voor degenen die wel borstvoeding gaan geven, weten jullie dit?

Hoi Diana, Ik heb bij de eerste geen bv-kussen gebruikt maar gewone hoofdkussens, ging op zich prima maar ik ga er nu wel eentje kopen, lijkt me toch wel lekker.
En die kolf, ik zou het wel doen hoor ,van tevoren. Leen desnoods eentje van een vriendin. Ik kreeg na 4 dagen enorme stuwing waardoor mijn dochter geen vat kreeg op mijn tepel (probeer jij eens een voetbal in je mond te krijgen). Ik heb toen wat afgekolfd en al vindervoedend met een kaakspuitje de melk gegeven totdat de stuwing wat afgenomen was.

gr. Anne

hallo  meiden!

Ik had nog nooit gehoord van zo'n kussen. Een vriendin van mij is 5 weken terug bevallen van een prachtig jongetje en geeft dus ook borstvoeding. Ze zit aldoor zo vreselijk te martelen om haar mannetje vast te houden tijdens het voeden, dat we al tegen elkaar zeiden, is hier geen oplossing voor! maar wel dus. Ga haar er morgen meteen 1 kado kopen en ik haal er zelf ook straks 1 als ik verder gevorderd ben.

groetjes marieke 25w+6d

Ik heb het kussen gebruikt tijdens de zwangerschap voor mezelf, voor de borstvoeidng vond ik het een onding.

Ik heb een grote veodingskussen, misschiend at een kleintje prettiger is.

miep

hier gebruikte ik het kussen idd al tijdens de zw.schap voor mezelf! In plaats van allemaal kleine kussentjes onder buik en tussen benen om nog een beetje fatsoenlijk te liggen gewoon m'n voedingskussen mee naar bed .

Voor het voeden van mijn beide kindjes heb ik hem ook gebruikt. Met name in het begin als ik zittend op bed voedde.... op de bank leunde ik op de bankleuning en liggend heb je hem helemaal niet nodig. Later heb ik hem ook gebruikt toen ze net gingen zitten...even achter de rug leggen.... mochten ze vallen dan in elk geval niet te hard (en aan 3 kanten bescherming) .

hee diana ik heb mijn zoontje gewoon liggend op bed bv gegeven lekker relext en 1 tip doe het op je eigen manier en laat de kraamverzorgster je kind niet dwingen dan word het een drama ik had ook zo mijn eigen foefjes en 's nachts moet je het ook zelf doen alleen van een wat oudere kv zou ik wat aannemen sterkte en gr natas mamma van nick

Ik vind het ook geen succes zo'n voedingskussen. Ik heb 1 van de duurdere (dus niet vd hema bijv.), maar gebruik hem nooit. Toen ik net bevallen was, heb ik 'm 2x gebruikt, maar daarna niet meer. Maar het is persoonlijk, misschien vind jij het wel geweldig. De kraamhulp zei ook nog dat het goed is om zonder te oefenen, zodat je ook ergens anders (dus zonder kussen) de voeding kunt geven.
En wat betreft de kolf, die zou ik pas kopen als je hem echt wilt gaan gebruiken.

Hallo allemaal!
Dankjewel voor jullie reacties!!
De bv kussen schaf ik wel aan! Heb m al gekocht nu haha. Een kussen is nooit weg eigenlijk.
Met de kolf wacht ik inderdaad tot het goed gaat, ik kan natuurlijk altijd mijn vriend of moeder/schoonmoeder na de bevalling erom sturen. Ik ga er wel vanuit dat de bv goed zal gaan, maar je weet maar nooit.
Huren zal ik niet doen, ik koop het wel nieuw in de winkel.
Liefs diana

Terug
Bovenaan