Voor Dionne

A

Anoniem

Guest
Hoi Dionne,

Wat grappig. Jouw dochter en mijn zoontje zijn dus bijna even oud (mijn zoon is van eind augustus 2004).

Wat bedoel je met "serieuze problemen" sinds juli? Zijn jullie alweer zo lang aan het klussen voor een tweede. Vervelend joh, zeker omdat het bij de eerste zo makkelijk ging.

Ik herken dus alle onzekerheid, terwijl die (bij ons althans) feitelijk nergens op gebaseerd is. Heb jij ook zo'n last van al die "bemoeials" die maar blijven gissen of zelf gewoon vragen waar de tweede blijft?

Nou, moed houden maar! Het moet toch ergens goedkomen. Mag ik vragen hoe jong jij bent? Ik ben 32, dus de klok tikt nog niet. Ik zou alleen graag snel zwanger zijn met het oog op het leeftijdsverschil met onze zoon.

Groetjes en veel succes,
Hester

Sorry, je verhaal iets te snel gelezen. Er stond "proberen" en geen "problemen".

Nou, dan zitten we inderdaad in een zelfde ritme. Wij hebben ook voor het eerst in juli echt serieus geklust. Was al wel in juni met de pil gestopt en die maand had het ook gekund, maar niet echt voor gegaan. Formeel dus nu in ronde vijf, maar eigenlijk ronde vier. De afgelopen ronde dus een vroege m.k. gehad en nu vanaf het weekend weer flink aan de slag. Ik ben wel een beetje confuus over hoe een cyclus werkt na een m.k.

Ik heb de m.k. dus gehad op dag 34 van de vorige cyclus (ben normaal 27/28 dagen). Is nu die 34e dag de eerste dag van mijn nieuwe cyclus of moet ik - voor het uitrekenen van de vruchtbare dagen - toch uitgaan van 27/28 dagen. Weet iemand dit?

Groet,
Hester

Hoi Hester,

Het grappige is, dat ik ook 32 ben. Je bent toch niet toevallig ook in maart '74 geboren?

Wat rot dat je een mk gehad hebt. Het lijkt me dat je weer moet tellen vanaf het moment dat het mis ging. Dat het als een soort menstruatie moet worden gezien (dit klinkt heel cru, maar is puur theoretisch bedoeld!)

Ikzelf heb een heel regelmatige cyclus met een enorm pijnlijke eisprong. Vorige keer kon ik niets meer van de pijn en vroeg me af hoe je in vredesnaam nog een kind kunt maken als alles zeer doet. Na informeren bij mijn zussen (via een omweg want ik vertel niemand iets) schijnt een paracetamol wel wat te helpen.
Tot nu toe hebben we nog niet echt gericht geprobeerd (niet precies op de vruchtbare dagen om de dag geklust) maar ik denk dat het de komende tijd toch wat meer zal gaan spelen. Ik wil ook het liefst dat er niet teveel tussen mijn dochter en een volgende komt te zitten.

Ik blijf het raar vinden dat ik er nu zo onzeker van wordt. Maar dat komt denk ik ook omdat ik van de eerste zo snel zwanger was, en dat dit nu niet gebeurde. Dat had jij toch ook?

groetjes, ben benieuwd hoe we verder gaan,

Dionne

Ik vergeet ook de helft.....
Zo af en toe wordt er wel een opmerking gemaakt over een tweede. Maar mijn man was heel lang tegen en dat wist ook iedereen. Dat roepen we nu dus nog steeds en iedereen gelooft dat. Gelukkig is mijn man nu ook voor, het was een hele emotionele tijd omdat ik heel graag wilde en hij niet zo.

groetjes,
Dionne

Hoi,

Ja, ik was destijds in een keer zwanger. Was er toen ook minder mee bezig. We hadden wel besloten ervoor te gaan, maar we waren nog druk met van alles. In augustus getrouwd, toen een maand op reis, toen verhuisd. De eerste "klus" in ons nieuwe huis was het meteen raak. Had geen verschijnselen, maar toen ik 1 dag overtijd was, testte ik positief met een hele vette +. Superzwangerschap gehad en een hele slechte bevalling.....mijn zoon woog bijna 10 pond, dus dat ging niet zo heel soepel. Ik kan nu ook best opzien tegen bevallen (toen was ik heel relaxed), maar eerst zwanger worden dus. Wij gaan vanaf dit weekend weer even volop klussen

Ik ben trouwens  van juli 1974!

