voor bv-moeders

Tot 4 jaar krijgen ze bij mij extra vit d....volgens mij staat dat los van de hoeveelheid zon die een kindje nu krijgt. En daarbij moet je op deze leeftijd ze ook nog beschermen tegen de zon...weet niet of ze door al die bescherming heen genoeg d binnen krijgen via de zon

hallikideehallo!

Eehhmm, extra vitamine D? Nooit van gehoord, serieus. Zie je maar weer hoe dat soort adviesen per land verschillen. Hier in de US (of in ieder geval hier in New York) wordt dat helemaal niet geadviseerd. Aan de andere kant worden er wel weer enorme hoeveelheden vitamine D aan de melk toegevoegd, dus misschien is dat waarom. Hmmm, toch eens aan de kinderarts vragen.

groetjes, ilja mv Maximus 30-08-2006

Hoi,
Even een opmerking. Het gaat niet om zonlicht maar om daglicht, was ik vergeten te vermelden. Al is zon natuurlijk altijd goed, en inderdaad goed beschermen. Mijn zoontje geef ik niks bij, hij drinkt nog Friso. Daar zit genoeg vit. D in.

Lyanne krijgt iedere morgen vitamine D. Dat geef ik altijd voor ik haar tandjes poets. Het staat op de commode, dus vergeet ik het nooit.Ze vindt het helemaal niet erg, als ik met het flesje aankom zeg ik altijd:"Daar komen de pitamientjes" en dan doet ze d'r mondje al open.

Gr. Marieke

Wieteke krijgt hier altijd na het avondeten vit D. Vind het heel erg lekker. Gisteren pakte ik het flesje en ze wilde het zo aan haar mond zetten (hihihi). Maar goed, hier staat het gewoon altijd op tafel, dus vergeten we het ook niet.
En nemen jullie als moeders ook altijd vit D? Dit moest namelijk van ons consultatiebureau. Zolang ik borstvoeding geef, moet ik ook vijf druppels van dat spul. Nou ja, dat doen we dan maar. baat het niet, dan schaadt het niet.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Wieteke krijgt hier altijd na het avondeten vit D. Vind het heel erg lekker. Gisteren pakte ik het flesje en ze wilde het zo aan haar mond zetten (hihihi). Maar goed, hier staat het gewoon altijd op tafel, dus vergeten we het ook niet.
En nemen jullie als moeders ook altijd vit D? Dit moest namelijk van ons consultatiebureau. Zolang ik borstvoeding geef, moet ik ook vijf druppels van dat spul. Nou ja, dat doen we dan maar. baat het niet, dan schaadt het niet.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Ja ik neem zelf ook druppels....mirthe krijgt sinds kort net als haar broer een pilletje. Ze vind die druppels vies en gaat prrrrrrrrrt zo in mijn gezicht. Het pilletje vind ze interssant en laat ze wel in der mond.

Terug
Bovenaan