Voor Dionne

Hoi,

Drie dagen werken bevalt mij prima. Tot 1 maart werkte ik zelfs vier dagen (in Utrecht!) en nu zit ik dus drie dagen per week in Den Haag. Een stuk relaxter, ook qua reizen. Ik hou echt meer tijd over, vooral om leuke dingen te doen met mijn zoontje.

Tja, die miskraam, af en toe schiet het nog even voorbij, maar verder ben ik ook wel nuchter. Het was nog heel pril (geen 12 weken ofzo) en kennelijk zat er iets niet goed. De natuur doet dan haar werk en dat is maar goed ook. Ik ben wel even sip geweest, maar aan de andere kant wel blij dat "zwanger worden" kennelijk nog wel lukt. Ik schat wel in dat ik bij een volgende zwangerschap de eerste periode wel wat "nerveuzer" zal zijn. Dat had ik bij de eerste helemaal niet. Dat voelde meteen goed.

Mijn cyclus.......ik heb even geen idee. Qua proberen ga ik maar gewoon uit van een normale cyclus van 28/29 dagen. We zijn wel iets eerder begonnen (rond dag 10) en voor de zekerheid gaan we ook wat langer door. Bij een normale cyclus verwacht ik mijn NOD (inderdaad.....naderende ongesteldheids dag) ook rond 1 november. Maar ik ga pas testen bij 35 dagen (want dat was mijn langste cyclus tot nu toe.......). Spannend, we gaan echt gelijk op!

Jullie ook vast middenin de "goeie week", wij hebben het nog wel gezellig tussen de lakens. Kan me wel voorstellen dat het er minder leuk op wordt als het "moet" omdat het lang duurt. Volgens mij wordt het voor een man dan ook steeds minder gemakkelijk om de prestatie te leveren, zeg maar. Ik wil natuurlijk heeeeeel graag zwanger worden (en mijn man ook), maar ik probeer mijn ongeduld niet op hem over te brengen. Hij zit er gelukkig heel relaxed in en is ervan overtuigd dat het snel gaat lukken. Ik heb al zitten denken........stel dat het in november mag lukken, dan krijgen we weer een augustus kindje (wel lekker makkelijk met kleertjes van onze zoon, die lopen dan qua maat lekker gelijk.........moet het wel een jongetje worden, hahaha!)

Goed, ik moet nog even voorlezen en verstoppetje spelen (vaste ritueel).

Leuke avond!

Doeg,
Hester

Hahahaha, na al dat gepraat over oefenen en klussen moest ik even nadenken over verstoppertje spelen! Wij hebben ook vaste rituelen, wij spelen altijd nog even op zolder met de puzzels en daarna gaat ze in bad.

Lekker dat je reistijd nu een stuk korter is. Werkte je in  het centrum van  Utrecht? Ik werk wel in centrum  Utrecht en reis heen inclusief dagverblijf afzetten 1,5 uur. Terug haalt mijn man haar altijd op en dan ben ik in 40 minuten thuis.

Ik zou het ook geweldig vinden weer in de zomer een kind te krijgen. Heb alleen net een aanbetaling overgemaakt voor onze zomervakantie die half juli begint. Het is wel in Nederland dus als het geen geplande keizersnede wordt moet het allemaal nog net lukken.....Ik ga er trouwens van uit dat het wel wat langer zal duren.

Voor wat betreft het ongeduldig zijn  komt jouw verhaal wel overeen met dat van mij.  
Ik  hoop  dat het ook niet uitstraalt hoe het van binnen maalt in mijn hoofd. Het 'vervelende' is dat ik alles zo goed voel als ik in mijn vruchtbare periode zit. Als ik dan pijn heb, of ik zie het aan andere zaken, denk ik; het is wel mijn vruchtbare periode, moeten we niet nog eens....
Maar dat zet ik altijd gelijk van me af, ik wil ook voorlopig nog geen verplichtingen. Zoals je zei; het is vooral gezellig tussen de lakens momenteel en dat wil ik zo houden.

succes deze week,
Dionne

Hoi,

Nee, ik werkte niet in het centrum van Utrecht, meer aan de ring. Ik ben een beetje voorzichtig met het noemen van de bedrijfsnaam (je kent het bedrijf beslist). Als er per ongeluk een (oud-)collega op het forum zwerft, weet ze meteen "dat we bezig zijn" en dat gaat niemand wat aan.

Ja, ik wil ook zo graag oefenen als ik voel dat ik mijn eisprong heb. Had 'm volgens mij gisterenavond (stekende buikpijn, ongeveer een half uurtje). Helaas heeft mijn man momenteel veel stress en drukte op het werk en zijn koppie stond er echt niet naar. Vanochtend nog even een haastige poging ondernomen, maar dat lukte niet helemaal ;-)). Vanavond moet ie overwerken, dus dat gaat 'm ook niet worden. Wel goed "geoefend" op maandag en dinsdag, dus wie weet gaat het daarvan lukken. En anders....nieuwe ronde, nieuwe kansen in november. Ik weet nog dat ik er bij mijn eerste zwangerschap ook niet op rekende...maar een keer gedaan in de goede week.....en dus RAAK! Kortom, de wachtweekjes zijn weer begonnen. Over het algemeen kom ik die (nog) wel gemakkelijk door......ik kan het wel weer even  goed loslaten  (omdat ik er voor die maand toch niks meer aan kan doen)......maar zo tegen de 28/29 dagen vind ik het altijd wel weer (lekker) spannend!

Groeten en alvast een leuk weekend,
Hester

Je hebt gelijk hoor, ik laat ook bewust namen etc. weg. Het hoeft niet allemaal wereldkundig te worden.

Hier is ook alles vrij relaxt. We zien wel. 1 november is nog ver weg en ik verwacht eigenlijk gewoon weer een ronde verder te gaan. Vorige keer had ik ook niet echt aanwijzingen, achteraf gezien wel, maar op de  dag dat ik testte was ik ervan overtuigd dat ik niet zwanger was. We waren toen wel heel aktief bezig geweest. Nu ook wel, maar minder. Kortom, als het raak is, is het leuk. Is het niet zo, dan ook geen man overboord. En ja, als het rond de NOD komt, is het wel even spannend. Op een leuke manier.

groetjes,
Dionne

Hoi,

Nog steeds alles goed?!

Ik ben  gisteren met mijn zoontje naar Kids City in Utrecht geweest. Ken je dat? Is echt een aanrader: een grote, overdekte speeltuin met de meest geweldige attracties. Veel ballenbakken, klimtoestellen,  twee prachtige draaimolens, een parcourtje met allerlei loop-en trapauto's en  glijbanen. Echt helemaal leuk. Een aanrader voor een druilerige herfst-of winterdag.

Ben er even een weekje tussenuit voor een korte vakantie! Daarna zitten we rond de NOD; ik meld me weer met goed nieuws of het bericht dat we een rondje verder gaan. Vooralsnog geen verschijnselen, ik moet zeggen dat ik er ook niet op let. Voorheen kon ik  me  van een klein puistje al helemaal zwanger voelen.  Ik was vanochtend wel een klein beetje misselijk en had weinig trek, maar dat komt meer doordat ik me wat grieperig voel. Ik kreeg wel een opmerking op mijn werk, toen ik het gebakje van een collega afsloeg. Zo, moet je ons iets vertellen......Normaal ben ik wel van de gebakjes, dus kennelijk viel het op, haha.

Groetjes,
Hester

Terug
Bovenaan