Ik probeer er iets minder mee bezig te zijn en kreeg de tip om heel bewust te genieten van onze zoon. Dan komt die tweede vanzelf, daar ga ik van uit.

Het zou wel een giller zijn als wij beide weer (ongeveer) gelijktijdig zwanger zijn. Dan zijn wij nagenoeg even oud en onze kinderen ook!

Groetjes en alvast een goed weekend,
Hester

Hoi Hester,

Hmmm, een lastige bevalling is niet iets om weer naar uit te kijken. Die van mij ging ook niet  lekker en is geeindigd in een keizersnee. Mijn dochter was ruim acht pond en haar hoofdomtrek was dusdanig dat ze er niet uitpaste. Wel de hele rit meegemaakt tot aan persen toe maar ze ging het geboortekanaal niet in. Ik denk nu dat ik tijdens een volgende zwangerschap moet gaan bekijken hoe het loopt en of het uberhaupt nog gewoon kan. (destijds hebben ze geadviseerd om het met echo's in de gaten te houden en als het hoofdje weer boven een bepaalde waarde is, doen ze een geplande keizersnee).

Wat je zegt; eerst zwanger worden en dan zien we wel weer verder. Wij zijn ook dit weekend weer begonnen met ''proberen" (vind je klussen ook zo'n gek woord?). Wel een dagje gemist, uitgaande van 1 x per twee dagen maar dat mag de pret niet drukken. Mijn eisprong is dinsdag of woensdag, dus ik denk niet dat het allemaal zo'n vaart loopt. En anders volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik merk dat ik er erg rustig onder geworden ben.

Het zou echt stom toeval zijn als we tegelijk opgaan. V.w.b. 'klussen' lopen we zelfs zo'n beetje gelijk!

groeten,
Dionne

Hoi,

Dat is toevallig, ik kijk net weer even op het forum en jij hebt net gereageerd!

Nou, we lopen zelfs qua eisprong gelijk. Ik verwacht 'm ook maandag,  dinsdag of woensdag (dag 14,  15 en 16). Dus even  wat "oefenen" (ik vind klussen ook niet zo'n geslaagd woord) de komende dagen. Wij doen ook zo om de dag en als we een keer een dagje missen is dat geen ramp. Ik werd in november 2003  tenslotte ook  zwanger van een keer proberen op (kennelijk) de goede dag!

Wanneer is jouw NOD? Ik weet even niet zo goed wanneer ik 'm moet verwachten i.v.m. mijn miskraam van afgelopen ronde!

In welk gedeelte c.q. provincie van het land woon jij. En werk je ook?

Ik woon in Zuid-Holland en werk drie dagen!

Groeten,
Hester

Hoi!

Ben druk geweest, daarom pas nu weer ingelogd.

Misschien een domme opmerking tussen alle doorgewinterde dames, maar NOD staat voor de dag dat je normaal ongesteld wordt? Dat zou woensdag over twee weken zijn, dat is 1 november. Het gekke is dat ik vier weken geleden op dit moment stijf stond van de pijn in mijn buik, en er nu best makkelijk doorheen sukkel. Wel wat gevoeld maar niet veel.

Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat de eisprong zich aanpast naar het seizoen. 's winters in de nacht en 's zomers overdag. Het temperatuursverschil met 4 weken terug is enorm.  Het zou dus heel goed kunnen kloppen en zou de uitleg zijn voor het feit dat ik niet altijd die enorme pijn   bij de eisprong heb meegemaakt.
We zien wel.

Ik werk momenteel ook 3 dagen. Op maandag, dinsdag en vrijdag. Ik ga per 1 december weer terug naar 2,5 dagen. Die verdeel ik dan in ene week 2 dagen en andere week 3 dagen. Dit deed ik tot een half jaar geleden ook, maar er ging een collega weg en ik dacht "ik vul die dag wel even op".
Qua doorstroom van werk is het ideaal maar het levert niet gigantisch veel extra op.Dus ik heb besloten weer terug te gaan. Ga ik op die dagen lekker met mijn dochter dingen doen. En als er een kleintje bij zou komen, is het ook wel erg lekker.

Bevalt 3 dagen werken jou goed?

Ik woon in provincie Utrecht (komt toch niet alles overeen!).

Is je cyclus alweer een beetje op orde? Heb je nog last gehad na de miskraam, ben je er emotioneel een beetje overheen gekomen?

Dionne

Terug
Bovenaan