voor bv-moeders

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje... geven jullie jullie ukkies nog steeds vit D? Ik vergeet dit heel vaak... maar nu met dit mooie weer zijn we toch vaker buiten, zal dan toch niet meer zo noodzakelijk zijn denk ik he?

Groetjes!!

Hey,

Bedoel je soms vitamine K? Vitamine D krijgt mijn ventje namelijk ook en hij krijgt flesvoeding.

Groetjes,
Nelly.

goeie vraag! hoe zat het ook al weer?
K toch alleen de eerste 3(?) maanden?
D als aanvulling bij bv, maar tot hoelang?

wie weet het wel?

Ik heb het volgende even van het voedingscentrum geplukt:

Vitamine D
Kinderen in de groei hebben veel vitamine D nodig voor de opbouw van de botten en tanden. Voor kinderen tot vier jaar is deze hoeveelheid zó groot dat die niet door de voeding kan worden geleverd en het lichaam die ook niet zelf kan maken onder invloed van zonlicht. Daarom geldt het advies kinderen tot vier jaar extra vitamine D te geven in de vorm van tabletten of druppels. Kinderen van één tot vier jaar hebben vijf microgram per dag extra vitamine D nodig, kinderen van één tot vier jaar met een donkere huid of kinderen die geen zonlicht krijgen tien microgram per dag. Onder een donkere huid verstaan we in dit verband een negroïde huid: kinderen van Marokkaanse en Turkse afkomst vallen hier dus niet onder.  

Tot 4 jaar dus.

Groetjes,
Nelly.

Dank je Nelly!!
Ik wist dat het idd geadviseerd wordt, maar ik vergeet het zo vaak.....

ehm... ik vergeet het ook altijd... Milo is wel de hele dag buiten en hier schijnt de zon onwijs vaak, en hij krijgt ook 2 flessen kunstvoeding per dag dus ik vind het allemaal wel best eerlijk gezegd...

Hoi,

Deskundigen trekken in het vit. D-verhaal ook niet 1 lijn. Er zijn er zelfs die zeggen dat het niet nodig is bij borstvoeding. Dus zo'n vaart zal het niet lopen als je het vergeet.
En als kinderen (ik dacht) 300 cc kunstvoeding krijgen dan is het niet nodig, is al toegevoegd. Ik vergat het ook regelmatig toen ik nog borstvoeding gaf. En je bent waarschijnlijk ook veel meer buiten dan in de winter.
Mijn moeder vertelde laatst dat toen ik klein was haar huisarts het onzin vond terwijl andere huisartsen het voorschreven. Maar dat is dan ook wel weer 29 jaar geleden whaha.

Terug
Bovenaan