voor da77

Hoi,

Nou gelukkig heb je geen vervelende ervaring over gehouden aan je bevalling, maar zo als ik het las was het volgens mij wel te doen (als het te doen kan zijn, volgens mij is geen 1 bevalling leuk!). Mijn bevalling begon vrijdag ochtend, maar wist niet of dit nou echt het begin was, en ik had toch een afspraak in het zoekenhuis om 16.00, dus ik dacht ik hoor het dan wel, en toen was het nog heel goed te doen, er zat niet echt regelmaat in. Om 16.00 bleek 2 cm ontsluiting, ik blij! Ik weer naar huis, en ik moest terug komen als het om de 5 min kwam, nou dat gebeurde s nacht om 3 uur, wij naar het ziekenhuis, en om 6 uur kwamen ze pas kijken (toen werd het al wat pittiger) had ik pas 4 cm!! De moed zakte me in de schoenen....toen zijn me vliezen doorgeprikt, zo van dan zal het wel opschieten...maar nee, om 15.00 had ik 9 cm en een randje, en toen dacht ik ik stop er mee, laat maar ik hoef geen kind meer, maar ja, zo werkt het niet, haha, ze zouden na een uurtje terug komen en dan verwachten ze wel dat ik volledige ontsluiting zou hebben, nou dat was het langste uurtje van mijn leven en het erge was, toen kwamen zo nog niet gelijk!! Uiteindelijk mocht ik om 18.00 beginnen met persen, maar ook dat  heeft nog anderhalve uur geduurd, ze is uiteindelijk om 19.32 geboren, ze lag namelijk verkeerd, met het aangezicht naar boven, vandaar dat het persen zolang geduurd heeft. Later bleek dat de arts het heel druk had, ze was maar alleen en er waren 4 bevallingen op dat moment, iemand met een tweeling, en een meisje van 16 onder andere en die hadden meer hulp nodig dan mij. Gelukkig waren mijn moeder en mijn vriend erbij, aan hun heb ik heel veel gehad! Maar ik heb er een hele mooie dochter aan over gehouden en dat is het me allemaal waard geweest, alleen aan een tweede moet ik nog even niet denken, haha, al merk ik wel dat dat gevoel wel al minder wordt, raar he!!

En over mijn werk, ben ik nu wel  blij dat ik een stapje terug heb gedaan even wat minder verantwoordelijkheid, het belangrijkste is nu mijn gezin. Dat had ik van te voren niet bedacht hoor, want ik vond het een moeilijke beslissing, het was dat ik geen 5 dagen meer wilde werken en dat moest ik wel als ik mijn functie wilden behouden.

Ik ben benieuwd hoe jij de bakenzak ervaart ik hoop dat Emma haar rust er ook een beetje door kan vinden, want het is eigenlijk ook zielig voor haar, ze is moe, maar kan niet slapen. Het huilen gaat niet weg waarschijnlijk voor het slapen gaan maar word wel minder hard en minder lang, en dat is al een verademing, niet!?! Ik had daar namelijk echt zoveel moeite mee, ik werd daardoor ook heel sjagerijnig naar mijn vriend toe, en dat gaf ook weer spanningen.Ik had hem binnen anderhalve dag in huis, dus jij zal hem ook snel hebben. Mijn advies doe haar er elke slaapbeurt in, ook s nacht ook al slaap ze dan wel goed misschien, want dan word het een gewoonte, in de zak en dan slapen! Succes en ik hoor het wel!!

Groetjes Elise

Hoi Elise,

Jeetje zeg, jij bent lang bezig geweest. Heftig hoor! Vooral dat laatste stuk, dan denk je dat je er bijna bent en dan duurt het nog een paar uur! Hebben jullie nog een keizersnede overwogen vanwege de ligging en de lange duur? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat Chelsey het op een gegeven moment allemaal ook teveel werd. Bij Emma was dat heel duidelijk, haar hartslag liep terug op elke wee. Ze kreeg het toch een beetje benauwd dus ben ik ingeknipt. Anders was ze er met 3 persweeen extra ook geweest maar zo ging het nog iets sneller. Overigens deed ze het gelijk prima, dus ze heel benauwd heeft ze het niet gehad.

