voor degene die FV geven??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik ben in januari uitgetelt van onze 1e uk!! Mijn vraag aan jullie is welke flesvoeding geven jullie??

Ik heb vanmiddag kruidvat eigen merk opgehaald maar wat zijn jullie ervaringen???

kus coortje

Ik wilde in eerste instantie borstvoeding geven, maar dat lukte helaas niet. De kraamhulp raadde toen aan om te starten met Friso 1 preventief hypo-allergeen. Ons ukkie deed het daar prima op. Enige nadeel is wel dat deze voeding vrij prijzig is, €12.50 per pak (toen nog wel, de prijzen zijn inmiddels omhoog gegaan). Na 6 maanden ben ik overgestapt op het huismerk van de Kruidvat, prijs is veel liever en ons ukkie doet het hier ook prima op. Volgens mij zijn de voedingen kwalitatief ongeveer hetzelfde, alleen de prijs verschilt enorm.

waarom zou je direct starten met hypo-allergeen. Ok als je ervaringen hebt met al een kind met een alergie, kan ik me er iets bijvoorstellen, maar ik zou er niet zomaar mee beginnen.

Onze twee jongsten hebben ook Friso 1 normaal gehad. Beide spuugde ervan en we hebben het toen gemengd met Friso comfort.

Volgens mij makat het niet zoveel uit hoor met welke je begint. Het is toch kijken hoe jouw kindje er op reageert.

Miep

Ik heb naast BV steeds Nutrilon gehad. bevalt prima, maaris niet de goedkoopste.

greet

Hi,

Na de borstvoeding ben ik ook begonnen met Kruidvat eigen merk, omdat de andere merken best duur waren. Ik moest ook aan de hypoallergene voeding ivm astma in de familie en bij mezelf.

Toch kreeg ik een schuldgevoel. Ik gaf de voeding omdat het goedkoper was. Maar ik wilde niet bezuinigen op voeding! Dus ik ben overgestapt op Friso. Nu gebruiken we Friso 2 (en geen hypoallergeen meer). Gewone voeding is wel een stuk goedkoper dan H.A. voeding, dat is bij alle merken zo.

Ik heb qua gebruik geen klachten over het kruidvat-merk. Maar mijn gevoel vond het niet goed genoeg.

Gr. Tamara.

Altijd starten met preventief hypoallergeen. Anders is het leed al gedaan. Bij de eerste koemelk. Als je kindje er op reageert dan zal het er lang last van hebben. Als je na een paar maanden preventief geen reactie ziet kan je dan veiliger overstappen op gewone voeding. Dan zijn de darmen rijper.
Dat vertelde een arts mij laatst.
Maar je moet dat wel kunnen betalen.

hier in het ziekenhuis zeidne ze toen dat er nauwelijks verschil zit in nutrilon of friso. er zijn zulke hoge eisen aan. alle voeding die eris voor zuigelingen is goed, het grootste verschil is de prijs, ik ben toen voor friso gegaan omdat die toen goedkoop was, maar nu zijn ze even duur.

ervaringen van anderen zegt echt heel weinig. je moet het echt zelf uit proberen op je kindje. de kwaliteit schijnt van alle merken wel goed te zijn.

Probeer nog even te genieten van  je bolle buik onder de kerstboom

Terug
Bovenaan