A
Anoniem
Guest
Wij hebben dus een dochter van bijna 3 en zijn geregistreerd partner, ons is destijds duidelijk verteld door de medewerker van de burgerlijke stand (en tevens een goede kennis) dat erkenning genoeg is en dat daarmee na de aangifte het ouderlijk gezag automatisch geregeld is. In de afgelopen 3 jaar hebben we nog geen problemen met het ouderlijk gezag gehad, mijn vriend heeft ook een id kaart voor onze dochter aangevraagd en dat is prima gelukt zonder extra toestemming van mij of zo. Dus ik denk dat het ouderlijk gezag bij ons prima geregeld is. Ik begrijp niet waarom ze bij de ene zeggen dat het wel nodig is om aan te vragen en bij de ander niet. Mijn vriend heeft laatst ons 2e kindje erkent en wederom werd gezegt dat hierbij dan ook gelijk het ouderlijk gezag is geregeld. Verder kennen wij nog 2 stellen met kinderen die ook geregistreerd partner zijn en die ook niet appart ouderlijk gezag hoefden aan te vragen. 1 van die stellen heeft een kindje met een hartafwijking en zowel de vader als de moeder moest toestemming geven voor een operatie (tekenen) als de vader geen ouderlijk gezag had gehad dan had alleen de moeder toestemming hoeven geven, omdat de vader er dan geen inbreng in heeft. Dus ik denk dat ook bij hun het ouderlijk gezag na de erkenning automatisch geregeld was. Ik snap niet waar die verschillen weg komen....
Groetjes.
Groetjes.