Ja, ik ben ook beniewd hoe de bakenzak bevalt. Hij zal vandaag op de post gaan en dan heb ik hem morgen denk ik. Vanmorgen is best goed gegaan. Ik ben even naar de huisarts gegaan omdat ik nog zo moe ben en  me ziek ga melden op mijn werk. Emma heeft dus in de wagen gelegen en even geslapen. Bij de ha heeft ze even een demonstratie gegeven van haar stemgeluid! Toen ze echt wakker werd thuis  hebben we geknuffeld en daarna heeft ze toch weer een uur geslapen. Het lijkt erop dat dat redelijk werkt. Lang laten liggen werkt niet, want ze maakt zichzelf overstuur. Maar even eruit en spelen op schoot en dan weer in bed. Maar goed, we gaan nu de middag in en dat is het meest lastig. In elk geval moet ze nodig in bad dus dat gaan we vanmiddag maar doen als ze niet wil slapen. Wordt ze in elk geval moe van!

Ik  snap dat je niet meer fulltime gaat werken. Lekker bij je dochter zijn is zo belangrijk! Ik werkte voorheen ook meer, maar het vervelende met mijn werk is dat het soms een ochtend, soms een middag en soms een hele dag is. Heel erg hap-snap. Tja, nu ben ik een stuk minder flexibel! Mijn manager snapt daar niets van: kun je  niet 's morgens naar het kdv bellen dat je moet werken en dat je je kind komt brengen?  Die heeft zelf duidelijk geen kinderen.

groetjes, Diane  

Nog een kleine aanvulling:
Het huilen van Emma trekt bij ons ook een wissel op onze relatie. Sowieso moest mijn man erg wennen aan het hebben van een baby. Hij  denkt dat hij zijn vrijheid kwijt is en zegt dat hij kinderen pas leuk vindt als ze praten. Ik dacht van te voren altijd dat dat wel mee zou vallen als hij zelf een kind heeft, maar hij blijft erbij. Ik probeer hem daarom te laten zien dat Emma wel communiceert met geluidjes. Dat soort dingen was hem anders niet eens opgevallen. Ach ja, we zijn gewoon allebei  erg moe. Als de bakenzak werkt en ze gaat beter slapen dan  ga ik een avondje samen plannen. Zijn we wel aan toe denk ik. In elk geval bij ons voorlopig ook geen tweede.  

groetjes, Diane  

Hoi,

Nog even over mijn bevalling, ze hebben het niet gehad over een keizersnede, want hoe moeilijk ik het had af en toe, zo goed bleef zij het doen, haha, haar hartslag bleef netjes ook tijdens het persen, ze wisten trouwens niet dat ze verkeert lag, want mijn verloskundige zei een paar dagen later   toen ze de papieren las dat ze verkeerd lag, en was verbaasd dat ik niet ingeknipt was en dat ze de pomp niet gebruikt hadden, want ze zei als ze het geweten hadden hadden ze dat gedaan , het schijnt namelijk moeilijk te zijn om het op je eigen houtje te doen, ze hebben me gelukkig gewoon de tijd gegunt, ik BLIJ want een knip en de pomp waren mijn ANGST! Ik ben wel een beetje gescheurd, maar 3 hechtingtjes.

En volgens mij hebben  de meeste  mannen zoiets van is 'dit' het , en wachten ze allemaal op het moment van lopen en praten. Je hoort ook   eigenlijk alleen maar het begrip moedergevoel en niet vadergevoel en nu begrijp ik dat. Mijn vriend vind mij ook wel vervelend af en toe met dat boek, want hij wil lekker met haar liggen op de bank als hij thuis komt en dat zei dan lekker bij hem gaat slapen, maar dan kom ik weer, van nee, ze moet leren in haar eigen bedje te slapen, je moet niet alleen maar aan jezelf denken en aan nu, maar ook aan de lange termijn, je zit dadelijk echt met een probleem als ze alleen maar bij jou wil slapen en niet meer in haar bed, ik vind het ook jammer als ze weer gaat gapen, dan denk ik ook wel eens, nu alweer, maar ja hoe ouder hoe meer wakker, en dan denk ik nog weleens terug aan de tijd dat ze veel sliep, haha. En van slapen worden ze groot.

Wel vervelend dat je een baas heb die zelf geen kinderen heb, want dan heb je echt minder begrip en inderdaad niet alles gaat meer zo makkelijk, gelukkig heeft mijn manager ook een kindje van 3 dus hoop dat het bij mij mee gaat vallen. Wel goed dat je je ziek gaat melden, want anders is het echt zonde van je vrije dagen en als het goed is behoud je zo ook nog even je oude salaris en dat is ook nog meegenomen!

