat moet dan ook nog eens tijdens mijn WW uitkering, omdat mijn contract per 31 decemebr afloopt.
Dit wordt nog wat, als ik jullie zo hoor.

groetjes
greet

oh, mijn bloed gaat al koken als ik de naam uwv hoor. Die mensen werken echt langs elkaar heen en met 80 verschillende systemen, volgens mij. Ik ben in de ww gekomen tijdens mij zwangerschap en ben al rond week 25 begonnen met navragen wat ik moest doen en welke formulieren ik moest hebben en invullen. Ik kreeg echt 5x een ander verhaal te horen. En als ze zeggen dat ze formulieren opsturen krijg je niks.... De 5e keer dat ik belde werd mij verteld dat ik een zwangerschapsverklaring van de VK/gyn. moest opsturen. Dat heb ik gedaan en die kreeg ik vervolgens terug met een brief waarin stond dat ik ze moest bellen om het te regelen...... Zakt toch je broek vanaf?
In week 31 van mijn zwangerschap werd ik voor een week opgenomen in het ziekenhuis, mijn man had mij netjes ziekgemeld. Eenmaal thuis werd ik gebeld door iemand van het UWV over mijn ziekmelding, waarom ed. Dat vind ik niet meer dan normaal, maar als ze dan voor de 10e keer vragen wanneer ik uitgerekend ben, dan heb ik het ook niet meer (maar ik blijf beleefd!) Vervolgens belt een paar dagen later weer iemand van het UWV met dezelfde vragen!! En ze hebben het zo druk; dat snap ik als ze alles dubbel gaan doen.

Kortom tot nu toe nog geen goede ervaringen met het UWV en elke keer als er een envelop van ze in de bus valt, durf ik m bijna niet open te maken omdat ik bang ben dat er weer iets niet goed is en ik me daar weer te druk over ga lopen maken.

Suc6 allemaal met het UWV!

Melanie (35 weken)

Terug
Bovenaan