Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap van je vind dat je het "verteld" en bijzonder dat je het mij toevertrouwd! In mijn vorige relatie (6 jaar) kon ik ook niet echt genieten en mijzelf geven..Ik voelde het altijd als moeten en het hoort erbij! In het begin vond ik het nog wel wat, maar na een aantal jaar hoefde het voor mij eigenlijk niet meer. Ik heb hier nooit met hem of iemand andrs over gesproken, omdat ik dacht dat ik raar was! Onze relatie was ook eigenlijk klaar, dus bij ons lag het daar aan!
Sinds 2 jaar ben ik nu met mijn huidige vriend en ik voel mij zo vertrouwd en kan mij helemaal geven! Ook ben ik nu een aantal jaren ouder,,,bijna 30 jawel en mijn zelfvertrouwen is enorm gegroeid!
Jij schrijft dat het voor jou weinig bevredigend is, nou moet ik eerlijk bekennen dat "de daad" op zich ook weinig met mij doet hoor, maar mijn vriend zorgt eerst voor mijn bevrediging (oraal) en dan gaan wij vrijen! Zo genieten wij samen! Er zijn vrouwen die tijdens het vrijen klaar kunnen komen, maar de meeste toch echt niet hoor! Probeer naar andere manieren die jij fijn vind te zoeken.
Ik weet niet of jij dit met jouw man bespreekbaar kunt maken? Vertel hem van jou onzekerheden dat lucht vaak enorm op en zo kan hij daar ook rekenig mee houden. Communicatie is vaak zo ontzettend belangrijk!
En het feit dat jij streng bent opgevoed speelt natuurlijk ook een grote rol, want misschien heb jij wel het idee dat een vrouw niet mag genieten?? Nou dat mag echt wel hoor!!
Gelukkig zijn jullie erg gek op elkaar, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, maar maak het bespreekbaar. Probeer ook eens om bijvoorbeeld niet alleen `s avonds in bed te vrijen, maar eens op klaarlichte dag op een andere plaats.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen en dat je wat aan dit verhaal heb. Als je er verder nog wat over kwijt wilt, je bent aan mij op het goede adres hoor!!
Liefs moi xxxx