Wat een leuk kindje is Emma!! Zat net naar de foto te kijken, ik heb het ook geprobeerd, maar het lukte niet echt, haha, dadelijk maar kijken of ik kan vinden hoe het wel moet en dan nog maar even proberen.

Groetjes Elise

Hoi,
Ik probeer ff bij jou of het lukt, ik wil ook reageren op zomer fotos maar sta echt voor paal daar, want het lukt niet, haha, hij doet heel raar daar.

Dit is Chelsey met mijn vriend, lief he!! Ze is hier nog wel jonger.

Groetjes Elise

Hoi,

Nou, het is gelukt hoor. Ooh, wat een schatje. Een vrolijke meid zo te zien. Ik zag dat Chelsey inmiddels ook bij de zomerbaby's staat.  

Ja, je hoort het vaker dat mannen  niet zoveel hebben met baby's. Wel grappig dat je vriend als hij thuis komt meteen met Chelsey wil spelen. En ja dan is het boek vrij strikt. Wel een beetje te vind ik soms, want het laten huilen urenlang vind ik wel  ver gaan. Zeker als je dan op internet  surft en tegenkomt dat kinderen die dan niet getroost worden onveilig gehecht worden. Tja, wat moet je daar nou weer mee?

Ik heb net weer een klassiek voorbeeld van hoe het niet moet gehad. Emma in bed, 1 uur geslapen. Kwartier huilen, blijkt poepbroek, nog heel even samen gespeeld, weer in bed want ze gaapt. 1 uur huilen later  dan maar in bad want dat was al  2 dagen niet gebeurd, dan toch fles iets te vroeg en ze valt als een blok tijdens de fles in slaap. Gevolg:  maar 90 cc gedronken en slapend in bed gelegd.  Door het laten huilen is ze vaker moe als ze aan de fles begint. Ik heb inmiddels al mijn hoop gevestigd op de bakenzak!      

groetjes, Diane

Hoi,

Ik vind sommige dingen van het boek ook te hoor, ik zou mijn kind ook geen uur kunnen laten huilen! Ik merk dat als ik alleen ben ik een betere regelmaat heb voor Chelsey, dan in het weekend als mijn vriend ook thuis is, hij wil haar snel langer oplaten en als dat gebeurd huilt ze zich langer in slaap en daar raak ik weer gestrest van omdat ik weet dat dat niet nodig is, hij ziet het nog niet goed, maar ja ik heb dat ook echt moeten leren zien, dus ik moet hem ook een kans geven.

Ik ben vandaag voor het eerst weg geweest met Chelsey in de draagzak, en dat was leuk! Het was gezellig, omdat je echt de hele tijd contact heb, ze keek me de hele tijd aan, haha zo leuk!

Ik ben ook zo benieuwd morgen als je de bakenzak heb, en anders, ze zeggen dat babys de eerste 3 maanden het meest huilen, en het moeilijkst slapen, dus anders maar hopen dat dat waar is, toch?? Het rare is dat ze wel moe is , anders valt ze niet in slaap  aan de fles, konden ze het af en toe al maar vertellen he.Ik hoor het wel.

Groetjes Elise

hoi,

Wat leuk dat de draagzak zo goed gaat en dat Chelsey het leuk vindt. Ik heb er ook 1 liggen van mijn zus maar we hebben hem nog niet gebruikt. Vanmorgen heb ik me ziek gemeld op mijn werk m.i.v. volgende week aansluitend aan mijn verlof. Ze zorgen dat ik op korte termijn naar de arbo-arts kan. Eens kijken wat die van het hele verhaal vindt. Gisteravond ha ik de eerste keer nagym. Leuk om te zien hoe iedereen er zonder die dikke buik uitziet. De meesten hadden een ongecompliceerde bevalling gehad. Er waren maar een paar, waaronder ik, die een ander verhaal hadden. Wel zijn het dan gelijk echt heftige verhalen.  

Wij worden inmiddels  steeds losser met het schema. Slecht, ik weet het, maar mijn man  en ik voelen ons allebei niet prettig bij zo lang laten huilen en zo weinig aandacht.  En Emma ligt compleet oververhit in haar bed na zo'n tijd huilen. Inmiddels zou je toch wel wat effect mogen verwachten. Ik verwacht de post zometeen dus ik hoop echt dat de bakerzak helpt. Wat heeft Chelsey  aan  in  de bakerzak? En heb je er nog een deken overheen of dat cape-je?

groetjes, Diane  

Terug
Bovenaan